تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 - 9:17
کد خبر : 16999

هشدار؛ پیام مدیرعامل واتس آپ واقعی است یا جعلی؟

هشدار؛ پیام مدیرعامل واتس آپ واقعی است یا جعلی؟

چند روزی است که پیامی در واتس اپ در سرتاسر جهان دست به دست می‌چرخد که انگار از طرف وارون پالیانی، یکی از مدیران این پیام رسان است.

به گزارش تیتر داغ؛ جنجالی شدن ماجرای قانون جدید حریم خصوصی واتس آپ، دستمایه پیام‌های جعلی و نادرست جدید در این پیام‌رسان شده است. چند روزی است که پیامی در واتس اپ در سرتاسر جهان دست به دست می‌چرخد که انگار از طرف وارون پالیانی، یکی از مدیران این پیام رسان است و کاربران را ترغیب می‌کند که پیام را برای ۱۰ نفر از دوستان خود ارسال کنید. اما این پیام‌ها صحت دارند؟!

 

در این پیام در ابتدا هشدار می‌دهد که آن را نادیده نگیرید و با دقت بخوانید. در این پیام آمده: ما واتس آپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار به مارک زوکربرگ، مدیر فیس‌بوک فروخته‌ایم و هم‌اکنون این پیام‌رسان توسط زوکربرگ کنترل می‌شود. شما باید این پیام را به بیش از ۱۰ نفر از دوستان خود ارسال کنید تا در عرض ۲۴ ساعت آرم واتساپ شما به یک نماد جدید با f به نشانه فیس‌بوک تغییر کند و با این کار واتس اپ جدید شما با سرویس‌های فیس‌بوک فعال شود. در غیر این صورت حساب شما از سرور‌های جدید حذف می‌شود. ”

اول از همه سه نکته را یادآور می‌شویم:

یکی اینکه هیچ فردی به اسم وارون پالیانی در شرکت واتس آپ وجود ندارد؛ و دوم اینکه این پلتفرم تمام اعلامیه‌ها و اطلاعات جدید خود را فقط و فقط از طریق وبلاگ رسمی یا از طریق نام کاربری اصلی خود ارسال می‌کند و پیامی که بدون مشخصات و بدون نام کاربری اصلی واتس آپ ارسال می‌شود، حتما یک پیام جعلی است. سوم اینکه فوروارد کردن یا بازنشر پیام‌های دروغین و کذب در واتس آپ ممکن است موجب تعلیق یا حتی توقیف حساب کاربری‌تان شود.

قبلا هم پیام‌هایی در واتس اپ دست به دست شده بود که آن‌ها هم مثلا از طرف وارون پالیانی ارسال شده و حاوی پیام‌هایی کاملا جعلی و دروغین است. حال از زمان تصمیم این پلتفرم برای به‌روز رسانی سیاست حریم خصوصی واتس آپ، بار دیگر این گونه پیام‌ها در میان کاربران منتشر شده و پیام جعلی اخیر به کاربران هشدار می‌دهد که باید این پیام را برای دوستان خود بفرستند، وگرنه برای ادامه استفاده از آن باید شارژ بپردازند.

این پیام که مشخص نیست مرجع صدور و پخش آن چه کسی است؛ برای برخی کاربران طولانی‌تر ارسال شده و در ادامه اش آمده است: سرور‌های این پلتفرم به تازگی بسیار شلوغ شده‌اند، به همین دلیل ما از شما کمک می‌خواهیم تا این مشکل را با کمک شما حل کنیم. ما از کاربران فعال می‌خواهیم که پیام را برای تائید کاربران فعال خود با استفاده از واتس اپ به افراد داخل لیست مخاطبان خود ارسال کنید. اگر این پیام را برای همه مخاطبان خود ارسال نکنید، مجبورید که برای ادامه فعالیت‌تان در این پیام‌رسان پول بپردازید؟!

متن کامل پیام دروغین منتسب به واتس آپ که بهتر است به آن توجهی نکنید و نباید برای دیگران بفرستید:

اعلامیه نهایی:

“نادیده نگیرید لطفاً آن را با دقت بخوانید! ” سلام، من VARUN PULYANI مدیر whatsapp هستم، این پیام برای اطلاع رسانی به تمام کاربران ما است که ما whatsapp را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار به مارک زاکربرگ فروخته ایم. واتساپ اکنون توسط مارک زاکربرگ کنترل می‌شود. اگر حداقل ۲۰ مخاطب دارید، این پیام متنی را ارسال کنید و آرم واتساپ شما در عرض ۲۴ ساعت به یک نماد جدید با “f” فیس بوک تغییر می‌کند. این پیام را به بیش از ۱۰ نفر ارسال کنید تا whatsapp جدید شما را با سرویس‌های فیس بوک فعال کنند، در غیر این صورت حساب شما از سرور‌های جدید حذف می‌شود.

این آخرین اعلامیه است! سلام به همه، به نظر می‌رسد که همه هشدار‌ها واقعی بودند، استفاده از واتساپ از تابستان ۲۰۱۷ هزینه زیادی داشت. اگر این زنجیره را به ۲۰ مورد مختلف در لیست خود بفرستید، نماد شما آبی خواهد بود و برای شما رایگان است. اگر باور نمی‌کنید که فردا ساعت ۶ بعد از ظهر با پایان دادن به WhatsApp من را ببینید و برای باز کردن آن باید هزینه بپردازید، این طبق قانون است این پیام برای اطلاع رسانی به همه کاربران ما است، سرور‌های ما اخیراً بسیار شلوغ شده اند، به همین دلیل ما درخواست کمک شما ما این مشکل را حل می‌کنیم ما از کاربران فعال خود می‌خواهیم که این پیام را برای تأیید کاربران فعال خود با استفاده از WhatsApp به هر یک از افراد در لیست مخاطبان خود ارسال کنند، اگر این پیام را برای همه مخاطبین خود ارسال نکنید، WhatsApp شارژ شما را شروع می‌کند. در نتیجه از دست دادن تمام مخاطبین، حساب شما غیرفعال خواهد ماند. پیام جیم بالسامیک (مدیر عامل Whatsapp) ما بیش از حد از نام‌های کاربری در Whatsapp Messenger استفاده کرده ایم. از همه کاربران می‌خواهیم این پیام را به لیست مخاطبین خود ارسال کنند. اگر این پیام را فوروارد نکنید، ما با آن به عنوان حساب نامعتبر شما رفتار می‌کنیم و ظرف ۴۸ ساعت آینده حذف می‌شود. این پیام را نادیده نگیرید یا whatsapp دیگر فعال سازی شما را تشخیص نمی‌دهد. اگر می‌خواهید حساب خود را پس از حذف دوباره فعال کنید، هزینه ۲۵.۰۰ به صورتحساب ماهانه شما اضافه می‌شود. ما همچنین از مسئله عدم نمایش به روزرسانی‌های تصویر آگاه هستیم. ما با پشتکار در حال رفع این مشکل هستیم و در اسرع وقت فعال و راه اندازی خواهیم شد. از همکاری شما در تیم WhatsApp متشکریم. “WhatsApp به زودی برای ما هزینه خواهد داشت. تنها راه رایگان ماندن این است که اگر شما یک کاربر مکرر باشید، یعنی حداقل ۱۰ نفر داشته باشید که با آن‌ها چت می‌کنید. برای تبدیل شدن به یک کاربر مکرر، این پیام را به ۱۰ گیرنده (۲ تیک) ارسال کنید و آرم WhatsApp شما باید آبی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.