تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 5:12
کد خبر : 33841

تاکید تهران و دمشق بر همکاری در اقتصاد، سیاست و مبارزه با تروریسم

تاکید تهران و دمشق بر همکاری در اقتصاد، سیاست و مبارزه با تروریسم

در دیدار عصر امروز وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه، راه های گسترش همه جانبه روابط دو کشور، تحولات منطقه ای و موضوعات بین المللی مورد تبادل نظر و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش تیتر داغ؛ در این ملاقات حسین امیر عبداللهیان تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه میان دو کشور را نشانه ای از عمق راهبردی روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه عنوان و سفر اخیر بشار اسد رییس جمهور سوریه به تهران را نقطه عطفی در این راستا توصیف نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش بی بدیل سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه، به ویژه در عراق و سوریه و همچنین مجاهدت های آن شهید بزرگوار و سایر مدافعین حرم، تاکید کرد در هم آمیختن خون شهیدان ایرانی و سوریه ای در مقابله با تروریسم و گروه های تکفیری، سرمایه بزرگی برای همدلی دو ملت به وجود آورده است که بایستی بنای مستحکمی از دوستی، بر پایه این سرمایه بزرگ ایجاد شود.

امیر عبداللهیان ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، صنعتی و تجاری را یادآور شد و اظهار داشت توانمندی های فنی و مهندسی موجود در جمهوری اسلامی ایران می تواند در خدمت اجرای پروژه های مشترک بزرگ میان دو کشور قرار گیرد.

وزیر امور خارجه سوریه در این ملاقات، سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دمشق را با توجه به تحولات مهم جاری در منطقه و جهان بسیار پر اهمیت ارزیابی کرد؛ سفری که پیوندهای عمیق میان دو کشور را تعمیق بیشتری خواهد بخشید. وی تاکید کرد ما آماده گسترش هر چه بیشتر روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها هستیم. المقداد سفر رئیس جمهور کشورش به تهران را تاریخی و سرنوشت ساز توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سوریه نیز با اشاره مجاهدت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت شهید سلیمانی خون خود را در راه مبارزه مقدس با تروریسم و نجات کشورهای منطقه از اشغال آمریکا اهدا کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در گفتگوهای چارچوب نشست آستانه سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران حکیمانه و دیپلماسی جاری کشورمان را هوشمندانه و بر اساس حکمت خواند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.