تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 - 7:52
کد خبر : 28327

مشخصات چمن مصنوعی خوب

مشخصات چمن مصنوعی خوب

با خرید چمن مصنوعی خوب دیگر نیازی به کاشت هر ساله چمن طبیعی و مراقبت های مربوط به آن مانند آبیاری ، کود دهی، سمپاشی، چمن زنی و … ندارید. خرید چمن مصنوعی یک تجربه لذت بخش خواهد بود به شرطی که یک محصول خوب و با کیفیت را انتخاب نمایید، در غیر اینصورت حس

با خرید چمن مصنوعی خوب دیگر نیازی به کاشت هر ساله چمن طبیعی و مراقبت های مربوط به آن مانند آبیاری ، کود دهی، سمپاشی، چمن زنی و … ندارید. خرید چمن مصنوعی یک تجربه لذت بخش خواهد بود به شرطی که یک محصول خوب و با کیفیت را انتخاب نمایید، در غیر اینصورت حس نا خوشایندی را از خرید اشتباه تجربه خواهید کرد.

چمن مصنوعی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

خرید چمن مصنوعی با ویژگی های خوب و عالی باعث کارایی و ماندگاری بالا و در نهایت رضایت خاطر مشتری می شود. اما چگونه می توان چمن مصنوعی خوب و مرغوب را از چمن مصنوعی بی کیفیت موجود در بازار تشخیص داد؟ مشخصات چمن مصنوعی خوب چیست؟ پاسخ ما به این سوال این است که برای تشخیص چمن مصنوعی خوب و با کیفیت می بایست یک سری عوامل و ویژگی ها را بررسی کرده و از دارا بودن چندین فاکتور اطمینان حاصل کنید. با در نظر گرفتن این عوامل می توانید اطمینان حاصل کنید که کالای خوبی را خریداری کرده اید. این عوامل شامل جنس چمن مصنوعی، ارتفاع الیاف چمن مصنوعی، تراکم چمن مصنوعی، وزن چمن مصنوعی، بکینگ چمن مصنوعی، ضربه پذیری چمن مصنوعی، انعطاف پذیری چمن مصنوعی، مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش، زهکشی چمن مصنوعی و قابل شستشو بودن آن، ضد حریق بودن چمن مصنوعی، گارانتی و… می باشد.

جنس چمن مصنوعی

جنس چمن مصنوعی از پلاستیک و ترکیبات پلیمری می باشد. چمن مصنوعی های تولید شده همگی از یک نوع پلیمر ساخته نشده و ممکن است از پلیمر های متفاوتی چون نایلون، پلی اتیلن و یا پلی پروپیلن ساخته شده باشند. چمن مصنوعی هایی که جنس آن از نایلون است از قوی ترین و مستحکم ترین نوع چمن مصنوعی ها می باشند و مقاومت بسیار بالایی در دمای بالا خواهند داشت. این نوع از چمن های مصنوعی برای مناطق گرمسیر که تابش نور خورشید و دمای هوا بالاست بسیار مناسب می باشند. چمن مصنوعی هایی که جنس آنها از پلی اتیلن می باشد نیز از مقاومت قابل قبولی برخوردار می باشد. چمن مصنوعی های از جنس پلی پروپییلن نسبت به دو نوع قبلی مقاومت کمتری داشته و برای مصارف خانگی و مهدکودک مناسب می باشد و به هیچ عنوان برای استفاده در مناطق گرمسیر مناسب نمی باشد.

مشخصات چمن مصنوعی خوب

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی یکی از فاکتورهای مهم خرید چمن مصنوعی است. چمن مصنوعی های تولید شده عمدتا داری ارتفاع الیاف ۸ تا ۵۰ میلیمتر می باشند. این موضوع انکار ناپذیر است که هرچه میزان ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بیشتر باشد جلوه طبیعی تری خواهد داشت. اما با توجه به نوع کاربردی که برای شما خواهد داشت می بایست چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف مناسب را انتخاب نمایید، در غیر اینصورت کاربری خود را از دست خواهد داد. برای مثال در زمین های فوتبال به هیچ عنوان نمی شود از چمن مصنوعی های موکتی با ارتفاع ۱۰ میلیمتر استفاده کرد، چرا که ضربه پذیری آن کاهش خواهد یافت و تاثیر منفی بر چرخش توپ خواهد گذاشت. همچنین چمن مصنوعی های با ارتفاع ۵۰ میلیمتر مناسب مصارف تزئینی نبوده و آشغالگیری بسیار بالایی خواهد داشت.

تراکم چمن مصنوعی

تراکم چمن مصنوعی از عوامل مهم در کیفیت چمن مصنوعی می باشد. هر چه میزان تراکم چمن مصنوعی بیشتر باشد، پر پشت تر جلوه کرده و ظاهر طبیعی و زیباتری خواهد داشت. همچنین میزان آشغالگیری چمن مصنوعی پر تراکم پایین تر خواهد بود که مزیت فوق العاده به شمار می رود.

