تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 8:10
کد خبر : 32496

کشورهایی که برای استخراج رمز ارزها ایده‌آل هستند

کشورهایی که برای استخراج رمز ارزها ایده‌آل هستند

ماینینگ یکی از روش‌های اولیه برای کسب سود در صنعت ارزهای دیجیتال است و از نظر بسیاری اگر به درستی انجام شود، یکی از مکانیسم‌های سودآور در بازار است. این دستاوردها به عوامل مختلفی بستگی دارد که کشورها در صورت داشتن آن عوامل و یا شرایط، می‌توانند محل مناسبی برای استخراج ارز دیجیتال باشند.  

ماینینگ یکی از روش‌های اولیه برای کسب سود در صنعت ارزهای دیجیتال است و از نظر بسیاری اگر به درستی انجام شود، یکی از مکانیسم‌های سودآور در بازار است. این دستاوردها به عوامل مختلفی بستگی دارد که کشورها در صورت داشتن آن عوامل و یا شرایط، می‌توانند محل مناسبی برای استخراج ارز دیجیتال باشند.

 

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

در استخراج ارزهای دیجیتال از مجموعه‌ای از رایانه‌ها در مقیاس جهانی استفاده می‌شود. هر رایانه برای حل یک مسئله ریاضی با یکدیگر رقابت می‌کند، که در ایجاد یک بلاک در یک شبکه بلاک چین از یک ارز دیجیتال خاص مشخص شده است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که هر چه قدرت محاسباتی بیشتر باشد، شانس استخراج یک بلاک و بر این اساس، دریافت پاداش کمیسیون مندرج در پروتکل ارز دیجیتال مذکور بیشتر خواهد بود. به همین دلیل، امروزه می‌توانیم روش‌های مختلفی برای استخراج ارزهای دیجیتال پیدا کنیم که در میان آنها مزارع استخراج ارزهای دیجیتال برجسته و معروف هستند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی تیتر داغ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

عوامل موثر بر سودآوری کسب و کار استخراج ارز دیجیتال

 مالکیت اموال

امنیت حقوقی محلی که استخراج در آن انجام می‌شود

 هزینه‌های برق

هزینه برق مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال

 سرعت اینترنت

هر چه سرعت اینترنت بیشتر باشد، می‌توان بلاک‌های بیشتری استخراج کرد

 شرایط آب و هوایی

هرچه هوا خنک‌تر باشد، خنک نگه داشتن تجهیزات معادن آسان‌تر است، به طور کلی برای خنک نگه داشتن تجهیزات مذکور به برق کمتری نیاز است.

بر اساس این ویژگی‌ها، چند کشور برتر جهان برای استخراج ارزهای دیجیتال در اینجا آورده شده است:

ایالات متحده

ایالات متحده اکنون مقصد شماره یک استخراج کنندگان بیت کوین است. برخی از ایالت‌های این کشور مانند تگزاس دارای برخی از پایین‌ترین قیمت‌های انرژی در جهان هستند، که انگیزه بزرگی برای استخراج‌گران است. یا ایالت واشنگتن که بهشت استخراج‌گران با انرژی آبی است. نیویورک بیش از هر ایالت دیگر در شرق کوه‌های راکی ​​نیروی برق آبی تولید می‌کند و نیروگاه‌های هسته‌ای خود را در راستای هدف انرژی برق بدون کربن ۱۰۰% خود محاسبه می‌کند. در همین حال، سهم تگزاس از انرژی‌های تجدیدپذیر در طول زمان در حال افزایش است و از سال ۲۰۱۹، ۲۰ درصد از انرژی آن از باد تامین می‌شود.

کشورهایی که برای استخراج رمز ارزها ایده‌آل هستند

سوئد

حوزه قضایی سوئد به طور کلی نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا و سایر نقاط جهان در رابطه با شرکت‌ها و کاربران ارزهای دیجیتال مطلوب است. سوئد از جمله کشورهایی است که ارز دیجیتال را به رسمیت شناخته است.  هزینه خدمات برق تجاری (غیر خانگی) در سوئد ۰. ۰۶۵ دلار در هر کیلووات ساعت است. سرعت دانلود اینترنت در سوئد با ۵۵. ۱۸ مگابیت بر ثانیه در بین بهترین های جهان قرار دارد و در نتیجه در رتبه چهارم جهان قرار دارد. میانگین دمای سالانه سوئد ۲. ۱۰ درجه سانتیگراد است که نهمین موقعیت ایده آل در سراسر جهان برای خنک کردن تجهیزات استخراج دیجیتال است.  با کسب ۸۹ امتیاز در شاخص حقوق مالکیت ۲۰۲۰، جایگاه هفتم را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است.

