تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 فروردین 1400 - 8:10
کد خبر : 19389

دختری با مو‌های بور که رقیب عشقی فرح شد + جزئیات

دختری با مو‌های بور که رقیب عشقی فرح شد + جزئیات

فساد دربار پهلوی یکی از عوامل اعتراض آشتی‌ناپذیر مردم ایران بود.

به گزارش تیتر داغ؛ فساد و بى‏‌بند و بارى اخلاقى از ویژگى‏‌هاى خاندان پهلوى بوده، چیزى که خودشان نیز به آن معترف بودند. اگر شعارها، دیوار نوشته‌ها و پلاکارد‌های مردم ایران در دوره انقلاب تجزیه و تحلیل شود، این ادعا را ثابت می‌کند که فساد دربار پهلوی یکی از عوامل اعتراض آشتی‌ناپذیر مردم ایران بود. بسیاری از شعار‌های مردم، فساد رژیم و مظاهر فساد و عوامل آن را مورد اعتراض قرار می‌دادند.

سند زیر که از جمله اسناد محرمانه ساواک محسوب می‌شود گزارشی از فساد اخلاقی شاه در سفر‌های اروپایی وی می‌باشد. این سند، نامه محرمانه‌ای است که مدیرکل اطلاعات و مطبوعات دربار به رئیس دفتر مخصوص شاه نوشته است.

 

«جناب آقاى معینیان ریاست دفتر مخصوص شاهنشاهى
موضوع: مندرجات هفته‏ نامه جنجالى ICI PARIS مورخ ۲۱ نوامبر ۱۹۷۵ تاریخ ۵۳/۹/۱۷ شماره: ۶۲ ـ. ۶ ـ. ۱۰۰/م

هفته‏ نامه جنجالى JCI PARIS یک صفحه خود را به جریان دوستى شاهنشاه با یک دختر انگلیسى به نام ژاکلین اختصاص داده است. در این مقاله زیر عنوان «راز سفرهایى که شاهنشاه براى کار به لندن می‌نمایند» مطالبى نوشته شده که به‏ طور خلاصه بشرح زیر مى‏ باشد:

ـ اگر شاهنشاه این اواخر تعداد «سفرهاى خصوصى» خود را به اروپا افزایش داده ‏اند تنها به این خاطر نیست که صاحبان صنایع و مردان دنیاى سیاست را ملاقات نمایند.

ـ این سفر‌ها سرپوشى براى یک ماجراى عاشقانه با دختر یکى از اقوام چرچیل محسوب مى‌‏شود.

ـ، چون والدین ژاکلین زیبا در محافل اشرافى بریتانیا بسیار سرشناس و مورد احترام مى‏‌باشند، استقبال چندانى از این عشق عجیب به عمل نیاورده‌‏اند.

ـ. شاهنشاه ایران براى اولین بار ژاکلین را در برابر استخر «پاله هتل» سن موریتس ملاقات کردند. در اولین ملاقات، ژاکلین لباس نامناسبی به تن داشت.

ـ رسوایى هنگامى به بار آمد که شاهنشاه ژاکلین را به تهران فرا خواندند.

ـ ژاکلین دخترى است انگلیسى با موهاى بور که ۲۹ سال دارد.

ـ شهبانو فرح که از این ماجراى جدید شاهنشاه برآشفته و ناراحت بودند اکیدا خواسته‏ اند که ژاکلین دیگر هرگز قدم به دربار نگذارد.

ـ شاهنشاه براى علیاحضرت قسم یاد کردند که این ماجرا تنها یک اتفاق زودگذر بوده است. مراتب بدینوسیله به استحضار آن مقام محترم مى‏رسد.
کامبیز یزدان‏پناه
مدیرکل اطلاعات و مطبوعات دربار شاهنشاهى»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.