تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 3:46
کد خبر : 20246

درخواست رئیس ستاد اجرایی از وزارت بهداشت/ امکان صادرات واکسن را برای مردم منطقه فراهم کنید

درخواست رئیس ستاد اجرایی از وزارت بهداشت/ امکان صادرات واکسن را برای مردم منطقه فراهم کنید

مخبر گفت: از وزارت بهداشت می‌خواهیم بعد از بی نیاز شدن کشور از واکسن امکان صادرات آن فراهم شود که مردم منطقه بتوانند از این مزیت استفاده کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ، اظهار کرد: نمی توان زحمات همکارانم در ١۵ ماه گذشته را در بخش های مختلف ستاد نادیده گرفت.

او با بیان اینکه تقریبا عمده مدیران ستاد ١۵ ماه است که یک روز هم به مرخصی نرفتند، گفت: این افراد ریسک هایی را پذیرفتند که نمی توان حد آن را بیان کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: من در بخش کرونا اولین جلسه ستاد کرونای ستاد اجرایی را در شب جمعه ٢ اسفند سال ٩٨ در خانه خود تشکیل دادم.

او با بیان اینکه در آن جلسه تمام سر فصل های لازمه برنامه ریزی شد و خدا را شاکرم که شرمنده مردم نیستیم، افزود: کار برای خدا و خدمت مردم شکل گرفت.

مخبر افزود: وزارت بهداشت و آموزش پزشکی شاهد بود که هر کاری از دستمان بر می آمد، انجام دادیم.

او با بیان اینکه محور اقدامات کرونایی کشور، ستاد اجرایی فرمان امام بوده است، گفت: زمانی کشور کل ظرفتیش برای تولید ماسک ۵٠٠ تا ۶٠٠ هزار بود ما کارخانه تولید ماسک با ظرفیت روزانه ۵ میلیون عدد را در ٢٣ روز شکل دادیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه ظرف دو تا سه هفته تست سریع کرونا را ساختیم و به وسعت در طرح شهید سلیمانی مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد : در بحث دارو هر جای دنیا اثرگذاری دارویی محتمل بود، ما در ستاد اجرایی آن را تولید کردیم.

مخبر گفت: زیر یک ماه و نیم توانستیم داروی رمدسیویر را در کشور تولید کنیم.

مخبر با بیان اینکه این تشکیلات قادر خواهد بود تا واکسنی را از طریق DNA و انواع دیگر آن تولید کند، گفت: علاوه بر تولید واکسن ویروس کشته شده، از ۶ مسیر دیگر نیز تولید واکسن کرونا را دنبال کرده بودیم و همه آن ها به تست انسانی رسیده است.

او با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران به یمن وجود جوانان نخبه توانستیم به جایی برسیم که هر واکسنی را که بخواهیم، تولید کنیم، گفت: تمام مراحل ساخت واکسن فایزر در کشور محیاست.

مخبر با بیان اینکه ما به مردم قول داده بودیم ظرف دو سه ماه خاطر جمعی برای آن ها ایجاد کنیم، گفت: در پاستور، رازی و سینا ژن اقدامات مثبتی در حال انجام است و این حجم از مراکز تولید واکسن باعث افتخار کشور است.

او با بیان اینکه بعد از بی نیاز شدن کشور از واکسن، محصول تولید شده به کشورهای دیگر صادر می شود، گفت: در این ماه (اردیبهشت) یک میلیون دوز واکسن را تولید و تحویل خواهیم داد.

مخبر با بیان اینکه سایت تولید واکسن در خرداد ماه قطعا به تولید سه تا چهار میلیون دوز واکسن خواهد رسید، گفت: در تیرماه خط دو وارد مدار می شود و ١٠ تا ١٢ میلیون دوز واسمت تولید می کند.

او با بیان اینکه در مردادماه به ٢٠ میلیون دوز و در شهریور ماه حداقل به ٢۵ تا ٣٠ میلیون دوز واکسن خواهیم رسید، گفت: راندمان کار از ابتدای کار ١٢ برابر شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه وزارت بهداشت باید کمک کند تا اطمینان تولید داشته باشیم، گفت: از وزارت بهداشت می خواهیم بعد از بی نیاز شدن کشور از واکسن امکان صادرات آن فراهم شود تا مردم منطقه بتوانند از این مزیت استفاده کنند.

مخبر گفت: این واکسن در کل دنیا بهترین واکسن و با کمترین عارضه است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: محموله ای که به تازگی از واکسن تولیده شده کوو ایران برکت آماده شده است و در انبار نگه داری می شود و به محض اعلام نیاز وزارت بهداشت تحویل آن ها می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.