تاریخ انتشار : جمعه 25 تیر 1400 - 10:23
کد خبر : 22051

تنها راه آمریکا در قبال ایران بازگشت به برجام است

تنها راه آمریکا در قبال ایران بازگشت به برجام است

کریس مورفی اعلام کرد فعلا هیچ گزینه‌ای بهتر از بازگشت به توافق هسته‌ای در مقابل ایران پیش پای واشنگتن نیست.

 

به گزارش تیتر داغ؛  روز گذشته برخی از رهبران سنا در جلسه‌ای محرمانه با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مورد روند مذاکرات هسته‌ای ایران به رایزنی پرداختند.

کریس مورفی، سناتور آمریکایی که به دلیل مخالفت با موضوعات مطرح شده در این جلسه حضور نیافته بود، گفت: متاسفانه فشار‌های زیادی بر دولت آمریکا وجود دارد تا به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران بازگردد و برخی تحریم‌هایی که در زمان دونالد ترامپ بر این کشور وضع شده را لغو کند.

او در ادامه گفت: من این پیش فرض را قبول ندارم که نمی‌توانیم راهی برای بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران پیدا کنیم. به نظرم برای رسیدن به این مرحله، آمریکایی‌ها و همچنین ایرانی‌ها باید چندین گزینه سخت را انتخاب کنند.

مورفی همچنین ادامه داد: من هنوز به شدت معتقدم که تنها راه معامله با ایران همین مذاکرات هسته‌ای است. تنها راه پیش روی آمریکا پیوستن دوباره به برجام است.

این سناتور آمریکایی ضمن “فاجعه آمیز” خواندن پیشرفت‌های همه جانبه هسته‌ای ایران تاکید کرد: تنها با توافق هسته‌ای است که می‌توانیم ایران را در زمینه پیشرفت‌های هسته‌ای خود کنترل کنیم.

کریس مورفی به عنوان یکی از اعضای سنا بار‌ها به شکست سیاست فشار حداکثری دولت پیشین آمریکا علیه ایران اعتراف کرده و از «جو بایدن» رئیس‌جمهور کشورش خواسته سریع‌تر به برجام بازگردد تا ایران نیز به وعده‌های برجامی خود عمل کند.

 

تا به حال شش دور از مذاکرات احیای برجام از فروردین ماه سال جاری با حضور نمایندگان و سران اعضای گروه ۴+۱ برگزار شده که هیچ کدام به نتیجه‌ای عملی به منظور بازگشت طرفین اروپایی و آمریکایی به این توافقنامه منجر نشده است. آمریکایی‌ها هر بار بهانه‌هایی را به عنوان پیش شرط برای بازگشت خود به این توافقنامه مطرح می‌کنند؛ اما در مقابل مقامات کشورمان معتقدند آمریکا برای تضمین صداقت خود باید بدون تعیین هیچ پیش شرطی به توافقنامه هسته‌ای با ایران بازگردد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ در اقدامی یک طرفه دستور خروج آمریکا از توافقنامه سال ۲۰۱۵ هسته‌ای ایران را امضا کرد. این اقدام با حمایت برخی کشور‌های عربی مرتجع و رژیم صهیونیستی همراه بود.

مقام‌های دولت جو بایدن بار‌ها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند، اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم است، سرباز زده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.