تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 12:35
کد خبر : 101339

یک فوق تخصص غدد عنوان کرد؛

مزایای انسولین های نسل جدید برای افراد دیابتی

مزایای انسولین های نسل جدید برای افراد دیابتی

یک فوق‌تخصص غدد و متابولیسم گفت: از حدود صد سال که از تولید اولین انسولین می‌گذرد و کیفیت این دارو پیشرفت‌های زیادی کرده‌ است.

به گزارش تیتر داغ؛ محمدرضا مهاجری تهرانی اظهار کرد: انسولین‌های نسل جدید نسبت به انسولین‌های قدیم مزایای بسیاری دارد. در انسولین‌های نوع جدید به دلیل طولانی‌اثر بودن آن، فرد دچار افت قند خون کمتری به خصوص هنگام شب می‌شود و تعداد انسولینی که باید در طول روز مصرف شود، کمتر است و فرد مبتلا به دیابت در طول روز نیاز به یک و در نهایت دو مرتبه مصرف انسولین دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای انسولین‌های نسل جدید این است که قند خون فرد بعد از مصرف غذا کاهش می‌یابد و تحت کنترل است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: به طور کلی انسولین‌های نسل جدیدی وجود دارد که از هر دو مزیت کوتاه اثر و طولانی اثر بودن به صورت یکجا برخوردار است و فرد می‌تواند حتی در طول شبانه روز، ساعت مصرف آن را تغییر دهد. به طور مثال اگر در وعده ناهار غذای سنگینی میل می‌کند می‌تواند انسولین نوع جدید را ظهر تزریق کند و اگر ناهار سبکی میل می‌کند و شب غذای پرکالری میل می‌کند، تزریق انسولین نوع جدید را به شب موکول کند.

وی گفت: خوشبختانه انسولین نوع جدید به‌زودی در داخل کشور تولید می‌شود و هموطنان مبتلا به دیابت می‌توانند از این محصول داخلی استفاده کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.