تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 6:16
کد خبر : 95463

هزینه حمل تیرآهن به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه حمل تیرآهن به چه عواملی بستگی دارد؟

  تیرآهن از جمله مصالح مهم در ساختمان سازی است. اسکلت سازه در دو نوع اسکلت بتی و فلزی ساخته می شود. در ساخت اسکلت فلزی، تیرآهن نقش اساسی ایفا می کند و به همین جهت است که نیاز به تیرآهن همواره در ساخت سازه وجود دارد. در خرید تیرآهن، علاوه بر قیمت تیرآهن باید هزینه حمل آن را

 

تیرآهن از جمله مصالح مهم در ساختمان سازی است. اسکلت سازه در دو نوع اسکلت بتی و فلزی ساخته می شود. در ساخت اسکلت فلزی، تیرآهن نقش اساسی ایفا می کند و به همین جهت است که نیاز به تیرآهن همواره در ساخت سازه وجود دارد.

در خرید تیرآهن، علاوه بر قیمت تیرآهن باید هزینه حمل آن را نیز در نظر گرفت. هزینه حمل تیرآهن به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی حمل تیرآهن شامل رابط میان کارخانه تولیدی و مصرف کننده است. گاهی اوقات خرید مستقیم از کارخانه صورت گرفته و گاهی دیگر مشتری تیرآهن را به صورت غیرمستقیم از بازار یا انبار خریداری می کنند. در همه این موارد، حمل تیرآهن نیازمند تجهیزات حمل و نقل مناسب است و بدون این تجهیزات وضعیت حمل با مشکلات زیادی رو به رو خواهد بود.

برای مهندس و پیمانکار ساختمان، همواره بررسی هزینه حمل حائز اهمیت است. چرا که این هزینه در هزینه کلی پروژه تاثیر می گذارد. به طور کلی حمل آهن آلات مناسب ساخت و ساز نیازمند ماشین آلات متناسب است. به همین جهت در این مطلب به بررسی هزینه حمل تیرآهن و عوامل تاثیرگذار در آن می پردازیم.

حمل تیرآهن چه شرایطی دارد؟

به طور کلی، حمل تیرآهن می تواند در شرایط مختلفی صورت گیرد. حمل تیرآهن شامل بارگیری و ارسال این مقاطع از مبدا به مقصد است. مقصد حمل ممکن است مستقیما نزد مشتری و یا انبار نگهداری تیرآهن باشد. حمل این آهن آلات با توجه به نوع خرید، شرایط مختلفی دارد. خرید تیرآهن می تواند مستقیما از کارخانه سازنده تیرآهن صورت گیرد و یا خرید از بورس کالا انجام شود. راهکار دیگر خرید نیز خرید مصالح از انبار و یا بنگاه معاملاتی می باشد.

لازم به ذکر است که خرید مستقیم تیرآهن از کارخانه شرایط خاصی دارد. سفارشات با حداقل ۲۲ تن وزن امکان خرید مستقیم از کارخانه را دارند. همچنین حمل و تحویل این نوع خرید ممکن است چندین روز به طول انجامد. البته لازم به ذکر است که بعضی از تولید کنندگان به نام تیرآهن در ایران نظیر کارخانه ذوب آهن اصفهان، محصولاتش را فقط در بورس کالا عرضه می کند.

خرید تیرآهن با میزان پایین تر از ۲۰ تن عموما از بنگاه های معاملاتی صورت می گیرد و سفارش از انبار همان شهر ارسال می گردد.

در نظر داشته باشید که اگر قصد خرید مستقیم از کارخانه را دارید، عموما مسافت حمل تیرآهن افزایش خواهد یافت و این یکی از عواملی است که هزینه حمل تیرآهن به آن بستگی دارد.

درباره خرید تیرآهن از بورس کالا نیز این محصول در روز های چهارشنبه در این بازار عرضه می شود. در این نوع روش سفارش گذاری، احتمال به طول انجامیدن ارسال تیرآهن به بیش از ۱ ماه نیز ممکن است.

هزینه حمل تیرآهن به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل تاثیرگذار در هزینه حمل تیرآهن

کارفرما و پیمانکار پروژه باید جزئیات هزینه های صورت گرفته در پروژه را همواره در نظر داشته باشند. چرا که در زمان خرید تیرآهن معمولی یا تیرآهن هاش، هزینه حمل نیز بر عهده خریدار می باشد. به همین جهت بررسی عوامل تاثیرگذار در هزینه حمل تیرآهن نیز لازم است.

به طور کلی، دو عامل وزن و مسافت دو عامل مهم تاثیرگذار در هزینه حمل تیرآهن می باشد. برای محاسبه هزینه حمل، تعرفه های حمل بار را سازمان حمل و نقل کشوری وضع کرده است. این تعرفه ها هر سال بروزرسانی شده و به همین جهت برای محاسبه هزینه، باید تعرفه مطابق با آخرین بروزرسانی در نظر گرفته شود.

برای آن که هزینه حمل تیرآهن کمتر شود، خرید از فروشندگان نزدیک به مکان ساخت می تواند کمک کننده باشد. اما در شرایطی ممکن است که مشتری خرید از کارخانه یا فروشندگان با فاصله مکانی زیاد را ترجیح دهد. علت این موضوع ممکن است عرضه با قیمت مناسب تر آن فروشنده باشد. کیفیت بالای تیرآهن نیز از دیگر دلایلی است که ممکن است خریدار سفارش را از فروشندگان با مسافت طولانی ثبت نماید.

وزن تیرآهن نیز عامل مهم تاثیرگذار در هزینه حمل است. مقاطع تولیدی برخی از کارخانه ها در مقایسه با سایرین وزن بیشتری دارد. برای مثال تیرآهن ذوب آهن اصفهان یکی از با کیفیت ترین انواع این مصالح در کشور است. این تیرآهن ها در مقایسه با دیگر انواع تیرآهن تولیدی توسط کارخانه ها وزن بیشتری دارد. تیرآهن های ذوب آهن اصفهان با علامت اختصاری ESCO نشانه گذاری شده اند و برای بررسی نوع تیرآهن می توان به بررسی این نماد روی محصول اقدام کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.