تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1402 - 13:32
کد خبر : 113328

زارع پور مطرح کرد؛

دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از سال آینده به ابر دولت بپیوندند

دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از سال آینده به ابر دولت بپیوندند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:دستگاه‌های اجرایی بر اساس برنامه هفتم توسعه، مکلف هستند از سال آینده به ابر دولت بپیوندند.

به گزارش تیتر داغ؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پنجره ملی خدمات دولت هوشمند که با هدف بررسی ارائه خدمات وزارت صمت برگزار شد با اشاره به اینکه مطابق بند ج تبصره ۷ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: در قانون برنامه سال جاری نیز تا آبان ماه باید ۱۰۰ درصد خدمات دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی ارائه شود و تا پایان آذرماه باید همه استعلامات به صورت برخط ارائه و تا پایان دی‌ماه نیز ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها باید هوشمندسازی می‌شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعدد مراکز داده دولتی در کشور باعث کاهش کیفیت خدمات آنها شده است، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه وزارت ارتباطات مکلف شده است که نسبت به راه اندازی ابر دولت اقدام کند و از سال آینده دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به ابر دولت بپیوندند.

بنا به این گزارش، در جلسه امروز میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان دولت گفت: در این سامانه از طریق کد استخدامی و کد ملی، مشخصات کارمندان در این سامانه در سطح استان و شهرستان وجود دارد و از طریق چاپ کیوآرکد امکان نظرسنجی برای ارباب رجوع فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار است این کد در اندازه نصف کاغذ آ ۴ برای همه کارکنان چاپ و در محل کار آنها در معرض دید عموم نصب شود، افزود: تاکنون برای ۸۵۰ هزار نفر از کارکنان این کد برقرار است و باید برای همه کارکنان دولت این کد صادر شود.

لطیفی با اشاره به پیگیری ادارات استانی و شهرستانی برای انجام این اتفاق، تصریح کرد: ارباب رجوع با اسکن QR code کارمند مورد نظر وارد سامانه می‌شود و به چهار سوالی که از او پرسیده می‌شود، پاسخ می‌گوید و در نتیجه میزان رضایتمندی ثبت شده از مردم از طریق داشبوردهایی در اختیار رؤسای دستگاه‌ها و در نتیجه رئیس جمهوری قرار دارد و در لحظه میزان رضایتمندی مردم برای هر دستگاه اجرایی قابل رؤیت است.

معاون رئیس جمهوری در مواقعی که این بارکد در محل کار هر کارمند نصب نبود، توضیح داد: برای این کار از امروز یک امکان در پیام‌رسان بله ایجاد شده است تا مردم بتوانند گزارش‌های مربوط به عدم نصب این بارکد را به سازمان امور استخدامی و اداری منعکس کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور سامانه نظرسنجی از کارکنان دولت را بر اساس یکی از رویکردهای دولت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: بدین ترتیب با کمترین هزینه، ساده و در دسترس نظرات مردم را پیرامون خدماتی که دولت ارائه می‌کند، ثبت می‌شود که باید به مرور زمان استفاده از آن فراگیر شود.

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.