وزن چمن مصنوعی

بالا بودن وزن چمن مصنوعی از مشخصات یک چمن مصنوعی خوب می باشد. زیرا چمن مصنوعی که از ارتفاع و تراکم بالا تر و همچنین جنس مرغوب تری برخوردار باشد، وزن بیشتری خواهد داشت. چمن مصنوعی با وزن پایین عمدتا بی کیفیت بوده و عمر کوتاهی خواهد داشت.

بکینگ چمن مصنوعی

اکثر افراد بر این باورند که تنها جنس و کیفیت الیاف چمن مصنوعی اهمیت دارد چرا که بیشتر در معرض دید و تماس می باشد، اما بکیینگ و یا همان لایه زیرین چمن مصنوعی از مهمترین اجزای چمن مصنوعی است که کیفیت بالای آن نه تنها در طول عمر چمن مصنوعی تاثیر گذار خواهد بود بلکه زیبایی و عمر الیاف نیز به این لایه وابسته است. الیاف چمن مصنوعی به لایه بکیگ بافته شده و بر روی این لایه مستحکم شده است. کیفیت این لایه و انعطاف پذیری آن سبب می شود در اثر تماس با سطح زیر چمن مصنوعی و سنگ های موجود در زمین و یا تحت تاثیرات شرایط جوی و همچنین رطوبت ماندگاری و استحکام خود را حفظ نماید. بکینگ بی کیفیت در اثر رطوبت، سرما و گرما و فشارهای ناشی از تردد سبب ترک خوردگی و پوسیدگی و در نتیجه از هم گسستگی الیاف چمن مصنوعی می شود.

مقاومت چمن مصنوعی در برابر اشعه ماورا بنفش

ساختار مواد به کار رفته در ساخت چمن مصنوعی همانند دیگر مواد پلاستیکی به گونه ای است که در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش تخریب پذیر بوده و دچار رنگ پریدگی و پوسیدگی خواهد شد. امروزه در تولید چمن مصنوعی با به کارگیری فناوری های مختلف و جدید الیاف چمن مصنوعی را در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم می کنند تا دچار آسیب نشود و طول عمر بالایی داشته باشد. چمن مصنوعی های شرکت اطلس چمن گستر تماما مقاوم به اشعه ماورا بنفش خورشید و ضد UV هستند.

انعطاف پذیری چمن مصنوعی

برای این که چمن مصنوعی طول عمر بالایی داشته باشد و در گذر زمان الیاف آن دچار شکستگی و خورد شدن نشود می بایست انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. اگر چمن مصنوعی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار نباشد تغییرات دما و ایجاد سرما و گرما سبب ترک خوردن الیاف و لایه زیرین آن و در نتیجه از بین رفتن آن خواهد شد. ساخت چمن مصنوعی با انعطاف پذیری بالا آن را در برابر شرایط جوی گوناگون مقاوم کرده و می تواند در سرمای منفی ۲۰ درجه همچنان مقاومت داشته باشد و دچار شکنندگی نشود. بنابراین در هنگام خرید چمن مصنوعی به میزان انعطاف پذیری بکینگ و نخ های آن توجه نمایید.

ضد حریق بودن چمن مصنوعی

ضد حریق بودن چمن مصنوعی از مهم ترین مشخصات چمن مصنوعی خوب است. تصور کنید در فضایی مانند باغ یا ویلا با افتادن یک تکه ذغال داغ و یا ته سیگار بر روی چمن مصنوعی چه افتضاحی به بار خواهد آمد و ممکن است آتش سوزی جبران ناپذیری اتفاق بیفتد. بنابراین ضد حریق بودن و غیر قابل اشتغال بودن چمن مصنوعی از موضاعات بسیار مهم است که در هنگام خرید باید به آن توجه ویژه ای داشت. چمن مصنوعی های بی کیفیت در در برابر شعله آتش، کاملا شعله ور خواهند شد. امروزه چمن مصنوعی های خوب و با کیفیتی که به بازار عرضه می شوند قابلیت ضد حریق بودن دارند و در مقابل شعله آتش تنها ذوب می شوند و شعله ور نخواهند شد. چمن مصنوعی های تولید شده در شرکت اطلس چمن گستر کاملا ضد حریق بوده و در برابر آتش مقاوم می باشند.

مشخصات چمن مصنوعی خوب

ضربه پذیری چمن مصنوعی

ضربه پذیری چمن مصنوعی از مهمترین نکاتی است که به هنگام خرید باید به آن توجه کرد. چمن مصنوعی های ورزشی و فوتبالی برای جلوگیری از آسیب به بازیکنان می بایست از ضربه پذیری بالایی برخوردار باشند. همچنین چمن مصنوعی های تزئینی که در مهد کودک و دیگر فضا ها استفاده می شوند می بایست دارای ضربه پذیری بالایی باشند تا از آسیب به کودکان جلوگیری شود و در اثر تردد و فشار ناشی از قرار گرفتن لوازمی مانند میز و صندلی بر روی آن دچار آسیب نشود. اصولا چمن مصنوعی هایی که تراکم و ارتفاع الیاف آن زیاد باشد ضربه پذیری فوق العاده ای خواهند داشت.

