تاریخ انتشار : جمعه 13 فروردین 1400 - 9:11
کد خبر : 19195

خدمت سربازی باید با تفاهمی بین ارکان کشور از حالت فعلی خارج شود

خدمت سربازی باید با تفاهمی بین ارکان کشور از حالت فعلی خارج شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه معتقد است که با انعقاد تفاهمی بین ارکان مختلف نظام خدمت سربازی اجباری از حالت فعلی خارج شود.

به گزارش تیتر داغ؛ مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، درباره تدوین طرح خدمت سربازی در مجلس گفت: از ابتدای مجلس یازدهم به موضوع خدمت سربازی ورود کردیم، چراکه معتقدیم اگر نظام سربازی ۹۰ سال پیش تدوین شده، حتما نیاز به اصلاح دارد.

او افزود: باید به دو موضوع توجه شود، اول اینکه کسانی که به سربازی می‌روند شانشان رعایت شود و هم درآمد مناسب داشته باشند. مثلا فرض کنید کسی که تحصیلاتی و تخصصی را بدست آورده، درست نیست با کسی که تحصیلاتی ندارد در یک محل و به یک شکل خدمت کند.

رضاخواه اظهار کرد: طبیعی است که ما باید تلاش کنیم که وقتی افراد را به دوره‌ی سربازی می‌فرستیم، احساس کنند این دوره برای آن‌ها آورده‌ای دارد، یعنی حداقل باید از تخصصشان استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید برای پیگیری حقوق سربازان تلاش کنیم و در هیم راستا بحث سربازی حرفه‌ای هم مد نظر داریم، البته در عین حال باید تامین نیرو‌های انسانی، نیروهای مسلح را هم مد نظر بگیریم.

او افزود: یافتن راهی برای اینکه هم نیاز نیرو‌های مسلح تامین شود و هم چند گام به سمت افزایش رضایت مندی سربازان پیش برویم، قابل انجام است، برای تحق این موضوع در چند ماه ابتدایی مجلس یازدهم اقداماتی صورت گرفته، معتقدم باید تفاهمی بین ارکان مختلف نظام ایجاد شود که سربازی از حالت فعلی خارج شود.

رضاخواه بیان کرد: معتقدم بهبود شرایط سربازی هم به نفع نیرو‌های مسلح و هم به نفع سربازان خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.