تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 - 7:54
کد خبر : 33187

میزبانی ۲ شهر از دانش آموزان قرآنی/ انتخاب برترین ها با رای مردمی

میزبانی ۲ شهر از دانش آموزان قرآنی/ انتخاب برترین ها با رای مردمی

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن دانش آموزان در بخش آوایی در تبریز و بخش غیرآوایی در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش تیتر داغ؛ نشست خبری مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان و دانش آموزان سراسر کشور ۱۴۰۱ صبح سه شنبه در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

میکائیل باقری مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسابقات امسال در دو بخش دانش آموزی و فرهنگیان و در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار خواهد شد؛ گفت: مرحله مقدماتی به صورت غیر حضوری برگزار شده است و تمامی شرکت کنندگان آثار خود را به صورت برخط در سال گذشته ارسال نموده و یا به صورت برخط مورد داوری قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در ۵ قالب حفظ ده جز، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و روش تدریس احکام برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در مسابقات حفظ برخی از حفاظ در مسابقات آنلاین ضعف داشتند به همین منظور در حفظ ده جز و حفظ کل تصمیم گرفتیم مسابقات به صورت حضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه پنج هزار معلم در مرحله مقدماتی شرکت کردند، افزود: حدود ۲۰۰ مربی در بخش پایانی این مسابقات شرکت خواهند کرد؛ هدایای این دوره از مسابقات از نظر ارزش مالی تا ۵۰ درصد افزایش یافته و به صورت نقدی اهدا خواهد شد.

باقری با اشاره به اینکه مسابقات دانش آموزی در ۹ رشته و ۱۴ سطح برگزار می‌شود، گفت: در بخش آوایی که شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان و مداحی در در دو بخش دختران و پسران بوده و در بخش حفظ نیز حفظ ۵ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز و حفظ کل قرآن هم در دو بخش دختران و پسران برگزار خواهد شد. مسابقات قرآن دانش آموزان در بخش آوایی در تبریز و بخش غیرآوایی در مشهد برگزار خواهد شد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین این مسابقات در بخش غیر آوایی در سه قالب تفسیر قرآن، احکام و انشای نماز در دو بخش دختران و پسران در مشهد برگزار می‌شود.

باقری با بیان اینکه در این دوره از مسابقات مردم می‌توانند با مراجعه به شبکه شاد انتخاب اقدام قرائت‌های برتر انتخاب کنند و در رأی گیری برترین شرکت کنندگان حضور پیدا کنند، گفت: از اول تا هفتم تیر استان‌ها فرصت دارند آثار خود را برای شرکت در این روابط در سامانه بارگذاری نمایند از هفتم تیر تا چهاردهم تیر ماه داوری مقدماتی صورت خواهد گرفت پیش بینی می‌کنیم از ۱۶ تیر ماه آثار در سامانه شاد برای رأی گیری مردمی بارگذاری شود

وی در خصوص زمان برگزاری این دوره از مسابقات، افزود: افتتاحیه این مسابقات روز چهارم تیر ماه با رقابت فرهنگیان در مشهد آغاز خواهد شد؛ رقابت فرهنگیان روز ششم تیرماه به پایان خواهد رسید.

باقری در خصوص زمان بندی مسابقات دانش آموزی گفت: افتتاحیه بخش آوایی پسران دوم مرداد بوده و عصر چهارم مرداد اختتامیه آن برگزار می‌شود؛ افتتاحیه بخش آوایی دختران چهارم مرداد و اختتامیه آن هشتم مرداد خواهد بود؛ همچنین بخش پژوهشی پسران از ۲۵ مرداد تا ۲۷ مرداد و بخش پژوهشی دختران از ۲۸ مرداد تا ۳۱ مرداد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای دانش آموزان اهل سنت در سطح مقدماتی داوران اهل سنت در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: در بخش پایانی اگر چه تعداد دانش آموزان سنی چندان زیاد نیست با این حال تلاش ما این است که از داورانی استفاده کنیم که با احکام قرائت و حفظ اهل سنت آشنا باشند.

باقری، افزایش مشارکت خانواده‌ها، افزایش مشارکت معلمان، تقویت کار گروهی، توجه به اصل فراگیری و توجه بیشتر به کتب درسی را از ویژگی‌های مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در سال آینده دانست و افزود: در تلاش هستیم سال آینده مسابقات رشته حفظ به صورت تیمی برگزار شود؛ همچنین در نظر داریم در مسابقات احکام دختران، دانش آموزان شرکت کننده با مادرانشان حضور پیدا کند و یا دانش آموزان پسر با پدرانشان در این مسابقات حاضر باشند.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.