تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1402 - 12:20
کد خبر : 111834

کره شمالی ۲۰۰ گلوله به سمت مناطق کره جنوبی شلیک کرد

کره شمالی ۲۰۰ گلوله به سمت مناطق کره جنوبی شلیک کرد

در ادامه افزایش شدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، مقامات کره جنوبی می‌گویند ارتش کره شمالی امروز جمعه در واکنش به رزمایش‌ مشترک آمریکا و کره جنوبی ده‌ها گلوله به سمت جزایر کره جنوبی شلیک کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که ارتش کره شمالی امروز جمعه بیش از ۲۰۰ گلوله تو پخانه را به سمت دو جزیره کره جنوبی شلیک کرده و تهدید کرد که این اقدامات صلح را تهدید می‌کند و ارتش کره جنوبی پاسخ خواهد داد.

دولت کره جنوبی به ساکنان دست‌کم ۳ جزیره در نزدیکی مرز کره شمالی دستور داده که این مناطق را تخلیه کنند؛ تخلیه این جزایر در شرایطی انجام می‌شود که این رویداد جدی‌ترین تنش‌ نظامی بین دو کره از سال ۲۰۱۰ است؛ زمانی که کره شمالی در سال ده‌ها گلوله به سمت یکی از این جزایر کره جنوبی شلیک کرد.

تیراندازی مستقیم روز جمعه ارتش کره شمالی پس از رزمایش‌های پیاپی آمریکا و کره جنوبی در مناطق مرزی کره شمالی و هشدارهای مکرر«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مبنی بر آمادگی برای جنگ علیه کره جنوبی و آمریکا رخ می‌دهد.

ساعاتی پیش نیز «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی به منظور آمادگی برای «رویارویی نظآمی با آمریکا و کره جنوبی، دستور افزایش تولید پرتاب‌گرهای موشکی را صادر کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از رهبر این کشور اعلام کرد که افزایش ظرفیت تولید پرتابگرها «با توجه به وضعیت خطرناک کنونی که مستلزم آمادگی بیشتر کشور برای رویارویی نظامی با دشمن است» مهم است.

تصاویر رسانه دولتی کره شمالی نشان می‌دهد که کیم و دخترش در حال بازدید از کارخانه تولید پرتابگرهای مورد استفاده برای موشک های بالستیک هستند و از «فشار پویا برای افزایش تولید» سلاح ها ستایش می کنند.

به نوشته رسانه رسمی کره شمالی کیم جونگ‌اون «برنامه فوری تولید انواع پرتابگرها و برنامه تولید بلندمدت و ماموریت توسعه ظرفیت تولید» را برای تقویت بازدارندگی هسته ای کشور تشریح کرد. این دستور رهبر کره شمالی در شرایطی صادر می‌شود که براساس تایید سئول، نیروهای کره جنوبی و آمریکا دیروز پنج‌شنبه رزمایش مشترک یک هفته ای خود در نزدیکی مرز کره شمالی را با حضور ادوات سنگین به پایان بردند.

این رزمایش ها با هدف تقویت آمادگی نظامی واشنگتن و سئول در بحبوحه آنچه گسترش تهدیدهای پیونگ یانگ، خوانده شده است، انجام می شود. در این بین، کره شمالی تازه ترین همکاری نظامی میان واشنگتن و سئول را «مانورهای جنگی غیرمسئولانه» توصیف کرده است.

این رزمایش ها با حضور تیپ مکانیزه ارتش کره جنوبی و تیپ رزمی «استریکر» آمریکا، از ۲۹ دسامبر در شهر مرزی پوچئون در حدود ۴۶ کیلومتری در شمال شرق سئول آغاز شد و امروز به اتمام رسید. در این رزمایش حدود ۱۱ سامانه تسلیحاتی از کره جنوبی و آمریکا حضور داشتند و حملات به اهداف فرضی با ادوات نقطه زن شبیه سازی شد.

همزمان با تشدید تنش ها در شبه جزیره کره پس از سلسله آزمایش های موشکی کره شمالی، واشنگتن و سئول در یک سال گذشته رزمایش های نظامی مشترک خود در منطقه را به شکل چشمگیری افزایش داده اند.

کره شمالی همچنین پارسال یک ماهواره جاسوسی پرتاب کرد که مستقیما به تعلیق توافق نظامی با کره جنوبی امضاشده در سال ۲۰۱۸ منجر شد. این توافق با هدف کاهش تنش نظامی بین دو این کشور همسایه امضا شد.

واشنگتن در واکنش به آزمایش های موشکی کره شمالی، تسلیحات و ادوات نظامی از جمله زیردریایی هسته ای و همچنین ناوهای هواپیمابر و بمب افکن های غول پیکر را در منطقه اعزام و مستقر کرد.

منبع: عرب‌نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.