تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آذر 1400 - 6:50
کد خبر : 27133

دستور نخست وزیر انگلیس برای کار در خانه در پی شیوع اُمیکرون

دستور نخست وزیر انگلیس برای کار در خانه در پی شیوع اُمیکرون

در پی شیوع سویه اُمیکرون در انگلیس، نخست وزیر این کشور محدودیت‌های کرونایی را تشدید و به مردم توصیه کرد از خانه کار کنند.

به گزارش تیتر داغ: در پی شیوع و گسترش سویه جدید کرونا در انگلیس، نخست وزیر این کشور با تشدید کردن قوانین محدود کننده به منظور جلوگیری ازشیوع این سویه، از مردم خواست تا از خانه کار کنند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه خود با اعلام تدابیر جدید کرونایی گفت: «مشخص شده است که اُمیکرون بسیار سریعتر از نوع دلتای قبلی رشد می‌کند. کار متناسب و مسئولانه‌ای باید در این خصوص انجام داد.» نخست وزیر انگلیس هشدار داد که در صورت امتناع مردم از واکسیناسیون ممکن است به یک «گفت‌وگوی ملی» نیاز باشد.

اقدامات جدید انگلیس نشان دهنده نگرانی‌های ناشی از سویه جدید کرونا است. با توجه به ثبت تعداد بالای موارد ابتلا به کرونا طی ماه‌های گذشته، گونه جدید کرونا می‌تواند بیمارستان‌های این کشور را تحت الشعاع قرار دهد. پیش از این تصمیم، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی محدودیت‌های جدیدی را اتخاذ کرده بودند.

نیل فرگوسن، مشاور علمی دولت که مدل‌سازی او منجر به قرنطینه اول همه‌گیری شد، چهارشنبه گفت که بروز سویه اُمیکرون هر دو روز در انگلیس دو برابر می‌شود و احتمالاً قبل از کریسمس به نوع غالب تبدیل خواهد شد.

با وجود شناسایی گونه جدید کرونا در انگلیس و نگرانی‌ها درباره گسترش این سویه، گروه‌های صنعتی و تجاری محدودیت‌های کرونایی را شکست بزرگی برای کسب و کار‌ها می‌دانند. مایکل کیل، مدیر اجرایی انجمن صنایع شبانه، این تغییرات را ویرانگر دانست.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که محدودیت های جدید حداکثر تا اوایل ژانویه بررسی می‌شود. علیرغم توصیه به مردم برای کار از خانه، جانسون اعلام کرد که نیازی به لغو مهمانی‌های کریسمس نیست. این اظهارات اعلام در حالی منتشر شد که انگلیس ۱۳۱ مورد تایید شده جدید  از نوع اُمیکرون را روز چهارشنبه ثبت کرد که مجموع موارد ابتلا به این سویه را به ۵۶۸ می‌رساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.