تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1400 - 7:29
کد خبر : 20806

سرکوب فلسطینیان، ابزار نتانیاهو برای حفظ قدرت

سرکوب فلسطینیان، ابزار نتانیاهو برای حفظ قدرت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تضمین ادامه کابینه خود که در آستانه فروپاشی است از هر اقدامی بخصوص سرکوب و بازداشت فلسطینیان استفاده می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کابینه جدید به ریاست نفتالی بنت، رئیس حزب «یامینا» و یائیر لاپید، رئیس حزب «آینده‌ای هم هست» را هدف حمله شدید قرار داد.

نتانیاهو اعلام کرد کابینه آینده چپگرا خواهد بود و نخواهد توانست منافع تل‌آویو را تامین کند. از سوی دیگر؛ وزارت خارجه فلسطین، بنیامین نتانیاهو را به تلاش برای به شکست کشاندن تشکیل کابینه موسوم به «تغییر» در اراضی اشغالی از طریق تشدید تنش‌ها و تجاوزات خود در قدس اشغالی متهم کرد.

نتانیاهو برای حمله به کابینه تغییر که احزاب مخالف او آن را اعلام کرده‌اند، قبل از گرفتن رای اعتماد از کنست (پارلمان رژیم صیونیستی)، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. او گفت: این دولت چپگرا نمی‌تواند در مقابل مسائل کوچک و بزرگ مقاومت کند و آینده آن را در برابر فشار‌های گسترده برای برچیدن شهرک‌ها و تقسیم قدس و گرفتن نقب از اسرائیل تضمین کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اتهام زنی به ایران افزود: دولت جدید نمی‌تواند از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

همزمان با اظهارات نتانیاهو، نیرو‌های اشغالگر اقدامات خود را در بخصوص در قدس اشغالی ادامه می‌دهند و این شهر شاهد اقدامات سرکوبگرانه و ادامه بازداشت‌های گسترده معترضان مسالمت آمیز، شهروندان و خبرنگاران و روزنامه نگاران است. صهیونیست‌ها حتی برخی افراد را بخصوص در محله شیخ جراح در داخل منازل خودشان بازداشت می‌کنند.

ناصر عوده، وکیل بازداشت شدگان محله‌های شیخ جراح و سلوان گفت: اخیرا شاهد هستیم که پلیس اسرائیل با بازداشت خبرنگاران و فعالان در محله‌های فلسطینی که شاهد اعتراضات هستند از جمله شیخ جراح و سلوان، سیاستی سازمان یافته را اجرا می‌کند. این اوضاع به سبب خطراتی که در بر دارد باعث نگرانی تشکیلات خودگردان فلسطین شده است. نتانیاهو برای تامین منافع سیاسی خود در داخل، اقدامات علیه فلسطینیان را تشدید می‌کند.

احمد الدیک، مشاور سیاسی وزیر خارجه فلسطین در این خصوص گفت: به جامعه بین المللی و شورای امنیت و همچنین دولت آمریکا درباره عواقب خطرناک اقدامات نتانیاهو و سران تندرو و افراطی رژیم اشغالگر هشدار می‌دهیم. آمریکا باید برای توقف این اقدامات وارد عمل شود. به همراه مردم قدس به مقابله با این اقدامات ادامه می‌دهیم.

فلسطینیان برای حمایت از حقوق خود چاره‌ای جز مقابله با این سیاست‌های رژیم صهیونیستی ندارند. سرکوب و بازداشت از جمله ابزار‌های رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان است و این مسئله به بخشی از سیاست نتانیاهو برای شکست دادن مخالفان خود و تضمین ادامه بقای خود در راس کابینه این رژیم تبدیل شده است.

زمزمه‌های پایان قدرت نتانیاهو پس از گذشت ۱۲ سال در مقام نخست‌وزیری هر لحظه بلندتر به گوش می‌رسد. نفتالی بنت و یائیر لاپید هر کدام برای مدت زمان دو سال و به صورت چرخشی، نخست‌وزیری را برعهده خواهند داشت. بنیامین تنتانیاهو که هرگز تصور نمی‌کرد حتی در بحبوحه بحران سیاسی، کسوت نخست وزیری را از دست بدهد، اکنون بنظر می‌رسد که به دنبال آغاز بحران جدید و سرکوب تازه‌ای است تا بتواند کنست را به عدم رای به کابینه جدید این رژیم در شرایطی خاص و اضطراری مجاب کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.