تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 - 15:37
کد خبر : 2420

مهم‌ترین رویدادهای تاثیرگذار بر بازار مالی ایران و جهان

مهم‌ترین رویدادهای تاثیرگذار بر بازار مالی ایران و جهان

به دنبال سخنان ترامپ مبنی بر اینکه امضای مرحله اول توافق تجاری آمریکا و چین نزدیک است، بازارهای سهام آمریکا روز جمعه رشد اندکی را سپری کردند و همچنان تحت تأثیر عدم قطعیت امضای توافق تجاری هستند.

به گزارش تیترداغ؛ در این گزارش مهمترین رویدادهای تاثیرگذار اقتصادی ایران و جهان که بر بازار مالی متاثر هستند را می‌خوانید. برای کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر با ما همراه باشید.

نرخ یورو و پوند کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز « شنبه دوم آذر ماه ۹۸»  در بازار مالی ایران و جهان بدون تغییر نسبت به روز پنج شنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۳۹۷ ریال کاهش نسبت به روز پنج شنبه ۵۳ هزار و ۹۰۰ ریال و هر یورو نیز با ۲۵۰ ریال افت نسبت به روز پنج شنبه ۴۶ هزار و ۲۲۶ ریال ارزش گذاری شد.

ریالی از مابه التفاوت نرخ بنزین به بودجه بازنمی گردد

نایب رئیس مجلس گفت: ریالی از مابه تفاوت قیمت بنزین برای بودجه بازنمی گردد و از این پس این مبلغ به افراد کم درآمد داده می شود.

افزایش قیمت دلار در برابر دیگر ارزها

طبق آخرین معملات انجام شده در بازار معاملات جهانی، ارزش دلار در برابر دیگر ارزها افزایش یافت.

سخنان ترامپ بازارهای بورس آمریکا را صعودی کرد

به دنبال سخنان ترامپ مبنی بر اینکه امضای مرحله اول توافق تجاری آمریکا و چین نزدیک است، بازارهای سهام آمریکا روز جمعه رشد اندکی را سپری کردند و همچنان تحت تأثیر عدم قطعیت امضای توافق تجاری هستند.

کشته شدگان یک هفته گذشته در صورت داشتن بیمه دیه دریافت می کنند

بیمه از پرداخت دیه به خانواده کشته شدگانی که بیمه بودند در یک هفته گذشته خبر داد.

امارات و آمریکا علیه ایران رایزنی کردند

به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور، روز جمعه،  با شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی دیدار و درباره ایران و موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو کرده‌اند.

طبق بیانیه منتشر شده از وزارت امور خارجه آمریکا، پمپئو و بن زائد درباره آن‌چه ضرورت مقابله با رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران خوانده شده است، مذاکره کردند.

آذرآب که در یک ماه گذشته بازدهی قیمتی ۵۰ درصدی داشته است در پی یک شفاف‌سازی شایعاتی مبنی بر افزایش سرمایه این شرکت را تکذیب کرد.

در نیمه نخست سال از ۷ طرح صنعتی بهره‌برداری شد

آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال از هفت طرح در بخش صنایع معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۲۲ هزار و ۲۰۰.۱ میلیارد ریال بهره برداری شد که چهار طرح ایجادی و سه طرح توسعه ای بودند.

سرنوشت نامعلوم حذف سود مرکب

حذف سود مرکب به واسطه تشویق تولیدکنندگان و تسویه بدهی‌های بانکی از اهمیت بالایی برخوردار است، اما این مصوبه هنوز سرنوشت معلومی ندارد.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰٫۱۷ درصد کاهش به ۱۴۶۱ دلار و ۹۳ سنت رسید و افت هفتگی حدودا ۰٫۳ درصدی را به ثبت رساند.

رشد یک هزار و ۴۷ واحدی بورس در ابتدای معاملاتب انک و بیمه

رشد یک هزار و ۴۷ واحدی بورس در ابتدای معاملاتشاخص بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز آذر، با رشد ۱۰۴۷٫۰۵ واحدی به پله ۳۰۶ هزار و ۴۳ واحدی رسید.

منبع: تهران نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.