تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 5:04
کد خبر : 11446

تشخیص ۹۸ علامت جدید ابتلا به ویروس کرونا

تشخیص ۹۸ علامت جدید ابتلا به ویروس کرونا

جدیدترین تحقیقات دانشمندان دانشگاه ایندیانا نشان داده است مبتلایان به کووید ۱۹ در طول بیماری ۹۸ علامت مختلف را از خود نشان داده اند.

به گزارش تیتر داغ؛ جدیدترین یافته‌های محققان نشان می‌دهد علائم ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند برای مدت طولانی در بدن بیماران باقی بماند. همچنین علائم این بیماری بسیار متنوع‌تر از آن چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد.

بر این اساس، جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد از درد مفاصل تا تب و از ریزش مو تا دو بینی، می‌تواند از علائم ابتلا به کووید ۱۹ باشد. در تحقیقات دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی ایندیانای آمریکا مبتلایان به ویروس کرونا ۹۸ علائم مختلف را در زمانی که به این بیماری مبتلا بودند از خود نشان داده اند.

ناتالی لامبرت، یکی از محققان در این رابطه گفت: یک هزار و ۵۰۰ فردی که در این آزمایش مورد مطالعه قرار گرفتند در بیمارستان بستری نشدند، اما در زمان ابتلا به کووید ۱۹ علائم بسیار شدیدی را برای مدت طولانی از خود نشان دادند.

در این تحقیق از این افراد خواسته شد که علائمی که در زمان ابتلا به ویروس کرونا داشتند، تشریح کنند. این افراد ۹۸ علامت مختلف را که در زمان ابتلا به کرونا تجربه کرده بودند، اعلام کردند. برخی از این علائم شامل مواردی همچون سرگیجه، اضطراب، سردرد، جوش، درد مفاصل، تنگی نفس، سوزش معده، اسهال و تب می‌شد آن‌ها همچنین از موارد مرتبط با کارکرد مغز مانند مشکل در حافظه، تفکر کردن، خواب و بینایی شکایت داشتند.

بیش از یک سوم مبتلایان اعلام کردند عوارضی، چون درد مداوم مانند سر درد، درد عصبی و درد مفاصل را در طول بیماری تجربه کردند.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در این باره گفت: زمانی که افراد به کرونا مبتلا و بستری می‌شوند، ما شاهد آن هستیم که آن‌ها به طور کامل سلامتی خود را بدست نمی‌آورند و عوارض بیماری تا مدتی با آ‌ها خواهد بود. سوالی که مطرح می‌شود این است که چقدر طول می‌کشد افراد به شرایط عادی بازگردند؟ این سوالی است که در زمان حاضر نمی‌توان به آن پاسخ داد، زیرا تنها ۶ ماه از همه گیری این ویروس در جهان می‌گذرد و پاسخ به این سوال نیازمند تحقیقات بیشتر است.

مقامات بهداشتی در آمریکا می‌کوشند با آگاهی بخشی به مردم درباره علائم ابتلا به ویروس کرونا، روند شیوع این ویروس در جامعه را قطع کنند. تشخیص به موقع بیماری در افراد و قرنطینه کردن بیمار می‌تواند نقش مهم و بسزایی در قطع زنجیره انتشار کووید ۱۹ داشته باشد.

منبع: جوان

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.