تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399 - 10:39
کد خبر : 10175

دسترسی به داده‌های سیستم واکنش به تهدید مغز ممکن شد

دسترسی به داده‌های سیستم واکنش به تهدید مغز ممکن شد

محققان استرالیایی با تجهیز یک دوچرخه برقی به سیستم اسکن مغز موفق به دسترسی به داده‌های سیستم واکنش به تهدید انسان شدند تا از آن برای افزایش امنیت افراد استفاده شود.

به گزارش تیتر داغ؛ سیستم یادشده با بررسی فعالیت‌های مغز می‌تواند داده‌های مربوط به واکنش مغز به تهدیدهای آنی را یافته و آنها را جمع آوری کند.

سیستم یادشده که مانند یک کلاه ایمنی بر روی سر دوچرخه سوار قرار می‌گیرد با جمع آوری داده‌های مغزی به پیشبرد طرح‌هایی مانند هوشمندسازی زیرساخت‌های شهرها برای حفظ ایمنی عابران پیاده در زمان عبور وسایل نقلیه خودران کمک خواهد کرد.

بر اساس داده‌های این سیستم می‌توان جاده‌ها، خیابان‌ها و دیگر مسیرهای رفت و آمد شهرهای هوشمند را با دقت زیادی طراحی کرد. علاوه بر این، از این طریق می‌توان سرعت مناسب حرکت وسایل نقلیه در شهرهای هوشمند را برآورد کرد.

الکترودهای نصب شده بر روی این اسکنر فعالیت الکتریکی پشت مغز در زمان دوچرخه سواری را بررسی می‌کنند. تصمیم گیری در زمان وقوع بحران یا مشکل ناگهانی معمولاً در این بخش از مغز صورت می‌گیرد. سپس، داده‌های جمع آوری شده به یک لپ تاپ که در جلوی دوچرخه قرار دارد، ارسال می‌شود و در صورتی که تحلیل داده‌ها نشان دهد مغز دوچرخه سوار از هشیاری لازم برخوردار نیست، موتور دوچرخه فعال می‌شود تا احتمال وقوع حادثه کاهش یافته و امنیت دوچرخه سوار بهتر تأمین شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.