تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 10:54
کد خبر : 112977

سفیر سابق پاکستان در ایران:

روابط حسنه ایران و پاکستان برای دشمنان آزاردهنده است

روابط حسنه ایران و پاکستان برای دشمنان آزاردهنده است

سفیر سابق پاکستان در ایران با اشاره به اینکه روابط حسنه میان دو طرف برای دشمنان آزاردهنده است، بر لزوم ارتقای مناسبات تهران و اسلام آباد در زمینه های مختلف تأکید کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ در پی اعلام ازسرگیری مجدد روابط میان تهران و اسلام آباد و بازگشت آن به حالت عادی، وزارت خارجه پاکستان روز جمعه از توافق با ایران پیرامون کاهش تنش در روابط دوجانبه خبر داد. این وزارتخانه اعلام کرد تهران و اسلام آباد پیرامون کاهش تنش دوجانبه به توافق رسیدند. پاکستان و ایران اعلام کردند پیرامون افزایش همکاری و هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم توافق کرده اند.

در همین ارتباط، گفت‌وگویی را با «رفعت مسعود» سفیر سابق پاکستان در ایران انجام داده است که مشروح آن را مطالعه می‌کنید؛

رفعت مسعود در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: از اتفاقات اخیر که میان دو کشور اسلامی ایران و پاکستان افتاد بسیار ناراحت شدم، زیرا ایران را نه تنها کشور دوست بلکه برادر خود می‌دانیم. الحمدلله اوضاع بهتر شده است و بزودی سفرای دو کشور فعالیت‌هایشان را از سر می‌گیرند.

وی افزود: در منطقه مشکل تروریسم وجود دارد و مرزهای دو کشور درگیر تروریست‌ها هستند. وقتی من به عنوان سفیر پاکستان در ایران حضور داشتم، مسؤولان جمهوری اسلامی درمورد گروه تروریستی جیش العدل (جیش الظلم) با ما صحبت می‌کردند.

سفیر سابق پاکستان در ایران تصریح کرد: ما روابط خیلی خوبی داشتیم و وقتی در مرزمان از حضور تروریست‌ها با خبر می‌شدیم به ایران اطلاعات می‌دادیم.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های تجاری ایران و پاکستان اخیراً بسیار گسترده شده بود و افتتاح مرزهای تجاری توسط دو کشور برای مرز نشینان هر دو طرف بسیار مسرت بخش بوده است.

خانم رفعت مسعود یادآور شد: روابط خوب ایران و پاکستان برای دشمنان هر دو کشور بسیار آزاردهنده است. آنها نمی‌خواهند این دو کشور باهم دوست باشند. دشمن می‌خواهد ایران و پاکستان در مرزها درگیر باشند.

وی آمریکا و اسراییل را عامل اصلی ناامنی دانست و افزود: ایران اعلام کرد که اقدام این کشور علیه مردم یا نظامیان پاکستان نبوده است. دشمن هم که قصد خصومت ورزی با ما را داشت به دنبال تنش بیشتر میان این دو کشور اسلامی بود.

سفیر سابق پاکستان در پایان گفت: الحمدلله اوضاع اکنون بهتر شده و باید تلاش کنیم که روابطمان به جایی که قبل از این اتفاقات قرار داشت، بازگردد. لازم است تجارت میان دو کشور گسترش یابد و همکاری‌های سیاسی و نظامی بیشتر شود. از اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن روابط ایران و پاکستان بهتر شد بسیار خوشحالم و امیدوارم که این روابط بیش از پیش گسترش یابد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.