تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 11:04
کد خبر : 112524

رییسی در گردهمایی سراسری ائمه جمعه:

نماز جمعه محل امید آفرینی و تنویر افکار عمومی است

نماز جمعه محل امید آفرینی و تنویر افکار عمومی است

رییس‌‍‌جمهور گفت: نماز جمعه به عنوان پناه همه اقشار جامعه و مردم و محل امید آفرینی و تنویر افکار عمومی و باز شدن گره‌های ذهنی فرد و جامعه است.

به گزارش تیتر داغ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در بیست و ششمین گردهمایی نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور در سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی (ع) گفت: جایگاه نماز جمعه بسیار اثرگذار است و کارکردهای بسیاری را در عبادت، معنویت، مقاومت و ایستادگی و سیاست و تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی دارد.

وی افزود: همانطور که رهبری فرمودند، نماز جمعه قرارگاه سیاسی و عبادی است. نماز جمعه به عنوان پناه همه اقشار جامعه و مردم و محل امید آفرینی و تنویر افکار عمومی و باز شدن گره‌های ذهنی فرد و جامعه است.

رییس جمهور اظهار داشت: گره‌های ذهنی که به هر دلیلی در برخی ایجاد شده است، در نماز جمعه باز می‌شود. گره‌های ذهنی که از سر نادانی و دشمنی به وجود آمده و در اذهان عمومی ایجاد شده است با روشنگری‌ها و افکار عمومی این گره‌ها در نماز جمعه باز می‌شود و نماز جمعه این نقش را بر عهده دارد.

وی افزود: نماز جمعه در جایگاه نیرو سازی برای کشور و نظام و هم در نقش بسیج عمومی برای کشور عمل می‌کند.

رییسی ادامه داد: نماز جمعه در بسیج مردم برای ایام دفاع مقدس و نیز در دوران سازندگی و هم در زمان حال نقش جدی داشته است.

حجت الاسلام رییسی تاکید کرد: نماز جمعه در ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی، فرهنگی در جامعه نقش دارد. همچنین نماز جمعه نقش جدی در مبارزه با فقر و فساد دارد و حساسیت خطبه‌های ائمه جمعه هم برای مسوولین و هم برای مردم مورد اهمیت است زیرا مسوولین باید بدانند که چه مسوولیتی بر عهده دارند و همچنین اینکه حق طلبی و عدالت طلبی در سخنان ائمه جمعه برای مردم مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: ائمه جمعه در جایگاه آگاهی بخشی و تربیت نفوذ مطمئنه هستند. در عین حال در جایگاه اجرای عدالت و مبارزه با فساد و فقر اجتماعی و اقتصادی قرار دارند.

حجت الاسلام رییسی در ادامه گفت: آنچه که برخی دولت‌ها به عنوان یک کلمه مانند سازندگی و عدالت در دوران خود انتخاب می‌کردند، این‌ها شعار دولت‌هاست ولی گفتمان نیست و گفتمان آن چیزی است که باید نهادینه شود و امام و رهبر انقلاب بر آن تاکید داشته و دارند.

ورییس قوه اجرایی کشور با اشاره به رشادت‌های رزمندگان و شهدا، اذعان کرد: شهدا برای کشور تولید افتخار و اقتدار کردند و باید از این اقتدار صیانت کنیم و در جهت وفاق اجتماعی و رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی استفاده کنیم. در عین حال که شاهدیم دشمن روز به روز در حال رصد مولفه‌های قدرت در ایران است.
وی ادامه داد: شهدا و توانایی‌های علمی و فناوری و آمادگی خوبی که در نیروهای مسلح وجود دارد که به دلیل همین توانایی‌های علمی و فناوری‌است، همه از مولفه‌های قدرت در کشور است.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های کشور اذعان کرد: ما در دولت موظفیم نهایت بهره و استفاده را از ظرفیت‌ها ببریم تا مشکلات حل شود و راه‌ها هموار شود. معتقدیم خداوند ظرفیت‌های بسیار مادی و معنوی به این کشور داده است و فقط باید این ظرفیت‌ها را شناخت و در جای مناسب بهره برد، تا موجب پیشرفت و ایجاد عدالت در کشور شود. این در حالی است که دشمن نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد و تلاش بسیاری در این زمینه انجام می‌دهد. از سویی دشمن به دنبال ایجاد این ذهنیت در جامعه است و می‌خواهد بگوید که بدون ما نمی‌توانید تلاشی انجام دهید، اما ما معتقدیم ملت ما با اراده است، در صحنه حضور دارد و بر سرنوشت خود مسلط است و می‌خواهد مقتدرانه گام بردارد. تمام حرف ما این است که ما می‌توانیم و دشمن دنبال القای ما نمی‌توانیم است.
رییس جمهور با اشاره به مشکلات روزهای اول دولت سیزدهم اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که از روز اول وجود داشت موضوع کرونا بود که روزانه ۷۰۰ خانواده ما را عزادار می‌کرد و به لطف خدا متعال این موضوع حل شد. همچنین موضوع دیگر، مساله کسری‌ها از جمله کسری بودجه بود و توانستیم بدون آنکه استقراض کنیم با ایجاد درآمد برای کشور، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی برطرف شود و ما آن را پشت سر بگذاریم. در عین حال تلاش شد تا آنچه که موجب تورم می‌شود را برطرف و حل کنیم. از دلایل تورم کسری بودجه است که ام المصائب اقتصادی محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ کسرس بودجه بود، در ۱۴۰۱ به گونه‌ای عمل کردیم که درآمدها و هزینه ما دارای ناترازی نشود و ما کسری در این سال نداشتیم. همچنین تمام تلاش ما این است که در ۱۴۰۲ نیز این گونه عمل کنیم.

رییسی ادامه داد: در تلاش هستیم که هزینه‌های دولت را افزایش ندهیم و از مجلس هم می‌خواهیم تا به ما کمک کند ناترازی در بودجه نداشته باشیم. به هیچ عنوان هزینه‌هایی که برای آن درآمد پیش‌بینی نشده است را نباید داشته باشیم، زیرا اول باید درآمدها مشخص شود و بعداً برای آن هزینه در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام رییسی در خصوص تورم گفت: از عللی که موجب تورم می‌شود موضوع رشد نقدینگی است که همه کارشناسان بر آن اذعان دارند. رشد نقدینگی از ۴۲ درصد به ۲۷ رسیده است و برای پایان سال هدف گذاری ۲۵ درصدی شده است، لذا کاملاً رشد نقدینگی مهار شده است و ما شاهد کاهش آن هستیم. در عین حال یکی از علل مهم تورم ناترازی بانک‌ها و برداشت‌های زائد از بانک مرکزی است که برای حل آن در تلاش هستیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.