قابل شستشو بودن چمن مصنوعی

قابل شستشو بودن چمن مصنوعی از مهمترین مشخصه یک چمن مصنوعی خوب است. در لایه زیرین چمن مصنوعی خوب منافذی جهت زهکشی و خروج آب تعبیه شده تا به راحتی شسته شود و از جمع شدن آب بر روی چمن مصنوعی جلوگیری شود. چمن مصنوعی های بی کیفیت منافذ زهکشی نداشته و قابل شستشو نمی باشد از این رو بارش باران بر روی آن و یا استفاده از آب برای شستشو سبب تجمع آب و سر خوردن افراد و همچنین بو گرفتن چمن مصنوعی خواهد شد.

گارانتی چمن مصنوعی

داشتن گارانتی و ضمانت کالا نشان دهنده مرغوبیت یک کالا خواهد بود. یکی از مشخصات چمن مصنوعی خوب داشتن گارانتی و ضمانت می باشد تا خیال مشتری بابت خرید محصول خوب و با کیفیت آسوده باشد. تمام چمن مصنوعی های شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن گستر دارای ضمانتنامه ۵ ساله می باشند.

قیمت چمن مصنوعی خوب

اکثر افرادی که قصد خرید چمن مصنوعی را دارند به دنبال محصولی ارزان می باشند. ارزان بودن چمن مصنوعی همیشه خوب نیست و ممکن است دلیل بر بی کیفیتی آن باشد. چمن مصنوعی خوب می بایست تمام ویژگی ها و مشخصاتی که در بالا اشاره کردیم را داشته باشد و تولید چمن مصنوعی با چنین مشخصاتی قطعا  برای کارخانه تولید چمن مصنوعی هزینه بر می باشد. اما این به این معنا نیست که هر چمن مصنوعی که از قیمت بالایی برخوردار باشد حتما از کیفیت بالایی برخوردار است. در هر صورت شما می بایست تمام موارد را بررسی کنید و در صورت داشتن تمام مشخصات لازم از قیمت مناسب چمن مصنوعی مطمئن خواهید شد. خرید چمن مصنوعی خوب و با کیفیت ارزان تر از چمن مصنوعی بی کیفیت برای شما خواهد بود، چرا که چمن مصنوعی خوب ۱۰ تا ۱۲ سال طول عمر مفید خواهد داشت. بنابراین خرید چمن مصنوعی خوب برای شما نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. قیمت چمن مصنوعی خوب با توجه به ویژگی هایی چون ارتفاع الیاف، تراکم، دیتکس، متراژ، برند، جنس، بکینگ، شکل الیاف، کشور سازنده، گارانتی و … تعیین خواهد شد. قیمت بروز چمن مصنوعی را می توانید در صفحه قیمت چمن مصنوعی وب سایت شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن گستر مشاهده و مقایسه نمایید.

خرید چمن مصنوعی خوب

خرید چمن مصنوعی خوب را فقط می توان از یک شرکت چمن مصنوعی معتبر و با سابقه انجام داد. قاعدتا برای تشخیص اعتبار یک شرکت می بایست از وجود نماد اعتماد الکترونیک در وب سایت آن شرکت اطمینان حاصل کنید. همچنین مشاهده نمونه کارها و اطلاع از رضایت مشتریان قبلی از روش های تشخیص معتبر بودن یک شرکت چمن مصنوعی می باشد. شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن گستر دارای بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در تولید، فروش و نصب انواع چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی می باشد. برای خرید چمن مصنوعی خوب می توانید ابتدا به وب سایت شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن گستر به نشانیwww.atlaschaman.com  مراجعه نمایید سپس با مشاهده محصولات و ویژگی های آن چمن مصنوعی مورد نظر خود را از این شرکت خریداری کنید. همچنین در سایت شرکت اطلس چمن گستر علاوه بر مشاهده محصولات می توانید نمونه کارهای این شرکت را مشاهده و اطلاعات جامع و کاملی درباره انواع کاربرد های چمن مصنوعی و نصب چمن مصنوعی به دست آورید.

چمن مصنوعی های موجود در شرکت اطلس چمن گستر تمام مشخصات چمن مصنوعی خوب و استاندارد را دارا می باشد. برای خرید چمن مصنوعی می توانید توسط شماره تلفن های موجود در وب سایت با کارشناسان مجرب و کارآزموده ما تماس حاصل نمایید و مشاوره لازم در خصوئص خرید و نصب انواع چمن مصنوعی را به صورت رایگان دریافت نموده و با توجه به کاربری و فضای مورد نظر بهترین چمن مصنوعی را خریداری نمایید.

امیدواریم با خواندن این مقاله کمک بزرگی به شما در خرید یک چمن مصنوعی با مشخصات خوب کرده باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.