تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 - 12:18
کد خبر : 14168

راه مردمی شدن هنر خوشنویسی چیست؟

راه مردمی شدن هنر خوشنویسی چیست؟

کاوه تیموری گفت: لازمه مردمی شدن هنر خوشنویسی این است که اهل خط برای سایر مخاطبان هم هنرنمایی کنند.

به گزارش تیتر داغ؛کاوه تیموری خوشنویس و پژوهشگر نام آشنا گفت: برای نقش آفرینی‌های تازه در هنر خوشنویسی لازم است که خوشنویسان فقط برای یکدیگر ننویسند زیرا لازمه مردمی شدن این هنر این است که اهل خط برای سایر مخاطبان نیز هنرنمایی کنند.

وی در ادامه در خصوص نمایشگاه خوشنویسی «آموزگار مهر» که هم اکنون در برج میلاد برپاست اظهار کرد: هدف این بود که این نمایشگاه با توجه به موضوع و رویکردی که دارد در ماه مهر که ماه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی است برگزار شود. نمایشگاه خوشنویسی آموزگار مهر هم با  رویکردی که پیش تر عرض کردم برپا شده است.

تیموری افزود: تاکنون هرچند بسیار کم، اما به نحوی از زحمات کادر سلامت تقدیر شده است، اما هیچکس از زحمات معلمان که در این شرایط، از راه دور یا نزدیک همچنان مشعل تعلیم و تربیت را زنده نگه داشته اند تقدیر نکرده است. به همین دلیل بنده تصمیم گرفتم که خدمات بی چشم داشت این عزیزان را به نحوی مورد قدردانی قرار دهم.

راه مردمی شدن هنر خوشنویسی چیست؟

این خوشنویس اظهار کرد: در راستای این اقدام، ۳۰ قطعه شعر متناسب با مقام معلم با خط نستعلیق به رشته تحریر درآمد، بعد به قلموی تذهیب کار حاذق، خانم رفعت موسوی سپرده شد. ایشان با آرایه‌های تزئینی قوت شعر و خط را مضاعف کردند و یک هم افزایی بین شعر، خوشنویسی و تذهیب به وجود آمد. در نهایت این آثار به منظور تکریم و تجلیل از مقام آموزگار و استادان به نمایش گذاشته شدند.

تیموری درخصوص برگزاری مراسم افتتاحیه و استقبال از نمایشگاه در شرایط کنونی گفت: مراسم افتتاحیه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. دوستان در ورودی برج میلاد با استفاده از تب سنج، دمای بدن مخاطبان را کنترل می‌کردند. سخنرانی‌ها بسیار کوتاه بودند و باتوجه به متراژ بزرگ گالری، یک فضای آرام و مملوء از امنیت و سلامت حاکم بود.

وی ادامه داد: آثار موجود در نمایشگاه به منظور فروش عرضه نشدند، اما در صورت توافق و حمایت وزارت آموزش و پرورش میتوان آن‌ها را به موزه این وزارتخانه اهدا کرد. کمااینکه نمایشگاه «آموزگار مهر» مورد تمجید وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

شایان ذکر است کاوه تیموری پیش از این در کشور‌های سودان، پاکستان، قزاقستان، روسیه، بوسنی و هرزگوین نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی برگزار کرده است. وی طی دو دهه اخیر، فعالیت‌های چشمگیری در حوزه خوشنویسی و خط پژوهی انجام داده که ماحصل این جستجوگری، تالیف و چاپ هشت عنوان کتاب تخصصی در این عرصه بوده است.

راه مردمی شدن هنر خوشنویسی چیست؟

گفتنی است نمایشگاه «آموزگار مهر» تا ۸ آبان در گالری هنر برج میلاد ادامه دارد. همچنین در مراسم افتتاحیه از کتاب نمایشگاه نیز رونمایی شد و علاقه مندان می توانند هنگام بازدید، آلبوم این نمایشگاه را هم تهیه کنند.

منبع :جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.