تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 بهمن 1400 - 15:37
کد خبر : 28516

تور مشهد و تغییراتی که از آن بی خبرید!

تور مشهد و تغییراتی که از آن بی خبرید!

مشهد از پر مسافرترین شهرهای ایران است که اغلب ما برای یک بار هم که شده به آن سفر کرده ایم. رواج سفر به این شهر سبب شده بسیاری از افراد هنوز هم با تکیه بر تجربه های قدیمی خود در این شهر به سیر و سیاحت بپرازند، اما با توجه به تغییر سریع و

مشهد از پر مسافرترین شهرهای ایران است که اغلب ما برای یک بار هم که شده به آن سفر کرده ایم. رواج سفر به این شهر سبب شده بسیاری از افراد هنوز هم با تکیه بر تجربه های قدیمی خود در این شهر به سیر و سیاحت بپرازند، اما با توجه به تغییر سریع و رو به رشد این کلان شهر در زمینه زیرساخت های گردشگری، ضروری است تا تمام مسافران با امکانات، خدمات و شیوه های سفر به این مقصد در زمان حال آشنا شوند. به این منظور در مطلب پیش رو قصد داریم تا سفر به مشهد را در مدرن ترین شکل خود معرفی کنیم.

دگرگونی مشهد و رونمایی از یک شهر جدید!

مشهد در سال های اخیر با تغییر هویت گردشگری مواجه شده. تا چند سال پیش تنها دلیل مسافران برای سفر به این شهر زیارت بود، اما در سال های اخیر ده ها انگیزه دیگر به دلایل مسافران برای رزرو تور مشهد اضافه شده است. در واقع مشهد که همواره پر مخاطب ترین شهر ایران بود، برای حفظ این جایگاه در صدد برآمد تا زیرساخت های گردشگری خود را توسعه دهد و علاوه بر زیارت در زمینه انواع دیگر گردشگری چون تفریحی، درمانی، تحصیلی، تاریخی و غیره فعالیت کند.

اکنون مسافران این شهر می توانند در بهترین مکان های تفریحی سیاحت کنند، از بهترین مراکز خرید بازدید نمایند، در معتبرترین دانشگاه ها تحصیل کنند و در لوکس ترین هتل ها اقامت داشته باشند. بهتر است پیش از هر چیز نگاهی به ظرفیت های این شهر در زمینه جذب مسافر داشته باشیم و به این سوال پاسخ دهیم:

مهم ترین جاذبه های تور مشهد کنونی چیست؟

زیارت؛ پایه ثابت سفر به پایتخت معنوی ایران

تقریبا محال است که یک مسافر به مشهد پا بگذارد و از حرم امام رضا (ع) دیدن نکند. حتی اگر با انگیزه هایی جز زیارت تورهای مشهد را رزرو کرده باشد. در واقع زیارت اولین و مهم ترین جاذبه این شهر است که سبب شده پایتخت معنوی ایران در هر سه سال معادل کل جمعیت ایران را در خود جای دهد. جالب است بدانید زیارتگاه های مشهد به حرم ختم نمی شود و بسیار گستره است. در ادامه لیست جاذبه های زیارتی مشهد را می بینید.

  • حرم امام رضا (ع)
  • مسجد گوهرشاد
  • مقبره پیر پالان دوز
  • مقبره امامزادگان سیر یاسر و ناصر
  • آرامگاه خواجه ربیع

 

تفریح؛ از گشت دور حرم تا شیرجه در بهترین پارک های آبی

به یاد دارید که در گذشته های نه چندان دور، برای تفریح در مشهد چه امکاناتی داشتیم؟ می توانستیم در چند پارک کوچک پیاده روی کنیم، از چند بازار دور حرم خرید کنیم و نهایتاً سینما برویم و یک فیلم تازه اکران شده ببینیم. اما حالا برای تفریح در این شهر زمان کم می آورید و باید به صورت گزینشی عمل کنید. اکنون می توانید در مشهد بهترین پارک های آبی را ببینید؛ از لوکس ترین مراکز خرید دیدن کنید، در وسیع ترین و پر امکانات ترین پارک های ایران قدم بزنید و به طور کلی مهیج ترین و مدرن ترین تفریحات دنیا را تجربه کنید.

چند توصیه تفریحی به مسافران مشهد:

 

۱. از پارک بزرگ ملت دیدن کنید!

پارک ملت از بزرگ ترین و مجهز ترین پارک های کشور است که بازدید از آن به تمام مسافران توصیه می شود. شهر بازی این پارک با مدرن ترین وسایل بازی چون اسکای فلایر، اسکیت بورد، آکروجت فضایی، ترن هوایی و غیره مجهز شده است. در فضای پارک نیز علاوه بر پیاده روی و گردش می توانید به زمین های ورزشی چون زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و استخر روباز دسترسی داشته باشید.

دسترسی به این پارک بسیار راحت است؛ چرا که در ورودی آن هم ایستگاه قطار شهری وجود دارد و هم ایستگاه اتوبوس. اگر در نزدیکی حرم سکونت دارید، می توانید با استفاده از ایستگاه مترو بسیج به این پارک بعد از حدود یک ربع دسترسی پیدا کنید.

