تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 12:23
کد خبر : 103689

دومین شب رویداد «چهارپایه عشق»؛

صدای من وقف امام حسین (ع) است/ کنسرتی برای دست‌های خالی!

صدای من وقف امام حسین (ع) است/ کنسرتی برای دست‌های خالی!

ویژه برنامه «چهارپایه عشق» با خوانندگی مصطفی راغب در قالب یک کنسرت مرتبط با اجرای آثار موسیقایی عاشورایی در برج میلاد تهران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش تیتر داغ؛ مصطفی راغب از خوانندگان شاخص موسیقی پاپ کشورمان همزمان با آغاز ماه صفر و ایام سوگواری اربعین حسینی در قالب یک ویژه برنامه موسیقایی – آئینی «چهارپایه عشق» که به واسطه همراهی برج میلاد تهران و موسسه «آوازی نو» از شرکت‌های برگزاری کنسرت‌های موسیقایی با مدیریت حسن اردستانی میزبان مخاطبان بود، نوحه‌های معروف قدیمی و تعدادی از آثار موسیقایی مرتبط با ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) را به رهبری ارکستر نوید اسکندر و همراهی یک ارکستر ۲۵ نفره متشکل از سازهای زهی، سازهای ایرانی، سازهای الکترونیک، و سازهای مرتبط با موسیقی نواحی را اجرا کرد. این در حالی است که یک گروه کُر متشکل صابر جعفری، مینا جعفری، الهام نورانی، مریم نورانی، جواد مرادیون و ابراهیم قائدی این ارکستر را همراهی کردند.

آغازگر این کنسرت ویژه که مطلع اجرای هر قطعه آن با خوانش شعر و روایت‌هایی در تجلیل از مقام والای حضرت سیدالشهدا (ع) با هنرمندی حامد حسین زادگان همراه بود، مصطفی راغب ضمن اجرای یک قطعه آوازی، تک آهنگ «عشق کوفی» مربوط به موسیقی تیتراژ سریال «عشق کوفی» با شعر قاسم صرافان و آهنگسازی خود را پیش روی مخاطبان قرار داد.

«گره گشا» عنوان قطعه دوم این کنسرت عاشورایی بود که بر اساس یکی از نوحه‌های معروف ایام سوگواری محرم با تنظیمی ارکسترال اجرا شد. این در حالی بود که تسلط راغب بر اجرای دقیق ضرباهنگ‌ها و وفاداری او به محتوای موسیقایی نوحه که بر اساس دستگاه‌های موسیقی ایرانی طراحی شده بود، بر جذاب‌تر و شنیدنی‌تر شدن این قطعه افزود. شرایطی که به دلیل پیشینه راغب در حوزه نوحه‌خوانی و مجالس سینه‌زنی شهر یزد موجب شد تا این قطعه و دیگر آثار اجرا شده با کیفیت بهتری در اختیار شنوندگان کنسرت قرار گیرد.

اجرای قطعه «ای اهل حرم میرو علمدار نیامد» بر اساس نوحه‌ای به همین نام که از جمله نوحه‌های بسیار معروف ایام سوگواری محرم و صفر است ، بخش بعدی این کنسرت را تشکیل می‌داد که به دلیل همراهی مناسب و قابل توجه ارکستر و همچنین تنظیم جدیدی که برای اجرای زنده در نظر گرفته شده بود، تبدیل به یکی از قطعات پرطرفدار این کنسرت شد. این در حالی است که به حرمت ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) مخاطبان در پایان هر قطعه با ذکر صلوات ارکستر را همراهی می‌کردند.

راغب بعد از اجرای قطعه «سرخ غروب» بود که خطاب به حاضران در برنامه گفت: از تک تک شما تماشاگران و مخاطبان ممنونم که امشب به عشق حضرت سیدالشهدا (ع) در این برنامه حضور پیدا کردید تا در کنار هم به نام نامی حسین (ع) حال دل‌مان خوب شود. من سال‌های سال بود که با خودم مرور می‌کردم تا بتوانم شرایطی را فراهم سازم که کنسرتی را متناسب با این ایام عزیز تدارک ببینم که خوشبختانه با همراهی جناب اردستانی این ایده محقق شد و ما امشب توفیق پیدا کردیم تا به واسطه ایام سوگواری محرم و صفر در خدمت شما مخاطبان موسیقی به شکلی دیگر باشیم. اگر ما در ماه‌های محرم و صفر اشکی می‌ریزیم، این اشک، اشک غم نیست؛ چرا که امام حسین (ع) از گریه‌های ما بی‌نیاز است. ما هم باید برای این نام پرآوازه اشک شوق بریزیم و هیچ فرقی هم نمی‌کند که در چه جایگاهی قرار داریم.

وی افزود: با افتخار صدای من در ایام محرم وقف امام حسین (ع) است. من هم مانند شما عزیزان عاشق حضرت سیدالشهدا (ع) هستم و امیدوارم اگر امشب این حال خوبی که به شما می‌رسد، شامل حال من هم شود و اتفاقات خوبی در زندگی شما بیفتد و گره از کارتان باز شود. شاید شما امشب در خانه مریضی دارید، شاید گرفتارید. اما من فکر می‌کنم امشب به واسطه توجه حضرت سیدالشهدا (ع) این دست‌های خالی بی‌جواب نمی‌ماند.

راغب پس از این صحبت‌های خود بود که به اجرای قطعه «کیستی» پرداخت و پس از آن نیز نوحه معروف عربی «مل بی ین (نوحه عربی حضرت عباس (ع)» را برای مخاطبان اجرا کرد. این در حالی است که اجرای قطعات «حضرت عشق»، «آره من دیوونتم»، «نشانی» و نوحه ترکی «حضرت عباس (ع)» بخش‌های بعدی کنسرت «چهارپایه عشق» را تشکیل می‌داد.

مصطفی راغب در پایان این برنامه بود که برای بار دوم قطعه «ای اهل حرم میرو علمدار نیامد» را برای مخاطبان اجرا کرد و از آنها خواست در بخش پایانی کنسرت به صورت ایستاده با گروه اجرایی کنسرت همراهی داشته باشند.

ویژه برنامه «چهارپایه عشق» از روز ۳۰ مرداد تا ۱۰ شهریور ساعت ۲۰ در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.