تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 19:00
کد خبر : 36389

نحوه انتخاب لباس کار برای محافظت در برابر سرما

نحوه انتخاب لباس کار برای محافظت در برابر سرما

دما در حال حاضر شروع به کاهش یافتن کرده است. باران در حال تبدیل شدن به برف است. و بادها سردتر و تندتر از همیشه می شوند. این یعنی شکی نیست که زمستان در راه است. زمستان فصل خوبی است. در فصل زمستان با چالش هایی مانند طوفان، درختان افتاده، قطع برق و بارش برف

دما در حال حاضر شروع به کاهش یافتن کرده است. باران در حال تبدیل شدن به برف است. و بادها سردتر و تندتر از همیشه می شوند. این یعنی شکی نیست که زمستان در راه است.

زمستان فصل خوبی است. در فصل زمستان با چالش هایی مانند طوفان، درختان افتاده، قطع برق و بارش برف سنگین نیز روبه رو می شویم. فصل زمستان به معنای باد و باران بیشتر در کنار کاهش دما است. برای کسانی که در این شرایط نامطلوب کار می کنند، ممکن است که با چالش ها و خطرات زیادی مواجه شوند، بنابراین باید لباس کار مناسب گرم و همچنین لوازم ضروری تجهیزان محافظت فردی  PPE را بپوشند. چه راهی برای بهترین راه برای آماده شدن برای زمستان وجود دارد؟ مطمئن شوید که تمام لباس کار گرم خود را آماده کرده اید. وجود برف، یخ و آب و هوای سرد می‌تواند کار سخت را حتی سخت‌تر کند. اما با تجهیزات مناسب می توانید بر این چالش های هوای سرد غلبه کنید.

لباس کار گرم باید در برابر این خطرات محافظت کند

با هر تغییر فصلی، مجموعه جدیدی از خطرات وجود دارد که کارگران باید با آن مقابله کنند. آب و هوای زمستان خطراتی را ایجاد می کند که می تواند بر سلامت و ایمنی شما تأثیر بگذارد.

رایج ترین خطرات بهداشتی و ایمنی در این فصل از سال عبارتند از:

  • استرس سرماخوردگی
  • لغزش، سفر و سقوط
  • دید ضعیف
  • و …
  • استرس سرماخوردگی

استرس سرماخوردگی زمانی رخ می دهد که دمای پوست و دمای داخلی بدن فرد به سطح نا امنی کاهش یابد. عوارض جانبی جدی زمانی شروع می شود که بدن دیگر قادر به گرم کردن خود نباشد. اگر این موضوع به سرعت درمان نشود، منجر به استرس سرماخوردگی و یا حتی می تواند به آسیب دائمی یا حتی مرگ تبدیل شود. با آموزش کامل، کنترل های اداری و استفاده صحیح از کاپشن کار زمستانی و لباس کار گرم می توان از استرس سرماخوردگی جلوگیری کرد.

  • آموزش کامل

آیا فکر می کنید برای چیزهای ساده ای مانند شرایط آب و هوایی به آموزش نیاز ندارید؟ دوباره درباره این موضوع فکر کنید. طبق قوانین OSHA، کارفرمای شما باید در مورد موضوعاتی مانند استرس سرما به شما آموزش های لازم را بدهد. این آموزش ها شامل :

  1. چگونه شرایط محیطی و محیط کار را که می تواند منجر به استرس سرما شود، تشخیص دهیم.
  2. علائم استرس سرماخوردگی، چگونه از استرس سرماخوردگی جلوگیری کنیم و چگونه به افراد مبتلا کمک کنیم.
  3. نحوه انتخاب لباس مناسب برای شرایط سرد، مرطوب و باد.
  4. و …
  • کنترل های اداری

آیا نمی دانید کنترل های اداری چیست؟ اساسا، این موضوع فقط یک اصطلاح فانتزی برای سیاست ها و رویه ها کاری است. کارفرمای شما باید «کنترل‌های» خاصی داشته باشد که از شما در برابر خطرات استرس سرما محافظت کند. این کنترل ها عبارتند از:

زمان‌بندی استراحت‌های مکرر در مناطق گرم و خشک به منظور گرم شدن بدن.

برنامه ریزی برای کار در فضای باز در گرم ترین بخش روز.

در صورت امکان از سیستم دوستان استفاده کنید.

