تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399 - 10:00
کد خبر : 9953

۴میلیارد گل زینتی در کشور تولید شده است

۴میلیارد گل زینتی در کشور تولید شده است

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید حدود ۴ میلیارد گل شاخه بریده، گلدان و درخت و درختچه در کشور موجب رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی تولیدات گل و گیاه زینتی طی ۷ سال گذشته شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی  به مناسبت روز ملی گل و هفته جهاد کشاورزی از واحدهای تولید گل و گیاه و دلجویی از خسارت دیدگان شیوع ویروس کرونا در استان تهران بازدید کرد.

غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در این بازدید ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و روز ملی گل به تولید‌کنندگان و دوستداران گل و گیاه اظهار داشت: در سال ۸۴ با درخواست اتحادیه گل و گیاه کشور، همکاری دفتر امور گلخانه، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۵ خردادماه به‌عنوان روز ملی گل نام‌گذاری شد. از این‌رو می‌طلبد که همگی بیش از پیش خود را مهیای میزبانی از گل و گیاه کرده، بر سلامت روحی خود افزوده و ۲۵ خردادماه روز ملی گل را گرامی بداریم.

وی افزود: جا دارد این روز بزرگ را به تمامی تولید‌کنندگان، پرورش‌دهندگان، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندکان گل و گیاه تبریک بگویم.

تقوی گفت: وجود یک روز مختص گل و گیاه در تقویم موجب رونق بازار گل و گیاه و افزایش سرانه مصرف این محصول خواهد شد و بازگشت روز ملی گل به تقویم موجب برکات زیادی برای تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در کشور بیش از ۷۸۰۰  هکتار اراضی تحت کشت گل و گیاه زینتی  اعم از گلخانه و فضای باز وجود دارد، اظهار کرد:از این میزان سطح زیرکشت حدود ۴ میلیارد گل شاخه بریده، ‌ گلدان، درخت و درختچه زینتی تولید می شود و تولیدات نسبت به سال‌های گذشته و به طور میانگین طی ۷ سال گذشته در حوزه های مختلف  ۲۵ تا ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی بیان کرد: سال ۱۳۹۸ با توجه به شیوع کرونا ۴۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و این در حالیست که میزان واردات گل و گیاه کمتر از ۱۵ میلیون دلار بوده است و تراز تجاری گل و گیاه مثبت است.

وی تصریح کرد: گل و گیاه زینتی تولید شده در کشور به کشورهای ارمنستان، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قطر و عراق  صادر می شود. اکثرا صادرات به صورت گلدان، درخت ودرختچه بوده اما استان خراسان رضوی توانسته به کشورهای هم مرز خود گل شاخه بریده صادر کند.

تقوی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بهار نماد طبیعت است، گل و گیاه سمبل رویش و زیبایی هستند و  هفته جهاد کشاورزی نیز در همین ایام است، تمام این موارد باعث شد تا ۲۵ خرداد روز ملی گل اعلام شود تا میان مردم و  گل و گیاه آشتی ایجاد شود و بازار نیز رونق یابد.

فریبا سلیمان پور

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.