تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهریور 1399 - 5:59
کد خبر : 12905

فرانسه به دنبال دولت اهل سازش با رژیم صهیونیستی در لبنان است

فرانسه به دنبال دولت اهل سازش با رژیم صهیونیستی در لبنان است

یک فعال لبنانی اعلام کرد که هدف فرانسه از اعمال فشار بر لبنان، تشکیل دولتی است که به سمت سازش با رژیم صهیونیستی حرکت کند.

به گزارش تیتر داغ؛ بعد از انفجار بندر بیروت و استعفای وزرای کابینه سابق لبنان، این کشور روند تشکیل کابینه جدید را خیلی زود آغاز کرد.

در حال حاضر مصطفی ادیب به عنوان مأمور تشکیل کابینه لبنان، رایزنی‌های گسترده‌ای را با گروه‌های مختلف سیاسی در این کشور برای تعیین نامزدهای پست‌های وزارتی انجام می‌دهد.

همچنین بر اساس اطلاعات دریافتی، کابینه لبنان روز پنجشنبه متشکل از ۱۸ وزیر رونمایی خواهد شد تا به میشل عون رئیس جمهوری معرفی شود. در این میان مداخلات فرانسه و شخص رئیس جمهور این کشور در امور داخلی لبنان و اعطای ضرب‌الاجل برای تشکیل کابینه توجه تحلیلگران را به خود جلب کرده است.

این فعال لبنانی با اشاره به مداخلات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در لبنان و سفرهای اخیر وی به این کشور اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه فشارهای بسیار زیادی را در سایه حمایت‌های آمریکا بر سیاستمداران لبنانی وارد می‌آورددر همین خصوص «می الخنساء» فعال زن لبنانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر اعلام کرد که لبنان در حال حاضر در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین مراحل خود به سر می‌برد.

وی در خصوص روند تشکیل کابینه این کشور بیان کرد که روند تشکیل کابینه در لبنان با توجه به فشارهای بین‌المللی که بر تمام سیاستمداران این کشور اعمال می‌شود موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

این فعال لبنانی با اشاره به مداخلات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در لبنان و سفرهای اخیر وی به این کشور اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه فشارهای بسیار زیادی را در سایه حمایت‌های آمریکا بر سیاستمداران لبنانی وارد می‌آورد.

می الخنساء در این خصوص ادامه داد که فرانسه می‌کوشد از رهگذر این فشارها، دولتی را تشکیل دهد که در نهایت به توافق سازش با رژیم صهیونیستی دست پیدا کند.

می الخنساء اضافه کرد که مداخلات فرانسه در امور داخلی لبنان غیر قابل قبول است به طوری که این مداخلات به حدی رسیده که ما احساس می‌کنیم به دوره قیمومیت فرانسه بازگشته‌ایم

وی اضافه کرد که مداخلات فرانسه در امور داخلی لبنان غیر قابل قبول است به طوری که این مداخلات به حدی رسیده که ما احساس می‌کنیم به دوره قیمومیت فرانسه بازگشته‌ایم.

این فعال لبنانی در خصوص توطئه چینی‌ها علیه این کشور بیان کرد که هدف از این نقشه‌ها و توطئه چینی‌ها، تحقق منافع رژیم صهیونیستی و ترسیم مرزهای میان لبنان و اراضی اشغالی به بهانه مبارزه با فساد است اما متأسفانه باید بگوییم که فساد در لبنان بسیار بسیار گسترده است.

وی اضافه کرد که فرانسوی‌ها از خلأ کنونی در لبنان سوء استفاده کرده و به دنبال اعمال فشار بر سیاستمداران این کشور هستند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.