تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 9:32
کد خبر : 9785

حمله پلیس به اینستاگرام گنده لات های همدان

حمله پلیس به اینستاگرام گنده لات های همدان

پلیس فتای همدان با اراذل و اوباش در فضای مجازی برخورد جدی کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: یک هزار و ۲۰۰ صفحه و نشانگاه متعلق به اراذل و اوباش و حامیان آنها امسال توسط پلیس فتا شناسایی و نسبت به پاکسازی و مسدود کردن این صفحه‌ها اقدام شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد  یادآوری کرد: پلیس فتا همدان از سال گذشته برخورد با اراذل و اوباش در فضای مجازی را در دستور کار قرار داد به گونه ای که همه این افراد را شناسایی کرده و صفحه‌های اجتماعی متعلق به آنها نیز تحت کنترل قرار گرفت.

هشدار به انتشار دهندگان تصاویر هنجارشکن

وی اضافه کرد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی بر اساس مولفه هایی از جمله نوع جرم و میزان تکرار جرم اراذل و اوباش را سطح بندی می کند بنابراین با متخلفان فعال در فضای مجازی برخورد قضایی و انتظامی صورت گرفت همچنین به انتشار دهندگان تصاویر هنجارشکن هشدار داده شد که از نشر این قبیل تصاویر پرهیز کنند.

رییس پلیس فتا همدان اظهار داشت: امسال نیز طرح دیگری با عنوان «مقابله و مبارزه با فعالیت اراذل و اوباش در فضای مجازی» آغاز شد و طبق تحقیق های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که اراذل و اوباش در فضای مجازی فعالیت گسترده ای ندارند و تحت کنترل پلیس هستند.

در بین متهمان دخترها هم دیده شدند

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: یافته‌های پلیس موید این بود که شماری از هواداران اراذل و اوباش که بیشتر افراد کم سن و سال، بیسواد و کم سواد و حتی دختران هستند اقدام به بازنشر اطلاعات و تصاویر قدیمی مربوط به اراذل و اوباش می‌کنند.

وی بیان کرد: پس از شناسایی و دستگیری گرداننده یک صفحه دارای تصاویر اراذل و اوباش، در تحقیقات بعدی از جمله با دستگیری یا احضار افراد مشخص شد که آنها نوجوانان ۱۵ و ۱۶ ساله بوده که حتی شناخت درستی از اراذل و اوباش ندارند.

رییس پلیس فتا استان همدان افزود: مسوولان و متولیان باید علل و عوامل گرایش به سمت اوباش گری را به دقت بررسی کنند تا شاهد گرایش افراد کم سن و سال، کم سواد و بیسواد به این سمت نباشیم.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: برخی افراد از روی ناآگاهی اقدام به ایجاد صفحه جدید در شبکه های اجتماعی و بازنشر تصاویر خشن و نامتعارف می کنند و بازدید کنندگان از این صفحه ها نیز بر این باورند که این صفحه متعلق به یک فرد اراذل و اوباش است.

وی گفت: افرادی که به عنوان ارذل و اوباش معروف شناخته می شوند در یکسال گذشته حتی یک پُست هم در صفحه شخصی قرار ندادند اما یکسری افراد این تصاویر قدیمی را بازنشر کرده و برخی هم با دیدن این تصاویر فکر می کنند که اراذل و اوباش در فضای مجازی قدرت نمایی می‌کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد تاکید کرد: تمامی اراذل و اوباش تحت کنترل پلیس هستند و نوجوانان اغفال شده ای که اقدام به بازنشر تصاویر خشن و مجرمانه در فضای مجازی می کنند پس از شناسایی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی معرفی می‌شوند.

منبع: رکنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.