  • کاپشن کار و لباس کار ضخیم

انتخاب درست لباس های کار برای قرار گیری در هوای سرد بسیار مهم است. با پوشیدن چندین لایه لباس برای دماهای سرد آماده باشید. برای شروع از یک لایه پایه شروع کنید که عرق و رطوبت را از بین می برد. این به تنظیم دمای بدن و جلوگیری از استرس سرماخوردگی کمک می کند. سپس، مطمئن شوید که لایه های بیرونی لباس کار زمستانی شما شامل لباس هایی گرم مانند ژاکت، روپوش، کاپشن کار گرم را دارید . به یاد داشته باشید آیا در محل کار، برای انجام کار خود به لباس مقاوم در برابر شعله (FR) یا قوس الکتریکی (AR) در هوای سرد نیاز دارید؟ اگر پاسخ به این سوال بله است ، بنابراین شما می بایست اقدام به خرید لباس کار نمایید به گونه ای که هم شما را گرم و هم ایمن نگه دارد. احتمالاً باید لوازم جانبی زمستانی را نیز تهیه کنید. اینها همه لوازم جانبی لباس کار زمستانی هستند:

  • کلاه
  • دستکش کار زمستانی
  • ماسک صورت
  • آستر کلاه سخت
  • آستر ژاکت
  • گرم کننده های گردن
  • آسترهای زمستانی

نحوه انتخاب لباس کار برای محافظت در برابر سرما

مواردی که در بالا توضیح داده شده از جمله : آموزش، کنترل‌های اداری و لباس کار در زمستان همگی می‌توانند به شما در پیشگیری از بیماری‌های ناشی از استرس سرما کمک کنند. این به شما کمک می کند از مسائلی مانند سرمازدگی و هیپوترمی جلوگیری کنید.

سرمازدگی چگونه رخ می دهد؟

سرمازدگی در اثر یخ زدن پوست و بافت های روی آن ایجاد می شود و این مطلب می تواند باعث آسیب دائمی برای فرد شود. در موارد شدید نیز می تواند منجر به قطع عضو شود.

هیپوترمی چیست ؟

هیپوترمی وضعیتی است که در آن بدن گرما را سریعتر از آنچه می تواند تولید کند از دست می دهد. هنگامی که دمای داخلی بدن یک فرد به زیر ۹۵ درجه می رسد، نتیجه آن هیپوترمی است. اگر این عارضه به سرعت درمان نشود ممکن است با بدتر شدن وضعیت، منجر به گیجی، بیهوشی و در نهایت مرگ  شود.

یک نکته عالی دیگر برای ایمنی استرس سرما، توجه به هشدارهای آب و هوا است. با مراجعه به صفحه خدمات هواشناسی ملی از  وقوع طوفان های زمستانی مطلع شوید و نحوه ایمن ماندن را قبل، در طول و بعد از طوفان زمستانی بیاموزید .

لغزش و سقوط

لغزش ها و زمین خوردن ها اولین علت آسیب های محل کار هستند. این امر به ویژه در ماه های زمستان صادق است. باران، برف، یخ همگی شرایطی لغزنده را برای کارگران در محیط کار ایجاد می کنند. شما می توانید با پوشیدن کفش مناسب، با حفظ شرایط زمین و با احتیاط بیشتر هنگام جابجاشدن از نقطه A به نقطه B بر این خطرات غلبه کنید.

از کفش مناسب استفاده کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که چکمه های کاری محکمی داشته باشید. الان وضعیت کفش های کاری شما در چه وضعیتی است؟ اگر دارای پارگی، سوراخ یا کشش ضعیف هستند، وقت آن است که کفش کار جدید را تهیه کنید. حتی ممکن است بخواهید یک جفت کفش عایق بخرید تا شما را در زمستان گرم نگه دارد.

یا ممکن است از وسایل کششی ضد لغزش مانند زیره های ضد یخ استفاده کنید. گل میخ های فولادی در زیره  این کفش ها به جلوگیری از لیز خوردن شما روی یخ کمک می کند. این نوع کفش های مخصوص یک محصول عالی برای کسانی هستند که زمان قابل توجهی را در خارج از منزل صرف کار می کنند. به خاطر داشته باشید که اگر روی سطح فلزی قدم بگذارید، وسایل کششی مانند زیره ی ضد یخ  می توانند باعث لغزش شما شوند. این موضوع شامل مواردی است که روی کف های صاف، پله ها و حتی روی تجهیزات متحرک قرار بگیرید. باید هنگام کار در این مناطق آنها را بردارید.

شرایط مناسب زمین را حفظ کنید

البته، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در این فصل از سال در زمینه تعمیر و نگهداری زمین اقداماتی را انجام بدهید. در زیر لیستی از فعالیت هایی آورده شده است که به جلوگیری از لغزش روی زمین کمک می کند.

