تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1402 - 6:56
کد خبر : 96871

بهبود آسیب عصبی ناشی از دیابت با جراحی کاهش وزن

بهبود آسیب عصبی ناشی از دیابت با جراحی کاهش وزن

در حالی که هدف فوری جراحی چاقی کمک به کاهش وزن قابل توجه بیماران چاق است، تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است عوارض دیابت از جمله آسیب عصبی را نیز کاهش دهد.

به گزارش تیتر داغ؛ محققان ۱۲۷ بیمار جراحی کاهش وزن را به مدت دو سال دنبال کردند. آنها دریافتند که این جراحی منجر به کاهش مداوم سطح قند خون (گلوکز) که قبلاً بالا بود و همچنین سطح برخی از لیپیدها (چربی‌ها) شد.

اما این روش همچنین با بهبود قابل توجه نوروپاتی محیطی مرتبط بود، وضعیتی که تراکم فیبر عصبی را در سراسر بدن تضعیف می‌کند. این وضعیت می‌تواند باعث ضعف، بی حسی و درد، اغلب در دست‌ها و پاها شود.

دکتر «برایان کالاگان»، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه بهداشت میشیگان و نویسنده این مطالعه، توضیح داد: «ما از دیدن بهبود نوروپاتی بیمار تعجب نکردیم، زیرا جراحی چاقی، دیابت و کلسترول را بهبود می بخشد.»

کالاگان اذعان کرد که یک رژیم غذایی سخت به تنهایی- بدون جراحی- هم می‌تواند نوعی بهبود متابولیک را تقویت کند که خطر دیابت را کاهش دهد. وی خاطرنشان کرد: «رژیم غذایی به تنهایی می‌تواند به بهبود عصبی نیز منجر شود.»

اما او تاکید کرد: «ما دریافتیم بهبود متابولیک و نوروپاتی هر دو بعد از جراحی چاقی چشمگیرتر بود.»

کالاگان گفت: «جراحی چاقی معمولاً مختص بیمارانی است که سعی کرده‌اند وزن کم کنند و نتوانسته‌اند، به‌ویژه آن‌هایی که شاخص توده بدنی (BMI) بسیار بالایی دارند.»

منبع: مدیسن نت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.