تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 خرداد 1399 - 10:30
کد خبر : 10029

تمام مدارس اول شهریور به اینترنت وصل می‌شوند

تمام مدارس اول شهریور به اینترنت وصل می‌شوند

حاجی میرزایی گفت: بر اساس قانون، وزارت ارتباطات و فناوری مکلف شده تا ابتدای شهریور امسال، تمام مدارس کشور را به اینترنت متصل کند.

به گزارش تیتر داغ؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای اداری خراسان شمالی گفت: با شیوع کرونا و کوچ آموزش به فضای مجازی، یکی از نگرانی‌ها نداشتن دسترسی به فضای مجازی است و در این زمینه، تا پیش از مهرماه، تمام مدارس به اینترنت متصل می‌شود.

او افزود: یک نگرانی دیگر برای خانواده ها، دسترسی نداشتن به گوشی مناسب است که در این زمینه هم، تلاش داریم تا بتوانیم با تبلت مناسب و ارزان و منحصر به استفاده دانش آموزان برای آموزش، دغدغه‌ها را مرتفع کنیم.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، برای آموزش در آغاز سال تحصیلی آتی، کاملا آماده است، افزود: ما مسئول آموزش همه بچه‌ها هستیم و برای همه فکر کرده ایم، گزینه‌های مختلف داریم تا هیچ دانش آموزی در سال تحصیلی جدید، از آموزش بازنماند، اگر امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری یا نیمه حضوری باشد آموزش‌ها ارائه می‌شود و برای آموزش در بستر فضای مجازی هم آمادگی داریم تا تمام دانش آموزان را پوشش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: خانواده‌ها نگرانی برای پوشش تحصیلی فرزندان در سال تحصیلی جدید نداشته باشند.

او با اشاره به راه اندازی شبکه آموزش دانش آموز (شاد) گفت: ایران، در بسیاری از قابلیت‌های آموزش، در نقطه خوب قرار دارد، البته این به آن معنا نیست که آموزش در فضای مجازی نسبت به حضوری بهتر است، اما اکنون دانش آموزان در این بستر می‌توانند به بهترین تدریس‌ها دسترسی داشته باشند.

حاجی میرزایی گفت: یکی از عرصه‌ها که متاثر از کرونا دچار تغییر شد آموزش است و دانش آموزان از حضور در کلاس درس بازماندند، البته سرعت واکنش ایران در آموزش و به لحاظ کمیت و کیفیت و تنوع، در مقایسه با بسیاری از کشور‌ها حتی کشور‌های پیشرفته قابل رقابت است.

او افزود: در روز‌های کرونایی، ۶۴ درصد از جمعیت آموزشی کشور به پیام رسان‌های اجتماعی روی آورد که البته ایراد‌هایی داشت، این فضا در اختیار ما نبود، اختصاص به آموزش نداشت و نمی‌دانستیم چه چیز در این فضا می‌گذرد، به ناچار شبکه آموزشی دانش آموزی ایجاد شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اکنون در نظارت و ارزشیابی از پیش از کرونا جلوتر هستیم و به لحاظ دسترسی به عدالت آموزشی در موقعیت بهتر از پیشاکرونا قرار داریم.

او در بخش دیگری از سخنان خود، عادت گریزی را لازمه مدیریت عنوان کرد و گفت: عادت و غفلت، یکی از آسیب‌ها است که عادت، زندگی را آسان‌تر و فرصت را ضایع و ظرفیت را تباه می‌کند، یکی از لازمه‌های مدیریتی، غفلت گریزی و عادت ستیزی است تا تحول ایجاد شود.

حاجی میرزایی افزود: با کرونا بسیاری از روش‌ها تغییر یافت و انسان، ناگزیر شد تا طور دیگری به پیرامون خود نگاه کند، البته تجربه ایران اسلامی در کرونا، تجربه ارزنده و درخور تقدیر و تحسینی است، در این مدت کسی را از مراکز درمانی برنگرداندیم، ظرفیت تخت‌های کرونایی ما هیچگاه پر نشد، ناگزیر نشدیم پذریش را اولویت بندی کنیم، این کار‌هایی است که در برخی کشور‌ها انجام شد، اما در ایران به خوبی مدیریت شد.

او  با اشاره به بالا بودن مرگ و میر بر اثر کرونا گفت: در ایران، به دلیل ورزیدگی شبکه بهداشت و درمان و فرهیختگی مردم، با اتکای به فرهنگ غنی و قوی اسلامی، در رویارویی با کرونا هوشمندانه عمل شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در مدرسه سازی گفت: بیش از آنچه به مدرسه نیاز داریم، به مشارکت نیازمندیم و باید مشارکت خیران در مدرسه سازی گسترش یابد که طرح «آجر به آجر» به همین منظور طراحی و اجرایی شده است.

او درباره پایین بودن حقوق معلمان نیز گفت: در این دولت، تلاش زیادی شده تا حقوق این قشر افزایش یابد و البته بیشترین میزان افزایش هم اتفاق افتاده است، اگرچه این بدان معنا نیست که حقوق آنان از دیگر اقشار بالاتر رفته، بلکه بخشی از بی عدالتی‌ها جبران شده است.

منبع: جوان

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.