  • پارکینگ ها، جاده ها و مسیرهای اصلی سفر را شخم بزنید.
  • در این مناطق از شن و نمک استفاده کنید تا هم برای رانندگان و هم برای عابران پیاده اصطکاک و کشش بهتری داشته باشید.
  • از محصولات ذوب یخ در جلوی درها و در مسیرهای اصلی سفر برای مبارزه با تجمع یخ استفاده کنید.

حفظ شرایط زمین در زمستان می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص به عنوان یک کارگر یا شخصی که از سایتی به سایت دیگر سفر می کند. به همین دلیل است که باید کفش مناسب بپوشید و احتیاط کنید.

احتیاط کن

هنگام راه رفتن در خارج از خانه بیشتر مراقب باشید. همه ما می دانیم که در این زمان از سال  جاده ها و سطوح زمین ممکن است لغزنده باشد. اما، اغلب ما فراموش می کنیم که نباید برای رسیدن به جایی که می خواهید عجله کنیم.  بنابراین سرعت خود را کم کنید و مراقب یخ باشید. این در مورد رانندگی نیز صدق می کند. احتمالاً این عبارت را شنیده اید که “برای شرایط حرکت کنید”. اگر شرایط برف و یخ وجود دارد، بهتر است سرعت خود را کم کنید.

سفرها در زمستان

سفرها می توانند در هر زمانی از سال بدون توجه به شرایط آب و هوایی انجام شوند. در فصل زمستان، مطمئن شوید که حواستان به مواردی است که ممکن است برای شما ایجاد خطر نمایند. البته بهترین راه این است که  در فصل زمستان از سفرها اجتناب کنید و در خانه بمانید تا در وهله اول از این نوع خطرات سفر جلوگیری شود. اما، همیشه احتمال وجود سفرهای زمستانی و خطرات سفر وجود دارد.

 خطر سقوط در زمستان

در مورد خطرات سقوط نیز همین طور است. کار از ارتفاع در تمام مواقع سال مستلزم خطر است. این مهم است که بدانید این خطر در طول زمستان افزایش می یابد. به طور منظم به کارهایی که انجام می دهید فکر کنید. آیا تا به حال مجبور شده اید از بالای تجهیزات یا ماشین آلات بالا بروید؟ از نردبان بالا بروید؟ اینها تنها چند نمونه از کارهایی هستند که در صورت وجود یخ و برف، خطر سقوط بیشتری را در بر دارند.

 خطرات دید در زمستان

به آخرین باری که در کولاک کار کرده اید فکر کنید. شبیه چی بود؟ گاهی اوقات دیدن چند قدمی جلوی خود دشوار است. بارش برف ضخیم و سنگین می تواند خطرات دید جدی ایجاد کند. لزومی ندارد که بارش برف سنگین باشد که می تواند این شرایط سفید شدن را ایجاد کند. بادهای شدید می توانند برف را جمع کرده و به اطراف بچرخانند. آن را با ابرها، مه و نور محدود خورشید ترکیب کنید.  با پوشیدن لباس هایی با دید بالا، خود را در این نوع آب و هوا ایمن نگه دارید. اگر با تجهیزات سیار کار می کنید، این موضوع بسیار مهم است. با انتخاب یک ژاکت زمستانی با ویژگی های بارز گرم بمانید. حتی می توانید دستکش، کلاه سخت و سایر لوازم جانبی با اجزای دید بالا پیدا کنید.

خرید لباس کار زمستانی

کار در صنعت نفت و گاز بدون چالش نیست. آب و هوای سرد و شرایط زمستانی خطرات دیگری را ایجاد می کند که باید برای آنها آماده شوید. مراقب خطرات استرس سرما، لغزش ها، سقوط، و مشکلات دید باشید. به یاد داشته باشید که وسایل شما  مانند لباس های کار زمستانی و یا کفش های کار مخصوص فصل سرما باید راحت و انعطاف پذیر باشند و همچنین شما را ایمن نگهدارند. پوشیدن لباس های حجیم، سفت یا ناراحت کننده بر عملکرد و ایمنی شما تأثیر منفی می گذارد. همیشه این ایده وسوسه انگیز است که فقط یک ژاکت یا هودی گرم را روی لباس کار خود بیاندازید، اما این ایده خوبی نیست. شما باید تمام خطرات دیگری را که هر روز با آنها کار می کنید به خاطر بسپارید. مهم است که لباسی که می پوشید نه تنها شما را گرم نگه  دارد، بلکه از شما نیز محافظت کند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.