تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 10:46
کد خبر : 100382

مسکو: اتحادیه اروپا به محاصره اقتصادی درازمدت روسیه متوسل شده است

مسکو: اتحادیه اروپا به محاصره اقتصادی درازمدت روسیه متوسل شده است

جانشین دائم نماینده روسیه در اتحادیه اروپا، تصویب یازدهمین بسته تحریمی این بلوک علیه مسکو را تلاشی برای وارد کردن جنگ اقتصادی علیه روسیه به مرحله‌ای جدید توصیف کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ کایریل لوگوینوف، جانشین دائم نماینده روسیه در اتحادیه اروپا می‌گوید که هدف تصویب بسته تحریمی اخیر علیه روسیه این بوده که جنگ اقتصادی علیه مسکو را وارد مرحله جدیدی کنند.

لوگوینوف گفت: یازدهمین بسته تحریمی، جنگ اقتصادی که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن علیه روسیه به‌راه انداخته‌اند را وارد مرحله‌ ای کاملا جدید می‌کند.

وی تاکید کرد: بروکسل با استفاده از به اصطلاح ابزاری که برای مقابله با دور زدن تحریم‌ها ابداع کرده، قصد دارد تا حد امکان پای کشورهای بیشتری را به این جنگ باز کند. با این حال، آنها به طور مشخص از «بلیتس‌کریگِ» نافرجامی که آغاز کرده و هدف آن تحمیل خسارت جبران‌ناپذیر به روسیه بود، تغییر روش داده و با هدف محاصره اقتصادی درازمدت کشور ما، به یک بازی چندوجهی روی آورده‌اند.

(ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش‌تر با به کار بردن واژه «بلیتس‌کریگ» که در جنگ دوم جهانی از آن به «جنگ برق‌آسا» تعبیر می‌شد، جنگ اقتصادی یکپارچه غرب علیه مسکو را ناکام و شکست خورده توصیف کرده بود.)

وی تصریح کرد: انتظار نمی‌رود که بروکسل بتواند از طریق اقدامات دیپلماتیک، به راحتی کشورهای ثالث را برای پیوستن به تحریم‌ها متقاعد و ترغیب کند. اتحادیه اروپا همواره ترجیح می‌دهد که از اخاذی و ارعاب استفاده کند. از آنجا که اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین شریک اقتصادی بسیاری از کشورها و همچنین منبع سرمایه‌گذاری و یک اعانه‌دهنده مالی است، بروکسل به وضوح اهرم کافی برای اعمال فشار در اختیار دارد.

لوگوینوف خاطرنشان کرد: بنابراین، انتظار می‌رود مبارزه اتحادیه اروپا با دور زدن تحریم‌ها طولانی و دشوار باشد.

۱۰ بسته اول تحریمی اتحادیه اروپا، شامل محدودیت‌های مستقیم در حوزه تجارت، راه‌های ترانزیتی و روابط مالی با مسکو بود. با این حال، این بلوک در یازدهمین بسته، برای نخستین بار تحریم‌های فرامرزی را اعمال کرده زیرا بروکسل به طور رسمی تمایل دارد تا شرکت‌های کشورهای ثالث که به صادرات دوباره کالاهای ممنوع به روسیه مظنون هستند را در فهرست سیاه قرار دهد.

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.