تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 9:05
کد خبر : 88210

شرایط زندگی در برزیل

شرایط زندگی در برزیل

برزیل بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور در آمریکای جنوبی است، این کشور که شرقی ترین کشور در قاره آمریکاست با کشورهایی مانند آرژانتین، اروگوئه، بولیوی وکلمبیا همسایه است. کشاورزی و طبیعت بی نظیر در این کشور باعث رونق اقتصاد در برزیل شده است. در کشور برزیل ملیت های مختلفی را مشاهده می کنید و نژادهایی

برزیل بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور در آمریکای جنوبی است، این کشور که شرقی ترین کشور در قاره آمریکاست با کشورهایی مانند آرژانتین، اروگوئه، بولیوی وکلمبیا همسایه است. کشاورزی و طبیعت بی نظیر در این کشور باعث رونق اقتصاد در برزیل شده است.

در کشور برزیل ملیت های مختلفی را مشاهده می کنید و نژادهایی متشکل از سرخ پوستان آمریکایی، اروپایی، و حتی آسیایی در آن دیده می شود.

پایتخت کشور برزیل برزیلیاست و مهمترین شهرهای آن سائوپائولو، ریودوژانیرو و سالوادر میباشد.

شرایط زندگی در برزیل

برای سفر و یا مهاجرت به برزیل باید ویزای برزیل دریافت کنید. افراد بسیاری خواهان ویزای توریستی برزیل و بازدید از این کشور هستند. می توان گفت بخش عمده درآمد این کشور از طریق گردشگری تامین می شود. انواع جشنواره های ملی و بین المللی در این کشورِ خوش رنگ برگزار می شود و عمده شهرت برزیل به همین دلیل است. یکی از بزرگترین جشن ها در برزیل ۲۵ دسامبر و روز کریسمس بسیار باشکوه و زیبا برگزار می شود.

آب و هوای برزیل

برزیل دارای آب و هوای متنوعی است اما معمولا بخش اعظمی از آن را آب و هوای گرمسیری و جنگل های آمازونی در بر گرفته است. در هیچ زمانی از سال برزیل را کاملا خشک نخواهید دید بلکه ممکن است در تابستان مقداری کم بارش شود.

خط استوا در این کشور بر دهانه جنگل آمازون قرار دارد و تنوع آب وهوایی چندانی مشاهده نمی شود و در بیشتر ایام سال هوا گرم است .

برزیل در نیمکره جنوبی قرار دارد و ترتیب فصول بر خلاف کشورهایی مانند ایران است. زمانی که در برزیل پاییز است در ایران فصل بهار را شاهد هستیم.

اقتصاد برزیل

با اینکه برزیل در حوزه شنگن و در قاره اروپا قرار ندارد اما پنجمین کشور وسیع در دنیاست. جالب است که بدانید برزیل تنها کشوری در قاره آمریکاست که مردم در آن که به زبان پرتغالی صحبت می کنند. دومین اقتصاد بزرگ قاره آمریکا در دست برزیل بوده و از لحاظ تولید ناخالص ملی در رده هفتم دنیا قرار دارد. از محصولاتی که در برزیل تولید می شود و اقتصاد این کشور را سرپا نگه داشته محصولاتی مانند سویا، قهوه، نیشکر، و سنگ اهک است.

بانکداری در سال های اخیر در این کشور رشد بسیاری داشته است و رتبه خوبی در جهان کسب کرده است.

صادرات در برزیل نیز باعث تقویت اقتصاد در این کشور شده ، رشد ۷ درصدی صادرات گویای این مطلب است. از  مهمترین اقلام صادراتی می توان به انواع وسایل نقلیه موتوری و سنگ اهک اشاره کرد.

تحصیل در برزیل

یکی از روش های مهاجرت به برزیل دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. سن آغاز تحصیل در آن ۶ سالگی است، تحصیل در مدرسه ۹ سال زمان میبرد. بعد از آن دانش آموز وارد دوره سه ساله دبیرستان می شود. در برزیل مدارس به دو صورت دولتی و خصوصی اداره می شوند.

دانش آموزان مهاجر در صورتی که به زبان پرتغالی تسلط داشته باشند می توانند در مدارس دولتی به تحصیل مشغول شوند.

تقریبا سیستم آموزشی در برزیل همانند انگلیس و آمریکا است. برای تحصیل در دانشگاه های برزیل باید از مدارس و یا دانشگاه پذیرش دریافت کنید. بعد از اخذ پذیرش و دریافت دعوتنامه از موسسه مورد نظر با جمع آوری مدارک می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی برزیل درخواست دهید.

در صورتی که با درخواست ویزای شما موافقت شود می توانید تا پایان مدت تحصیل در این کشور حضور داشته باشید.

اشتغال در برزیل

همانطور که گفته شد اقتصاد در برزیل در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است به گونه ای که درخواست برای افزایش ویزای کاری برزیل نیز بالاتر رفته است. اغلب مهاجران به شهر سائوپوئولو که فرصت های شغلی فراوانی دارد مهاجرت می کنند.

قبل از سفر به برزیل به تقویت زبان پرتغالی خود بپردازید و رزومه خود را قوی کنید. برای دریافت ویزای کاری برزیل باید از یک کارفرمای برزیلی دعوتنامه دریافت کنید و توسط او به کشور دعوت شوید. اغلب مهاجران به شرکت های چند ملیتی می پیوندند و در بخش های مهندسی و یا فناوری مشغول به کارمی شوند. پتروشیمی در شهر ریودوژانیرو عمدتا فعال تر است، اگر در این زمینه دارای سابقه کار و مهارت هستید در در این شهر مستقر شوید.

شرایط زندگی در برزیل

در شهرهای بزرگ و صنعتی مانند برازیلیا و ماکثه فرصت شغلی فراوانی در اختیار مهاجران قرار دارد. مهمترین رشته ها و مشاغل مورد نیاز در برزیل شامل:

گردشگری

حسابداری

مهندسی کامپیوتر

مهندس مکانیک

طراح سایت

و پزشک

میباشد.

نکات مهم زندگی در برزیل

قبل از سفر به برزیل کمی با زبان پرتغالی آشنا شوید تا زمانی که با مردم خونگرم این کشور رو به رو می شوید مورد توجه آنها قرار گیرید.

مردم برزیل افرادی صبور و با حوصله هستند، پس در انجام کارهایتان در برزیل عجله زیادی به خرج ندهید.

در کشور برزیل تنوع فرهنگی و نژادی فراوانی دیده می شود، بنابرین شما از هر نژاد و فرهنگی که هستید با روی خوش مواجه خواهید شد.

قیمت مسکن، اقامت و مالیات در برزیل نسبتا بالا است. پس اگر در این کشور دارای قوم و خویشی هستید تعلل نکنید و برای دریافت ویزای توریستی برزیل درخواست دهید.

خدمات درمانی در برزیل عموما رایگان و در اختیار دولت است. البته بخشی از خدمات نیز ممکن است بر عده بخش خصوصی باشد.

در کشور برزیل احترام به مقدسات از واجبات است.

فوتبال در برزیل یکی از ورزش های محبوب و آشنا در سطح جهانی است.

به خاطر داشته باشید کی از کارهایی که می تواند شما را در دل مردم برزیل جای دهد پیروی از فرهنگ انهاست. برای مثال برزیلی ها در هنگام ملاقات، با یکدیگر دست می دهند.

منبع: قصران گشت

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.