۲. بلیط سرزمین موجهای آبی را تهیه نمایید!

مشهد دارای چهار پارک آبی بزرگ است که بهترین تفریحات مشهد را به مسافران ارائه می دهند. سرزمین موج های آبی یکی از چهار پارک این شهر است که در سال ۱۳۸۶ افتتاح شده. این پارک از کامل ترین مجموعه های آبی در کشور است که دارای زیربنایی ۸۵۰۰ متر مربعی است. در این فضا می توانید انواع تفریحات چون سرسره ها، حمام ترکی، رودخانه خروشان، چاله فضایی، سقوط آزاد و غیره را تجربه نمایید.

این پارک در قاسم آباد، بلوار اندیشه قرار گرفته و دسترسی به آن از طریق مترو و اتوبوس های عمومی فراهم است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این مجموعه ایستگاه پارک ملت و نزیک ترین ایستگاه اتوبوس به این پارک نیز ایستگاه اتوبوس اندیشه (۸۳) است.

۳. به پیست اسکی شیرباد سر بزنید!

تور مشهد 2

پیست اسکی شیرباد از جذاب ترین مکان های تفریحی در مشهد است. قله شیرباد به سبب قرار داشتن در دامنه بلندترین قله خراسان، همواره پوشیده از برف است و همین امر آن را به یکی از بهترین تفریح گاه های مشهد به ویژه در فصل زمستان بدل کرده است. این مجموعه در ۳۸ کیلومتری شهر مشهد واقع شده و از طریق جاده مشهد چناران قابل دسترسی می باشد.

خرید از لوکس ترین بازارهای آسیا

خرید در مشهد از جنبه های تجاری عبور کرده و اکنون به شکل یک جاذبه تفریحی مطرح است. در این شهر می توانید به انواع مراکز تجاری از ارزان و سنتی تا لوکس و گران قیمت دسترسی داشه باشید. آنچه بازارهای لوکس مشهد را محبوب کرده، طراحی مجلل ساختمان و  وجود انواع فضاهای تفریحی و سالن های غذاخوری است. لیست زیر بهترین مراکز خرید مشهد را نشان می دهد:

  • بازار رضا
  • مرکز خرید هفده شهریور
  • مجتمع تجاری الماس شرق
  • مرکز خرید پروما
  • برج تجاری آلتون
  • مرکز خرید آرمان

قیمت تور مشهد و راهکارهای کاهش آن

هزینه تور مشهد تحت تأثیر فاکتورهای متعددی قرار می گیرد و بنابراین قیمت های متنوعی دارد. زمان سفر، کیفیت اقامتگاه و مدت زمان حضور در این شهر از مهم ترین عوامل تأثیر گذار بر قیمت تور هستند. با توجه به این، شما تا حدودی در تعیین قیمت این تور دخیل هستید و می توانید آن را کاهش یا افزایش دهید.

خرید بلیط مشهد لحظه آخری، انتخاب ماه های دی و خرداد (فصل امتحانات) برای سفر و انتخاب یک اقامتگاه ارزان قیمت می تواند هزینه تور شما را تا حدود قابل توجهی کاهش دهد. شما همچنین می توانید تور مشهد زمینی را انتخاب کنید که هزینه کمتری نسبت به تور مشهد هوایی دارد.

اقامتگاه های متنوع برای هر نوع بودجه ای!

همانطور که گفته شد یکی از فاکتورهای تعیین کننده هزینه تور، کیفیت اقامتگاه است. خوشبختانه در مشهد اقامتگاه های متنوعی بر پا شده و زمینه برای عرضه انواع تورهای ارزان تا لاکچری فراهم است.

نمونه تورهای ارزان مشهد

  • تور مشهد هتل کوثر
  • تور مشهد هتل نسیم
  • تور مشهد هتل ایران زمین
  • تور مشهد هتل قدس

نمونه تورهای لوکس مشهد

  • تور مشهد هتل درویشی
  • تور مشهد هتل بین المللی قصر
  • تور مشهد هتل قصر طلایی
  • تور مشهد هتل الماس ۲

چگونه بهترین تور مشهد را رزرو کنیم؟

تور مشهد 3

امروزه سایت های گوناگونی در زمینه رزرواسیون تور مشهد فعالیت دارند و شما به راحتی می توانید تور مناسب را برای سفر خود پیدا کنید. شما با انتخاب تور مشهد تمام مقدمات سفر از خرید بلیط تا رزرو هتل را به کارشناسان تور می سپارید و با خیالی آسوده سفر می کنید. در لیست تور مشهد می توانید انواع تور از ارزان تا گران را مشاهده نمایید و با توجه به بودجه خود یکی را انتخاب کنید. در هنگام رزرو تور به نکات زیر توجه نمایید:

  • قبل از رزرو راجع به اقامتگاه های مشهد اطلاعات کاملی را کسب کنید!
  • به خدمات و آفرهای ویژه سایت ارائه دهنده تور توجه نمایید تا در طول سفر با مشکلی مواجه نشوید!
  • تور خود را در سایت های معتبر رزرو نمایید که دارای مجوز هستند!
  • برای رزرو تورهای لاکچری و همچنین برای رزرو تور مشهد نوروز از چند ماه قبل اقدام کنید!

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.