تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 6:57
کد خبر : 16438

موفقیت نوآوری در گرو شناخت نیاز‌های پنهان افراد است

موفقیت نوآوری در گرو شناخت نیاز‌های پنهان افراد است

افتخاری گفت: مرکز فناوری صبا باید بتواند نیاز‌های پنهان افراد بازنشسته را شناسایی کند، چرا که موفقیت نوآوری در گرو شناخت این نیاز‌ها است.

به گزارش تیتر داغ؛  اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه بازدید از مرحله نهایی رویداد «صبانو» در مرکز نوآوری صبا اظهار کرد: پیش از این ارائه خدمات در حوزه بازنشستگی روالی سنتی و معمولی را طی می‌کرد و حداکثر خدمات برای بازنشستگان پرداخت حقوق یا برقراری بیمه تکمیلی درمان بود که این خدمات نیاز کامل دوره بازنشستگی را تامین نمی‌کرد.

افتخاری افزود: احساس کردیم نیاز است با استفاده از ذهن خلاق و جوان افراد، سرویس‌ها و خدمات نویی تعریف کرده و بتوانیم ایده‌های خلاقانه را که برآمده از ذهن‌های جوان است را به محصول و خدمات قابل استفاده تبدیل کنیم.

او تصریح کرد: برخلاف اینکه تصور می‌شود در حوزه بازنشستگی روال‌های معمول نیازها را تامین می‌کند، معتقدیم باید با استفاده از ذهن‌های فعال و خلاق که ایده‌های نویی دارند را همراستا کرده تا سرویس‌های بهتر برای بازنشستگان فراهم کنیم. در واقع این نیاز باعث شد مرکز نوآوری صبا شکل بگیرد و امروز نشان دادیم تشخیص و انتخاب ما درست بوده است، زیرا اکنون استارتاپ‌های زیادی هستند که با ایده‌های نو، جوان و خلاقشان خدمات خوبی برای عرضه به حوزه بازنشستگی دارند، ضمن اینکه علی رغم گستردگی این خدمات با هزینه کمتری قابلیت اجرایی دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از توان شرکت‌های دانش بنیان و نوآور تشریح کرد: به واسطه همخوانی تجربه و عملکردم در حوزه آی سی تی با این فعالیت‌ها و همچنین مشاهده خدماتی که در مرکز نوآوری انجام شد، متوجه شدیم استارتاپ‌ها با چه هزینه اندکی می‌توانند تاثیرات بزرگی برای جامعه هدف بازنشستگان گذاشته و تقویت این حوزه در بخش‌های مختلف چقدر میتوان تاثیرگذار باشد.

افتخاری با اشاره به رویداد صبانو که در فاصله کمی از آغاز فعالیت مرکز نوآری انجام شد، گفت: رویداد صبانو یک برنامه ریزی مشخص و هدفمند داشت به این ترتیب که از چندماه قبل جلسات شورای سیاست گذاری آن بسیار هدفمند و حساب شده برگزار شد و در موقع مناسب در قالب فراخوان از همه استارتاپ‌هایی که در حوزه بازنشستگی و اجتماعی ایده داشتند دعوت کردیم تا حضور پیدا کنند و ایده خود را ارائه دهند. در نهایت ما با ارزیابی و گزینش این ایده‌ها را حمایت می‌کنیم تا به این ترتیب اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: معتقدیم در روند اجرایی شدن و نتیجه بخش بودن ایده‌ها اضلاع مثلث انتخاب مناسب، حمایت درست و راهبری صحیح باید در کنار هم قرار بگیرند تا تاثیرگذار باشند؛ بنابراین اینکه تنها به راه اندازی مرکز فناوری بسنده کرده و ایده‌های استارتاپ‌ها را بدون حمایت و راهبری لازم دریافت کنیم بی فایده است. همچینین انتخاب چشم بسته و غیر تخصصی نیز بدون راهیری درست نتیجه بخش نخواهد بود و بعضی از مواقع راهبری درست هم به تنهایی کاربرد ندارد، چون بدون حمایت و انتخاب مناسب این مثلث شکل نمی‌گیرد.

او افزود: اینکه میگوییم ایده‌ها را راهبری کنیم به این معنا نیست که در تصمیم‌شان دخالت کرده و یک استارتاپ را دولتیزه کنیم. در واقع بنا نداریم این تیم‌ها را در فضای خشک و رسمی اداری قرار دهیم، بلکه هدف این است که راه را برایشان باز کنیم تا به سهولت در آن حرکت و رشد کنند و به این ترتیب ما هم از این روند سرویس بهتری به دست آوریم.

باید تمام نیاز‌های بازنشستگان از طریق مرکز نوآوری صبا تامین شود

افتخاری ادامه داد: بر اساس نشست و رایزنی‌هایی که با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری داشتیم به نظر می‌رسد ایشان به موضوع راهبری توجه داشته و برقراری این سه ضلع را به صورت جدی دنبال می‌کنند. بنابران رویداد صبانو را نتیجه این نگاه می‌بینم و خوشحالم که مسیر طی شده و فراخوان به موقع بوده و ارزیابی‌های اولیه توسط داوران به موقع انجام شد. امروز هم مرحله نهایی اجرا شد و هیات داوران گروه‌های راه یافته به این مرحله را ارزیابی می‌کنند؛ ما نیز اعلام کردیم استارتاپ‌هایی که به تأمین نیاز‌های جامعه هدفمان نزدیک باشند و بتوانند سرویس‌های مناسبی در حوزه بازنشستگی ارائه دهند را حمایت و راهبری خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری چشم انداز مرکز نوآوری صبا را تامین کامل نیاز‌های بازنشستگان دانست و گفت: اعتقاد داریم باید تمام نیاز‌های آتی و فعلی بازنشستگان که حتی فکرش را نمی‌کنند، از طریق مرکز نوآوری صبا تامین شود که این چشم انداز می‌تواند گسترده بوده و تنها به بازنشستگان کشوری محدود نشود.

او افزود: افرادی که به دوره بازنشستگی می‌رسند نیاز‌های دارند که نمی‌دانند باید چگونه آن را ابراز و برطرف کنند، پس مرکز فناوری صبا وظیفه سنگینی دارد که بتواند حتی نیاز‌های پنهان افراد بازنشسته را شناسایی کرده و آن‌ها را تأمین کند، چرا که نوآوری زمانی موفق است که بتواند نیاز‌های پنهان افراد را نیز برطرف کند. پس چشم انداز مرکز نوآوری صبا باید این باشد که همه نیاز‌های شکل گرفته یا نگرفته دوره بازنشستگی را پاسخگو باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.