تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 11:32
کد خبر : 110736

جوانبخت تأکید کرد؛

لزوم بررسی سلامت روانی افراد برای اخذ گواهینامه

لزوم بررسی سلامت روانی افراد برای اخذ گواهینامه

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مهارت رانندگی فرایندی اکتسابی است و نیاز به تمرین و زمان دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ جوانبخت صبح امروز گفت: قانون به کسی که گواهینامه دارد اجازه رانندگی را داده است و ما فکر می‌کنیم که او صلاحیت و مهارت لازم را دارد.

وی بیان داشت: ولی وقتی بررسی‌های بیشتری صورت می‌گیرد لزوماً این اتفاق نمی‌افتد و دلیل هم این است که بحث صلاحیت رانندگی مجموعه دیگری از فاکتورهایی مانند دقت، سرعت، عکس العمل، مهارت و سن و تجربه کافی در رانندگی را نیز شامل می‌شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگی یک فرایند اکتسابی است و هر چقدر شما تمرین و تکرار بیشتری داشته باشید مهارت بیشتری را کسب می‌کنید و صرف اینکه فرد فقط گواهینامه بگیرد و فکر کند که دیگر مهارت لازم را کسب کرده به این شکل نیست.

سرهنگ جوانبخت افزود: فرد با گرفتن گواهینامه رانندگی مجوز و اجازه رانندگی را پیدا می‌کند اما برای اینکه مهارت کافی را کسب نماید به زمان و تمرین و تکرار بیشتری نیاز دارد. همچنین فاکتورهای شخصیتی نیز در این موضوع دخیل هستند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: از دیدگاه پلیس نیازی نیست که همه افراد در یک جامعه گواهینامه بگیرند چرا که ما با تیپ‌های شخصیتی زیادی مانند افراد قانون گریز، هیجان خواه و رقابت جو مواجه هستیم که خیابان‌ها را صحنه‌ای برای ماجراجویی‌های خود تبدیل می‌کنند و گرفتن گواهینامه این افراد برای دیگر شهروندان در جامعه خیلی به صلاح نیست و توصیه ما این است که آزمون‌های تخصصی روان‌شناسی از این افراد گرفته شود و اجازه رانندگی به همه داده نشود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.