نروژ

دولت نروژ در فوریه ۲۰۱۷ اعلام کرد که بر خرید یا فروش بیت کوین مالیات اعمال نخواهد کرد. علاوه بر این، اداره مالیات نروژ ارزهای دیجیتال را به عنوان پول تعریف نمی‌کند، بلکه به عنوان یک دارایی دیجیتالی تعریف می‌کند. به همین دلیل، تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور بسیار ایمن است. نروژ با کسب ۸۴ امتیاز در شاخص حقوق مالکیت ۲۰۲۰، جایگاه بیستم را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. هزینه خدمات برق تجاری (غیر خانگی) در نروژ ۰. ۰۷ دلار در هر کیلووات ساعت است. سرعت دانلود اینترنت در نروژ با سرعت ۳۸. ۴۶ مگابیت بر ثانیه در بین بهترین‌ها در جهان قرار دارد و به این ترتیب در رتبه یازدهم جهان قرار دارد. نروژ دارای میانگین دمای سالانه ۱. ۵۰ درجه سانتیگراد است که برای خنک کردن تجهیزات استخراج دیجیتال ایده‌آل است.

 

دانمارک

این کشور زیبا، جدا از داشتن شرایط ایده‌آل برای استخراج ارزهای دیجیتال، دارای عنصری است که جذابیت آن را بیشتر می‌کندو آن اینکه  دولت دانمارک برای تجارت یا استخراج ارزهای دیجیتال مالیاتی دریافت نمی‌کند. این به این دلیل است که حتی در حالی که بانک ملی دانمارک ارزهای دیجیتال را ارز قانونی نمی‌داند، اما استفاده یا استخراج آنها را نیز ممنوع نکرده است. به همین دلیل است که بسیاری از ماینرهای ارزهای دیجیتال دانمارک را خانه خود کرده‌اند. دانمارک با کسب ۸۶ امتیاز در فهرست حقوق مالکیت ۲۰۲۰، در رتبه ۱۶ در سراسر جهان قرار دارد. هزینه خدمات برق تجاری (غیر خانگی) در دانمارک ۰.۰۶۹ دلار در هر کیلووات ساعت است.  سرعت دانلود اینترنت در دانمارک با ۴۹.۱۹ مگابیت بر ثانیه در بین بهترین‌های دنیا قرار دارد و به این ترتیب در رتبه پنجم جهان قرار دارد. دانمارک دارای میانگین دمای سالانه ۷.۵۰ درجه سانتیگراد است.

 

ایسلند

این کشور یکی از کشورهای جهان با بیشترین تعداد مزارع استخراج دیجیتال است. ایسلند نیز دارای ویژگی‌های تقریباً کاملی برای فعالیت در زمینه استخراج ارز دیجیتال است. ایسلند علاوه بر رعایت تمامی این عوامل، ذخایر انرژی تقریباً نامحدودی در قلمرو خود دارد. این کشور کوچک چندین نیروگاه دارد که از بخار آب برای نیرو دادن به توربین‌ها جهت تولید برق استفاده می‌کنند. ایسلند با کسب ۸۸ امتیاز در شاخص حقوق مالکیت ۲۰۲۰، جایگاه نهم را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. هزینه خدمات برق تجاری (غیر خانگی) در ایسلند ۰.۱۲ دلار در هر کیلووات ساعت است و سرعت دانلود اینترنت با سرعت ۲۲.۱۳ مگابیت در ثانیه است. ایسلند دارای میانگین دمای سالانه ۱.۷۵ درجه سانتیگراد است که یکی از بهترین‌ها در جهان برای خنک کردن تجهیزات ماینینگ دیجیتال است.

سخن نهایی

در ایران استخراج ارز دیجیتال به دلیل عدم وجود شرایط مناسب، غیرقانونی است. از جمله این شرایط می‌توان به مصرف بالای برق و هزینه آن اشاره کرد. استفاده از یک ماینر علاوه بر آنکه شما را مجبور به پرداخت قبض برق در هزینه‌های بالا می‌کند، به دلیل مساعد نبودن شرایط آب و هوایی ممکن است خطر آتش سوزی یا خسارت به وسایل برقی را به دنبال داشته باشد. هر چند سایر شرایط مانند سرعت اینترنت با خرید یک بسته اینترنت نامحدود رایتل قابل تحقق است، اما به طور کلی و برخلاف تصور، شرایط ایران برای استخراج رمز ارزها مناسب نیست.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.