تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 - 9:46
کد خبر : 90896

نیکول کیدمن از موسسه فیلم آمریکا جایزه می‌گیرد/ نخستین استرالیایی

نیکول کیدمن از موسسه فیلم آمریکا جایزه می‌گیرد/ نخستین استرالیایی

بازیگر استرالیایی جایزه یک عمر دستاورد را از موسسه فیلم آمریکا می‌گیرد.

به گزارش تیتر داغ؛ نیکول کیدمن بازیگر سینما و تلویزیون با جایزه یک عمر دستاورد هنری از موسسه فیلم آمریکا تجلیل می‌شود.

این جایزه در مراسم بزرگداشتی که ۱۰ ژوئن ۲۰۲۳ در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود به کیدمن اهدا خواهد شد.

وی چهل و نهمین فرد دریافت کننده و نخستین استرالیایی است که این افتخار نصیبش می‌شود.

این بازیگر ۵۵ ساله یکی از بهترین بازیگران نسل خود است و برای «ساعت‌ها» برنده جایزه اسکار و بفتا شده و برای ۶ فیلم از جمله «مولن روژ»، «لانه خرگوش»، «شیر»، «ریکاردو بودن» نامزدی اسکار را کسب کرده است. کیدمن همچنین دو جایزه امی برای «دروغ‌های کوچک بزرگ» و ۶ جایزه گلدن گلوب و ۱۱ نامزدی گلدن گلوب از جمله برای سریال «فروپاشی» دریافت کرده است. «چشمان کاملاً بسته»، «داگویل»، «استرالیا»، «دیگران» و «کوهستان سرد» از دیگر فیلم‌های به یاد ماندنی وی هستند.

نیکول کیدمن در طول دوران کاری‌اش با فیلم‌سازان مطرحی چون جین کمپیون، سوفیا کاپولا، باز لورمن، آنتونی مینگلا، سیدنی پولاک، لارس فون‌تریر و استنلی کوبریک همکاری کرده است.

این بازیگر در تئاتر هم سابقه کار دارد و اولین بار سال ۱۹۹۸ در لندن با «اتاق آبی» روی صحنه رفت. وی برای این اجرا برنده جایزه ایوینینگ استاندارد لندن شد و نامزدی جایزه لارنس اولیویه را کسب کرد. وی سال ۲۰۱۵ برای «عکس ۵۱» بار دیگر به صحنه وست‌اِند بازگشت.

از نقش‌آفرینی‌های جدید وی می‌توان از بازی در درام «مرد شمالی» به کارگردانی رابرت ایگرز و بازی در مینی سریال اچ‌بی‌او با عنوان «۹ غریبه کامل» یاد کرد.

در کنار این فعالیت‌ها کیدمن در تلاش‌های بشردوستانه نیز فعال است و نزدیک به ۲ دهه، به عنوان سفیر حسن نیت برای زنان سازمان ملل خدمت کرده است. وی همراه با همسرش، کیت اوربان، میلیون‌ها دلار برای برنامه سرطان زنان استنفورد جمع و به پیشبرد تحقیقاتی در این زمینه کمک کرده است.

جورج کلونی، جان ویلیامز، جین فوندا و مل بروکس دیگر برگزیدگان این جایزه در سال‌های پیشتر هستند. جان فورد اولین دریافت کننده جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا بود که سال ۱۹۷۳ تاسیس شد.

منبع: ورایتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.