تاریخ انتشار : دوشنبه 4 تیر 1403 - 11:13
کد خبر : 120499

توصیه محققان استرالیایی؛

کاهش وزن را با خوردن مغزیجات آجیلی تجربه کنید

کاهش وزن را با خوردن مغزیجات آجیلی تجربه کنید

یک بررسی جدید نشان می دهد افرادی که برای کاهش وزن رژیم می گیرند، باید آجیل بخورند.

به گزارش تیتر داغ؛ به گفته محققان، افرادی که روزانه ۴۰ تا ۸۵ گرم بادام، بادام زمینی، پسته یا گردو را به عنوان بخشی از رژیم کاهش کالری مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که از رژیم غذایی بدون آجیل استفاده می‌کنند، وزن بیشتری از دست می‌دهند.

در واقع، نتایج نشان می‌دهد افرادی که رژیم‌های غذایی «غنی‌شده با آجیل» داشتند، در مقایسه با افرادی که رژیم‌های غذایی بدون آجیل داشتند، ۱.۵ تا ۷ کیلوگرم وزن کم کردند.

«آلیسون کوتس»، محقق ارشد و رئیس پژوهش در زمینه سلامت و عملکرد انسان در دانشگاه استرالیای جنوبی، می‌گوید: «مردم معمولاً هنگام تلاش برای کاهش وزن از مصرف آجیل اجتناب می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند که انرژی و محتوای چربی موجود در آجیل می‌تواند به افزایش وزن منجر شود.»

در عوض، به نظر می‌رسد آجیل ممکن است به کاهش گرسنگی به طور موثرتری کمک کند.

کوتس در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «آجیل سرشار از چربی‌های غیراشباع سالم، پروتئین گیاهی و فیبر رژیمی است که همگی در تقویت سیری و کاهش مصرف بیش از حد کالری نقش دارند. آجیل با بهبود سلامت قلب و عروق و متابولیک، سلامت بهتر روده و افزایش عملکرد شناختی مرتبط است.»

برای این بررسی، محققان یافته‌های هفت کارآزمایی را تجزیه و تحلیل کردند که شامل رژیم‌هایی بود که مصرف غذا را بین ۲۴۰ تا ۱۰۰۰ کالری در روز کاهش می‌داد. این مطالعات از یک ماه تا یک سال به طول انجامید و بر روی ۶۷۶ نفر که دارای اضافه وزن یا چاق بودند، انجام شد.

محققان دریافتند هیچ یک از مطالعات نشان نداد که آجیل مانع کاهش وزن می‌شود، و چهار مورد از مطالعات نشان دادند که آجیل در واقع باعث کاهش وزن بیشتر در افراد می‌شود.

منبع: مدیسن نت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.