تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1399 - 7:38
کد خبر : 17759

لیگ بیستم فوتبال، خالی از بازیکنان شاخص و خلاق بود/ ثبات در فوتبال کشورمان وجود ندارد

لیگ بیستم فوتبال، خالی از بازیکنان شاخص و خلاق بود/ ثبات در فوتبال کشورمان وجود ندارد

قاسمپور، کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد تیم‌های فوتبال در نیم فصل اول لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش تیتر داغ؛  ابراهیم قاسمپور، کارشناس فوتبال ، درباره ارزیابی اش از بازی‌های نیم فصل اول  لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: بازی زیبایی در لیگ برتر فوتبال ندیدیم و دلایل زیادی از جمله نبود تماشاچی باعث شده بود که مسابقات نیم فصل اول جذاب نباشند.

او درباره پدیده لیگ برتر فوتبال بیان کرد: بازیکنان خلاق و تکنیکی که بتوانند نتیجه یک بازی را در بیاورند، در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال مشاهده نکردیم. لیگ بیستم  فوتبال خالی از بازیکنان شاخص و خلاق بود و ضمن این که نبود تماشاچی باعث شده بود که بازی‌ها کسل کننده باشند.

او ادامه داد: تیم‌هایی مانند پرسپولیس، سپاهان، استقلال و نفت آبادان نسبت به سایر تیم‌ها نتایج خوبی گرفتند. سرخپوشان پایتخت بعد از ۴ سال قهرمانی صلابت خود را حفظ کردند و قهرمان نیم فصل اول شدند. تیم استقلال فراز و نشیب هایی را در لیگ برتر فوتبال داشت. سپاهان هم اوایل نتیجه نمی‌گرفت و به مرور زمان شرایط این تیم اصفهانی بهتر شد.

قاسمپور: لیگ بیستم فوتبال خالی از بازیکنان شاخص و خلاق بود/ ثبات در فوتبال کشورمان وجود ندارد

خط حمله سرخپوشان صلابت گذشته را ندارد

قاسمپور درباره علت قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت: تیم پرسپولیس شاکله تیمی خود را حفظ کرد. در ابتدا جدایی بازیکنان کلیدی در خط حمله سرخپوشان تاثیر گذار بود، اما به مرور نفرات جدید اضافه شدند و با تیم هماهنگ شدند. یحیی گل محمدی توانست کمبود‌ها را جبران کند، اما من معتقدم همچنان سرخپوشان در خط حمله صلابت گذشته خود را نشان نداده‌اند. به نظرم بازگشت آل کثیر و حضور ترابی به پرسپولیس خیلی کمک می‌کند.

جابه جایی های زیاد به استقلال لطمه زده است

کارشناس فوتبال درباره عملکرد استقلال در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: نتایج استقلال فراز و نشیب دارد و محمود فکری هنوز به ترکیب و سیستم مدنظر خود نرسیده است. جا به جایی‌های زیاد به استقلال لطمه زده اند. اگر فکری بتواند ترکیب اصلی تیم خود را پیدا کند، در آن صورت آبی پوشان در نیم فصل دوم به ثبات می‌رسند.

او درباره احتمال تغییر و تحولات در کادر فنی استقلال گفت: متاسفانه مدیران باشگاه‌ها صبور نیستند و فشار از سوی هواداران هم در جا به جایی مربیان تاثیرگذار است. تیم استقلال چندین سال قهرمان لیگ برتر نشده و برای هواداران این تیم سخت است که امسال هم تیمشان قهرمان نشود. به نظرم مدیران استقلال باید به فکری مهلت بدهند تا او نتیجه بگیرد.

نویدکیا به مرور به ترکیب اصلی تیم خود دست یافت

قاسمپور درباره نخستین سرمربیگری نویدکیا در تیم سپاهان بیان کرد: اگر تیم پرسپولیس برابر گل گهر پیروز نمی‌شد، در آن صورت سپاهان قهرمانی نیم فصل اول لیگ برتر را به دست می‌آورد. به هر حال تیم سپاهان در اوایل نتیجه نمی‌گرفت، اما به مرور زمان نویدکیا ترکیب اصلی تیم خود را پیدا کرد و تیم اصفهانی در بالای جدول قرار گرفت.

مدیران  ترس از دست دادن جایگاه خود را دارند

کارشناس فوتبال درباره عملکرد مسعود شجاعی در تیم تراکتور گفت: شجاعی نتوانست انتظارات مسئولان و مردم را برآورده کند. زمانی که شجاعی هدایت سرخپوشان را برعهده گرفت، تجربه مربیگری نداشت. او باید چند سال کار کند تا بتواند تجربه و دانش فنی خود را به بازیکنان انتقال بدهد. به هر حال ثبات در فوتبال ما نیست و مدیران هراس دارند که جایگاه خود را از دست بدهند. به همین علت دست به تغییر کادر فنی خود می‌زنند.

قاسمپور درباره عملکرد تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک گفت: این تیم‌ها امسال به لیگ برتر فوتبال آمده‌اند و هزینه‌هایی در حد تیم‌های لیگ برتری صرف کردند و نتایج قابل قبولی در اندازه خودشان کسب کردند.

کارشناس فوتبال درباره حضور مربیان جوان در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: رسول خطیبی و نویدکیا در تیم‌های آلومینیوم و سپاهان نتایج خوبی گرفتند. البته نتایج مهدی رحمتی در شهر خودرو خوب نیست. عوامل زیادی باعث شکست یا پیروزی یک تیم می‌شوند و باید دید خواسته‌های مربیان برآورده شده است یا نه!

او افزود: تیم صنعت نفت آبادان نتایج خوبی گرفت، اما با مشکلات مالی مواجه است. زمانی که پول بازیکنان داده نمی‌شود، تیم‌ها با مسائل حاشیه‌ای مواجه می‌شوند. مربیان جوانی که یک دفعه هدایت تیم‌ها را برعهده می‌گیرند، باید حمایت شوند و تبعات باخت‌ها را باید قبول کنند. به نظرم مربیان جوان باید به مرور سرمربی تیم‌های بزرگ شوند، چون فشار مدیریت و هواداران باعث ایجاد استرس در آن‌ها می‌شود.

او در پایان درباره مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتبال گفت: به نظرم تیم‌های فوتبال پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و صنعت نفت آبادان مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتبال هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.