تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مرداد 1400 - 7:20
کد خبر : 23018

مکمل های “نیاسین” برای کاهش کلسترول مفید است

مکمل های “نیاسین” برای کاهش کلسترول مفید است

مکمل های نیاسین مدتی است که در زمینه انواع بیماری ها مفید هستند. برخی از آنها به قدری قوی هستند که گفته می شود به طور طبیعی و بدون خطر سطح کلسترول را کاهش می دهند.

به گزارش تیتر داغ؛   نیاسین، یکی از ویتامین‌های B محلول در آب است، که در دوزهای بسیار بیشتر از ویتامین مورد نیاز، تمام لیپوپروتئین ها را بهبود می بخشد.

مکمل‌های نیاسین میزان کلسترول کل، کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید را در بدن فرد کاهش داده، در حالی که کلسترول خوب HDL را افزایش می‌دهند.

مکمل‌های نیاسین ارزان و به طور گسترده‌ای بدون نسخه در دسترس هستند، اما نباید به منظور کاهش کلسترول بدون نظارت پزشک به دلیل عوارض جانبی احتمالی استفاده شوند.

به عنوان یک درمان برای کلسترول، مطالعات خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد نیاسین می‌تواند سطح کلسترول HDL خوب را افزایش داده و تری گلیسیرید را کاهش دهد. همچنین کلسترول بد LDL را به میزان نسبی کاهش می‌دهد.

گاهی اوقات همراه با داروی استاتین برای کنترل کلسترول مانند روزواستاتین، سیمواستاتین، فلوواستاتین، آتورواستاتین و پراواستاتین تجویز می‌شود.

راه دیگر حفظ میزان کلسترول سالم، حفظ سطح اسیدهای چرب ضروری در بدن است.

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند سطح کلسترول و تری گلیسیرید را در بدن کاهش دهند. با مصرف مکمل‌های اسید چرب امگا ۳، سطح کلسترول سالم حفظ می‌شود.

اسیدهای چرب امگا ۳ که به عنوان “چربی‌های سالم” در نظر گرفته می‌شوند، ممکن است فواید دیگری برای سلامتی داشته باشند و حتی از مشکلات قلبی عروقی جلوگیری کنند.

اسیدهای چرب امگا ۳ در انواع غذاها و مکمل‌ها از جمله روغن ماهی موجود است.

توصیه می‌شود از مکمل‌ها استفاده نکنید مگر اینکه پزشک عمومی آن را توصیه کند زیرا ممکن است دارای عوارض جانبی شامل خارش و قرمزی پوست یا حالت تهوع باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.