تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 19:05
کد خبر : 35913

انواع ساندویچ پانل و کاربرد آن را بیشتر بدانیم

انواع ساندویچ پانل و کاربرد آن را بیشتر بدانیم

ساندویچ پانل یکی از مصالح جدید مورد استفاده در صنعت و ساختمان می باشد. ساندویچ پانل از دو لایه نازک ورق فلزی تشکیل شده است. یک ماده عایق در وسط آنها قرار می گیرد. مواد عایق از پشم سنگ، پشم شیشه، پلی استایرن یا پلی اورتان ساخته می شوند. صفحات نازک در کناره های ساندویچ

ساندویچ پانل یکی از مصالح جدید مورد استفاده در صنعت و ساختمان می باشد. ساندویچ پانل از دو لایه نازک ورق فلزی تشکیل شده است. یک ماده عایق در وسط آنها قرار می گیرد. مواد عایق از پشم سنگ، پشم شیشه، پلی استایرن یا پلی اورتان ساخته می شوند.

صفحات نازک در کناره های ساندویچ پانل را می توان از مواد مختلف ساخت. ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک، ورق رنگی، ورق رنگی ساده یا آلومینیومی و کاغذ کرافت از جمله انواع ورق های مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل هستند. لایه های بیرونی ساندویچ پانل ها را می توان به لایه پلیمری محافظ مجهز کرد. که باعث افزایش طول عمر لایه می شود. ورق فلزی مورد استفاده برای ساندویچ پانل می تواند هندسه های مختلفی داشته باشد.

ساندویچ پانل، انواع و کاربرد این نوع ساندویچ پانل چیست؟

برخی از این هندسه ها که بیشتر در بازار خرید و فروش می شوند عبارتند از: پیچ های صاف، شیاردار و مخفی، برای ایجاد هندسه مطلوب بر روی ساندویچ پانل ها از پرس با قالب های خاص استفاده می شود.موارد گفته شده در قیمت ساندویچ پانل هم تاثیر زیادی دارد.

تولید ساندویچ پانل

برای تولید ساندویچ پانل ورق فلزی به روش معمول ساخته می شود. ورق های رنگ شده، گالوانیزه یا آلوزینک معمولاً از ورق های فلزی روغنی ساخته می شوند که به عنوان ورق های فلزی سرد با لایه محافظ طبقه بندی می شوند. ورق روغنی نتیجه فرآیند نورد در دمای پایین، ورق سیاه یا ورق داغ است.

برای تولید پانل های رنگی از یکی از روش های الکترواستاتیک یا کوره ای رنگ آمیزی پانل ها استفاده می شود که رنگ های موجود در بازار با کد RAL مشخص می شوند.برای تولید ورق های گالوانیزه یا آلوزینک از روش غوطه ور گرم استفاده می شود.

در این روش لایه روغن وارد حمام مذاب داغ از آنالیز پوشش مورد نظر می شود. وقتی بیرون می آید یک لایه فلزی محافظ روی آن قرار می گیرد. در ورق گالوانیزه، فلز محافظ از روی ساخته شده است و ورق آلوزینک آلیاژی از آلومینیوم، روی و مقدار کمی سیلیکون است. قیمت ورق گالوانیزه در قیمت این محصول تاثیرگذار است.

ابعاد و کاربرد ساندویچ پانل

از جمله ویژگی های ساندویچ پانل ها می توان به کارایی اقتصادی، عمر طولانی، تحمل قابل توجه فشار، چسبندگی کافی فوم به پانل، مقاومت شیمیایی در برابر مواد خورنده و مواد فعال شیمیایی، وزن سبک، عایق بودن در برابر صدا، رطوبت و گرما اشاره کرد. و سرما، مقاوم در برابر آتش و… اشاره کرد. ساندویچ پانل ها از نظر کاربردی به سه نوع سقفی، دیواری و خنک کننده تقسیم می شوند. ضخامت ساندویچ پانل سقفی بین ۴ تا ۱۰ سانتی متر و طول آنها از ۲ تا ۱۲ متر و عرض مفید ساندویچ پانل تقریباً یک متر می باشد. ابعاد ساندویچ پانل دیواری تا حدودی متفاوت است، ضخامت آن از ۴ تا ۱۵ سانتی متر، طول آن از ۲ تا ۱۲ متر و عرض مفید تقریباً یک متر است.

همچنین ضخامت ورق های مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل معمولا بین ۰.۴ تا ۱ میلی متر است. ساندویچ پانل با توجه به خواصی که دارد کاربرد خود را در تاسیسات ساختمانی مانند انبارها، گاراژها، سالن های صنعتی، سالن های ورزشی، سردخانه ها، ساختمان های تجاری و مسکونی پیدا کرده است.

انواع ساندویچ پانل و کاربرد آن را بیشتر بدانیم

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی به صورت دو روی ورق، یک طرف ورق و یک طرف فویل، یک طرف ورق و یک طرف نایلون و یک طرف ورق و یک طرف کاغذ تولید می شود.ساندویچ پانل ۱۳ – ساندویچ پانل، انواع و کاربرد این نوع ساندویچ پانل چیست؟

عرض استاندارد ساندویچ پانل های سقفی ۱.۰۷ متر می باشد که ۷ سانتی متر آن روی هم قرار می گیرند (همپوشانی با پانل های جانبی) و ۱.۰۰ متر برای کار و طول مورد نظر (به سفارش مشتری) مفید می باشد. پانل های این نوع ساندویچ پانل در طرح های سینوسی، سایه دار، ذوزنقه ای و سفالی قابل تولید می باشد.

این نوع ساندویچ پانل از دو طرف با ورق آلومینیوم، دو طرف ورق آلومینیوم، دو طرف ورق گالوانیزه، یک طرف آلومینیوم و طرف دیگر گالوانیزه، یک طرف ورق آلومینیوم از خارج و فویل آلومینیومی تقویت شده در طرفین پوشانده شده است. داخل. یا یک طرف بیرون و یک طرف گالوانیزه می شود. فویل در داخل، یک طرف ورق و یک طرف کاغذ، یک طرف ورق و یک طرف نایلون با فوم تزریقی پلی یورتان سخت (معمولی و نسوز) تولید می شود. ).

کاربرد ساندویچ پانل سقفی

از این پانل ها به عنوان پوشش سقف ساختمان های صنعتی، کانتینرهای حمل و نقل، سردخانه های ثابت و سیار، انبارها و سیلوها استفاده می شود. ضخامت های مورد استفاده در کاربردهای مختلف متفاوت است.

انواع ساندویچ پانل و کاربرد آن را بیشتر بدانیم

تولید ساندویچ پانل

به عنوان مثال از تخته ای با ضخامت ۵ سانتی متر برای پوشش سایبان برای پرورش قارچ و نگهداری خرما، مرغداری ها، تخته هایی با ضخامت ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر برای سردخانه ها (زیر صفر و بالای صفر) استفاده می شود.

مزایای پانل های سقفی

عایق حرارت، سرما، صدا، رطوبت

مقاومت در برابر باد، رانش زمین، زلزله و مواد شیمیایی

قیمت پایین، تنوع، رنگ و قابلیت بازیافت

سهولت نصب

وزن کم که وزن کلی سازه را کاهش می دهد

مناسب برای تمام شرایط آب و هوایی.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.