تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 - 13:08
کد خبر : 2395

نامزدهای مطرح دموکرات در حمایت از اغتشاشات ایران،از ترامپ حمایت کردند

نامزدهای مطرح دموکرات در حمایت از اغتشاشات ایران،از ترامپ حمایت کردند

نگاهی به مواضع اخیر نامزدهای مطرح حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا نشان می‌دهد، آنها و دونالد ترامپ در حمایت از اغتشاشات ایران هم نظر هستند.

به گزارش تیتر داغ؛ در ادامه مواضع مداخله‌جویانه و حمایت آمریکایی‌ها از اغتشاشات اخیر در ایران، نامزدهای حزب دموکرات هم طی روزهای اخیر همنوا با مواضع دولت جمهوری‌خواهاین کشور به حمایت از آشوبگران در ایران پرداخته‌اند.

با نگاهی به مواضع اخیر نامزدهای مطرح و پیشتاز حزب دموکرات برای انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) ریاست جمهوری آمریکا این  نکته به وضوح قابل رویت است: اغلب رقبای احتمالی دموکرات ترامپ همانند او از اغتشاشات اخیر ایران حمایت کرده‌اند.

در بین نامزدهای مطرح دموکرات و رقیب احتمالی ترامپ، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دوره هشت ساله ریاست جمهوری اوباما هنوز اظهارنظر صریحی درباره اغتشاشات اخیر ایران نکرده است.


الیزابت وارن

«الیزابت وارن» سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ۲۰۲۰ مدعی شد: «ایرانی‌ها در اعتراض به فساد و اقتدارگرایی به خیابان‌ها آمده‌اند. این مبارزه‌ای است که باید مردم ایران در نهایت آن را انجام داده و پیروز شوند اما ما از درخواست آنها برای شرافت، آزادی ارتباط با جهان خارج و حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می‌کنیم».


برنی سندرز

«برنی سندرز» دیگر سناتور و نامزد دموکرات انتخابات هم در حمایت از اغتشاشات ایران طی پیامی توئیتری نوشت: همه مردم حق اعتراض برای رسیدن به یک آینده بهتر را دارند. من از دولت ایران می‌خواهم به قطع اینترنت و اعمال خشونت علیه معترضان پایان دهد».


پیت بوته‌جج

«پیت بوته‎‌جج» هم ادعا کرد: «من شجاعت معترضان ایرانی را تحسین می‌کنم و در حالی که آنها یک بار دیگر قیام کرده و خواستار تغییر شده‌اند، من در کنار آنها می‌ایستم. دولت ایران باید برای بهبود زندگی شهروندانش اقدام کند نه اینکه بار دیگر به خشونت و سانسور به منظور سرکوب اعتراضات رجوع کند».

«کامالا هریس» دیگر سناتور آمریکایی هم ادعا کرد: «دولت ایران به جای کشتن شهروندانش، نقض حقوق بشر، بستن اینترنت و بی ثبات کردن منطقه، باید به مردم خودش گوش داده و اصلاحات در پیش گیرد. من در کنار مردم شجاع ایران می‌ایستم».


کامالا هریس

«کوری بوکر» قانونگذار دموکرات سنای آمریکا هم در توئیتر خود ادعا کرد: «استفاده از خشونت مرگبار علیه معترضان مسالمت‌جو و سانسور، غیرقابل قبول است. دولت ایران باید همین حالا به این خشونت پایان داده و برای رفع نیازهای مردمش کار کند».

حمایت این نامزدهای دموکرات از اغتشاشات در ایران در شرایطی صورت گرفته که آنها پیش از این بارها ضمن حمایت از برجام، به مواضع ترامپ در قبال ایران انتقاد کرده بودند اما حمایت از اغتشاشات ایران، به موضع مشترک نامزدهای دموکرات و دولت ترامپ تبدیل شده است.

منبع: فارس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.