تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 7:07
کد خبر : 100044

با تمرکز بر حفظ محیط زیست؛

لئوناردو دی‌کاپریو تهیه‌کننده فیلم‌های کودکان شد/ «اوزی» در انسی

لئوناردو دی‌کاپریو تهیه‌کننده فیلم‌های کودکان شد/ «اوزی» در انسی

لئوناردو دی کاپریو و مایک مداویو با تهیه‌کنندگی فیلم «اوزی، صدای جنگل»، ساخت مجموعه‌ای فیلم انیمیشن برای کودکان را آغاز کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ «اوزی، صدای جنگل» که چند روز پیش در جشنواره انسی به نمایش درآمد آغازگر مجموعه‌ای از فیلم‌هایی است که موضوع اصلی آنها خطراتی است که محیط زیست را تهدید می‌کند.

این فیلم داستان یک اورانگوتان جوان با نام «اوزی» – با صداپیشگی آماندلا استنبرگ بازیگر «بازی‌های گرسنگی» – را تصویر می‌کند که وقتی خانه‌اش در جنگل‌های بارانی توسط یک شرکت تولیدکننده روغن نخل ویران می‌شود، از والدینش جدا می‌افتد.

لورا درن، جیمون هونسو و دانلد ساترلند دیگر صداپیشگان این فیلم هستند.

لئوناردو دی کاپریو و مایک مداویو تهیه کننده افسانه‌ای، تهیه کنندگان این فیلم هستند.

رودریگو بلاس که به عنوان انیماتور در آثار کلاسیک پیکسار مانند «شگفت‌انگیزان» و «بالا» حضور داشت و سازنده «اوزی» است گفت تا حدی از «وال‌ای» اندرو استانتون الهام گرفته است.

وی افزود: این یک داستان بسیار هوشمندانه در مورد احتمالات آینده با تغییرات آب و هوایی است. در عین حال که ما از خانواده خود مراقبت می‌کنیم و از محیط زیست هم مراقبت می‌کنیم، در واقع به آن آسیب هم می‌رسانیم.

مایک مداویو از بنیانگذاران «اوریون پیکچرز» که همه تجربه عظیمش را به این مجموعه آورده در مصاحبه‌ای با ورایتی گفت: این سیصد و بیست و پنجمین فیلم من است. ما فیلم را در لس‌آنجلس برای ۲۵۰ نفر نمایش دادیم. بچه‌ها را به فیلم دعوت کردیم و آن‌ها می‌خواستند. دوباره آن را ببینند.

وی افزود این فیلم او را به یاد «بامبی» دیزنی انداخته است.

بلاس هم گفت: «بامبی» قطعاً الهام‌بخش موضوع فیلم بود. آن فیلم شکار را در آن زمان به نصف کاهش داد. یک داستان می‌تواند دیدگاه شما را تغییر دهد. شما با بچه‌هایتان سینما می‌روید و از تماشای آن لذت خواهید برد و در عین حال وقتی بیرون می‌آیید، می‌توانید صحبتی هوشمندانه با فرزندتان در مورد مسایل داشته باشید.

در ساخت این فیلم، تهیه‌کنندگان و نویسندگان با حافظان واقعی حیات وحش مانند دکتر کرمله لیانو سانچز که یک یتیم‌خانه اورانگوتان شبیه به آنچه در فیلم دیده می‌شود، ایجاد کرده و علیه جنگل‌زدایی مبارزه می‌کند، همکاری کرده‌اند.

بلاس گفت: او چیز بسیار عمیقی گفت. ما در مورد جذب کربن صحبت می‌کنیم و او گفت بهترین فناوری برای جذب کربن درخت است. همه اینها به نوعی باعث شد روایت‌های زیادی برای این فیلم کسب کنیم.

این مجموعه با همکاری سازمان‌های خیریه‌ بین‌المللی مانند نجات حیوانات و جانوران و گیاهان بین‌المللی (FFI) پیش می‌رود و فیلمسازان پیش‌بینی می‌کنند «اوزی» اولین فیلم از مجموعه‌ای باشد که با هدف حمایت از زیستگاه‌ها و مناطق مختلف ساخته می‌شود.

مداوی توضیح داد که پروژه بعدی بر اقیانوس‌ها متمرکز است و شخصیت‌ها متفاوت خواهند بود، اما شخصیت «اوزی» ممکن است در فیلم دیگری که شاید یک نمایش تلویزیونی یا نمایشنامه باشد، بازگردد.

همان‌قدر که پیام فیلم‌ها مهم است، مداویو بر عنصر سرگرمی هم تاکید دارد و می‌گوید: ما این فیلم‌ها را به عنوان دارویی برای مردم نمی‌دانیم بلکه به عنوان سرگرمی به آنها فکر می‌کنیم، اما بدیهی است که می‌تواند فکر مردم را به محیط زیست معطوف کند.

منبع: ورایتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.