تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 11:16
کد خبر : 108124

جوانبخت اعلام کرد؛

کاهش تصادفات موتورسواران به زیر ۵۰ درصد در شهریور امسال در تهران

کاهش تصادفات موتورسواران به زیر ۵۰ درصد در شهریور امسال در تهران

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش تصادفات موتورسواران به زیر ۵۰ درصد در شهریور امسال در تهران خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ جوانبخت در خصوص کاهش تصادفات موتورسواران در شهریور ماه سال جاری گفت: برای اولین بار در شهریور ماه ۱۴۰۲ شاهد کاهش آمار متوفیان موتورسیکلت در شهر تهران بوده‌ایم که از عدد ۵۰ درصد در ۶ ماهه سال جاری به ۴۲ درصد در شهریور ماه رسیده است.

وی گفت: در این مدت آمار استفاده از کلاه ایمنی افزایش پیدا کرد و واقعاً برای اولین بار در شهریور ماه سال جاری عدد متوفیان موتورسیکلت در شهر تهران به زیر ۵۰ درصد رسیده است و عدد ۴۲ درصدی را شاهد بودیم که این نشان دهنده این است که موتورسیکلت سواران ما به این درجه از آگاهی رسیده‌اند که باید در هر زمان از کلاه ایمنی استفاده کنند و به هشدارهای مختلف و از طریق برنامه‌های مختلف راجع به فرهنگ سازی انجام شده گوش فرا داده‌اند.

سرهنگ جوانبخت ادامه داد: همچنین در شهریور ماه ۱۴۰۲ تعداد تصادفات عابرین پیاده با تعداد تصادفات موتورسواران برابر شده است و آن هم به عدد ۴۲ درصدی رسیده است.

وی گفت: در این مدت همچنین تعداد تصادفات خودروها نیز ۱۶ درصد بوده است که مهم‌ترین علت این تصادفات عدم توجه به جلو با ۴۶ درصد است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: موتورسیکلت سواران به این باور رسیده‌اند که کلاه ایمنی چقدر می‌تواند در پیشگیری از سوانح رانندگی به سر برای آنان مؤثر باشد و البته طرح‌های مختلفی که از سوی همکاران بنده در خصوص برخورد با تخلفات موتورسواران در سطح شهر انجام شد که همه این موضوعات با کار تیمی و جمعی باعث شد تا کاهش عدد متوفیان موتورسواران را در شهریور ماه سال جاری در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: با توجه به اینکه رتبه اول تصادفات شهر تهران به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد امیدواری پلیس این است که با استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی در ۶ ماهه دوم سال به دلیل کاهش درجه حرارت و افزایش مقبول شدن استفاده از کلاه ایمنی، شاهد کاهش مجروحان و متوفیان تصادفات موتورسیکلت در سطح شهر تهران باشیم.

سرهنگ جوانبخت افزود: امیدوار هستیم همان طور که در بحث کاهش تصادفات در شهریور ماه مواجه بودیم با رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان بتوانیم این تداوم کاهش را در ماه‌های دیگر نیز شاهد باشیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.