تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400 - 4:17
کد خبر : 21889

پیروزی قاطع حزب حاکم اتیوپی در انتخابات پارلمان

پیروزی قاطع حزب حاکم اتیوپی در انتخابات پارلمان

حزب آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی موفق به کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان این کشور شد.

به گزارش تیتر داغ؛ حزب حاکم در اتیوپی طی انتخابات پارلمانی کشور که به تازگی برگزار شد توانست اکثریت قابل توجه آراء را به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که با توجه به نتایج انتخابات که روز شنبه اعلام شد مسیر برای دوره صدارت دیگر «آبی احمد» نخست وزیر این کشور فراهم شده است. آبی احمد، نخست وزیر ۴۴ ساله اتیوپی در بیانیه‌ای با اشاره به این که حزبش از اینکه با خواست ملت برای اداره کشور انتخاب شده خرسند است، این انتخابات را تاریخی عنوان کرد.

با توجه به نتایجی که کمیسیون انتخابات اتیوپی شنبه شب اعلام کرد تاکنون حزب حاکم این کشور موفق شده بیش از ۴۰۰ کرسی از ۴۳۶ کرسی پارلمان را به خود اختصاص داد. از سال ۱۹۹۴ که قانون اساسی اتیوپی به تصویب رسید، این ششمین انتخابات پارلمانی این کشور و اولین انتخابات در زمان نخست وزیری «آبی احمد» (۲۰۱۸) محسوب می‌شود.

پارلمان اتیوپی ۵۴۷ کرسی دارد که در این دوره از انتخابات ۴۸۲ نماینده راهی پارلمان خواهند شد و مرحله دوم انتخابات در سپتامبر (شهریورماه) آینده برگزار می‌شود تا ساکنان ایالت‌های تیگرای و سومال اتیوپی و دیگر مناطقی که در مرحله اول انتخابات حضور نداشتند، نمایندگان خود را به پارلمان بفرستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.