تاریخ انتشار : یکشنبه 8 تیر 1399 - 12:14
کد خبر : 10362

لغو نمایشگاه کتاب، چالش جدی دیده نشدن کتاب‌ها

لغو نمایشگاه کتاب، چالش جدی دیده نشدن کتاب‌ها

عدم برگزاری نمایشگاه کتاب عامل ندامت مدیر مسئول انتشارات کمال‌­اندیشه در نشر کتاب رکوردهای جهانی گینس ۲۰۲۰ است.

به گزارش تیتر داغ؛ بیش از ۷ دهه است که رکوردهای جهان در کتابی به نام رکوردهای جهانی گینس توسط کارشناسان ثبت و ضبط می‌شوند. این رکوردها شامل دستاوردهای انسان و پدیده‌های طبیعی است. کتاب رکوردهای جهانی گینس هر ساله با اطلاعات جدیدتری تجدید چاپ می‌شود.

کتاب رکوردهای جهانی گینس ۲۰۲۰ پس از پنج سال مجدداً در انتشارات کمال‌اندیشه به چاپ رسید. محمدجعفر کمالی آشتیانی مدیر مسئول این انتشارات درباره انگیزه خود در ترجمه کتاب رکوردهای گینس ۲۰۲۰ و انتشار آن گفت: کتاب رکوردهای گینس از سری کتاب‌هایی است که در ایران به ندرت منتشر می‌شود. یکی از عواملی که دخیل در تولید تعداد ناچیز این کتاب شده وسعت محتوای این کتاب است. به بیان دیگر موضوعات و محتوای فراوانی همراه با صفحات مصور رنگی بسیاری در این کتاب درج شده است که تدوین آن را زمان‌بر می‌کند. از طرفی تاریخ انقضای این کتاب یک سال است و باید ظرف این مدت به فروش برسد. زیرا ممکن است رکورد ثبت شده در این مدت شکسته شود. همه این عوامل دست به دست یکدیگر داده‌اند تا ناشر زمان و هزینه سنگینی برای تولید محتوای این کتاب متقبل شود و به راحتی ریسک انتشار چنین کتابی را در هر سال نپذیرد. ما سابقا یعنی در سال ۲۰۱۵ کتاب رکوردهای جهانی گینس را یک مرتبه به چاپ رسانده بودیم. در سال ۲۰۲۰ نیز علاقه و انگیزه شخصی باعث شد تا اصل کتاب را از نمایشگاهی در فرانکفورت خریداری کرده و ترجمه آن را منتشر کنیم.

کمالی آشتیانی علت پذیرش ریسک انتشار این کتاب با وجود مشکلات ذکر شده را اینگونه عنوان کرد: کتاب رکوردهای گینس کتابی هیجان انگیز است. از طرفی میل قلبی تیم ما عامل انتشار این کتاب شد. مطالب جدید و خارق‌العاده کتاب به قدری بود تا تیم ۱۲ نفره ما به مدت ۴ ماه در تولید محتوای این کتاب به ترجمه مریم اصغرپور و حوا میرمحمدیان فعالیت کنند و درنهایت این کتاب ۲۲۰ صفحه‌ای در قطع رحلی با تعداد شمارگان ۳۰۰۰ عدد به قیمت ۱۴۰ تومان راهی بازار شد. درقسمت‌هایی از این کتاب علامتی با عنوان فیلم گذاشته شده است. این به معنی است که علاقه‌مندان می‌توانند فیلم مرتبط با رکورد مورد نظر خود را در سایت گینس مشاهده کنند.

این مدیر مسئول درباره انتشار این کتاب اظهار ندامت کرد و افزود: پیش‌بینی ما بر این بود که کتاب اولین بار در نمایشگاه کتاب عرضه شود. امیدوار بودیم با فروش این کتاب پاسخ مثبتی از مخاطب دریافت کنیم. اما وضعیت به گونه‌ای پیش رفت تا همه برنامه‌های ما برهم ریزد. اگر مطلع چنین امری بودیم هرگز زیر بار چنین سرمایه‌گذاری و مسئولیت سنگین نمی‌رفتیم. کتاب رکوردهای گینس همانطور که قبلاً گفته شد کتابی است که تاریخ مصرف دارد و باید این کتاب طی یک سال فروخته شود. در حال حاضر با لغو نمایشگاه کتاب راهی برای فروش و عرضه بهتر آن نیافته‌ایم.

وی درباره میزان فروش و استقبال خوانندگان این کتاب با گذشت زمان یک هفته از انتشار کتاب رکوردهای جهانی گینس ۲۰۲۰ بیان کرد: در این مدت کوتاه، این کتاب به منظور معرفی با تعداد بسیار اندک به چند کتابفروشی فروخته شد. می‌شود گفت میزان فروش مجازی این کتاب رضایت‌مندتر بوده است و امید داریم تمهیدات لازم و موثر برای عرضه هرچه بهتر این کتاب صورت بگیرد.

در مقدمه این کتاب به نقل از گینس آمده است: نسخه کتاب گینس سال ۲۰۲۰ پرفروش‌ترین کتاب سال جهان که با هزاران نمونه از جدیدترین رکوردها برای دهه جدید آماده شده اینک در دست شماست. ما دراین مجموعه یازده فصلی شگفت‌انگیز، حیرت‌انگیزترین، اثرگذارترین و توجه‌برانگیزترین دستاوردها را به شما معرفی می‌کنیم.

گفتنی است کتاب رکوردهای جهانی گینس ۲۰۲۰ دارای فصولی به ترتیب با عنوان‌های سیاره زمین، حیوانات، انسان‌ها، رکوردشناسی، ورزش‌های فراگیر (عمومی)، روحیه ماجراجویی، جامعه، ربات‌ها، فن‌آوری و مهندسی، هنر و رسانه و ورزش است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.