تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 - 12:22
کد خبر : 7251

واکسن کرونا در چین و آمریکا ساخته شد

واکسن کرونا در چین و آمریکا ساخته شد

به گزارش تیتر داغ به نقل از خبرگزاری BBC واکسن ویروس کرونا در کشور چین و آمریکا ساخته شده است ، به گزارش تیتر داغ این واکس توسط یک استاد دانشگاه چینی بر روی خود این پزشک آزمایش شده است ، براساس این گزارش هیچ عوارض جانبی در تست این واکسن ایجاد نشده است. ‘ساخت

به گزارش تیتر داغ به نقل از خبرگزاری BBC واکسن ویروس کرونا در کشور چین و آمریکا ساخته شده است ، به گزارش تیتر داغ این واکس توسط یک استاد دانشگاه چینی بر روی خود این پزشک آزمایش شده است ، براساس این گزارش هیچ عوارض جانبی در تست این واکسن ایجاد نشده است.

‘ساخت واکسن کرونا’ در چین و آمریکا

براساس این گزارش که در رسانه های چینی منتشر شد ، پژوهشگران این کشور برای ویروس جدید کرونا یک واکسن خوراکی تولید کرده اند که در آستانه تست بر روی انسان می باشد. البته روزنامه دولتی کشور چین اعلام کرده است که یکی از اساتید دانشگاه “تیانجین”‌ چین ۴ دوز از این واکسن رو روی خود امتحان نموده است که عوارضی برای این استاد دانشگاه نداشته است ، این استاد دانشگاه تیانچین اعلام کرده است که در صورت تایید نهایی این واکسن بسرعت می توان تولید انبوه این واکسن را آغاز کرد.

همچنین گزارش شده پژوهشگران درآمریکا هم واکسنی ساخته و قرار است آن را آزمایش کنند. با توجه به این موضوع و اینکه زمان آزمایش بر روی انسان ها برای اثربخشی یا بی‌خطر بودن این واکسن مشخص نیست و شاید ماه ها طول بکشد که این واکسن در اختیار مردم جهان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید : آمار مبتلایان کرونا اسفند ماه ۱۳۹۸ در ایران (بروزرسانی لحظه ای)

آزمایش دویست هزار نفر در کره‌جنوبی

بجز چین و ایران، مردم کره جنوبی هم بصورت گسترده به این بیماری ویروسی دچار شده است. با توجه به گزارش های منتشر شده در رسانه های کره‌جنوبی ،  ده نفر جان خود به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا از دست داده‌اند. شمار مبتلایان نیز به حدود ۱۰۰۰ نفر رسیده که دو سوم‌شان پیروان کلیسای “شینجیانی” هستند.

سازمان بهداشت جهانی دیروز (دوشنبه دیروز ۵ اسفند) اعلام کرد که کشورهای جهان باید برای مقابله با همه‌گیری جهانی احتمالی، اقدامات بیشتری انجام دهند. همه‌گیری جهانی زمانی است که یک بیماری همزمان در نقاط مختلف دنیا شیوع پیدا کند.

به گفته این سازمان، هنوز نمی‌توان شیوع ویروس موسوم به سارس-کرونا-٢ را همه‌گیری جهانی دانست ولی کشورها باید خود را برای چنین وضعیتی آماده کنند.

شمار مبتلایان به بیماری کروناویروس پارسال ۲۰۱۹ در جهان از هشتاد هزار نفر گذشته است.

 

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره ویروس کرونا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.