تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 8:15
کد خبر : 27726

قهوه با نسکافه یا همان قهوه فوری چه فرقی دارد؟

قهوه با نسکافه یا همان قهوه فوری چه فرقی دارد؟

در این مقاله به تفاوت های قهوه با نوشیدنی قهوه فوری یا نسکافه پرداخته شده است برای بررسی دقیق این دو محصول، تفاوت ها، معایب و مزیت های هر دو با ما همراه باشید. تفاوت در ساختار انواع قهوه و نسکافه در اصل هم قهوه و هم نسکافه هر دو قهوه هستند. خود قهوه گونه

در این مقاله به تفاوت های قهوه با نوشیدنی قهوه فوری یا نسکافه پرداخته شده است برای بررسی دقیق این دو محصول، تفاوت ها، معایب و مزیت های هر دو با ما همراه باشید.

  • تفاوت در ساختار انواع قهوه و نسکافه

در اصل هم قهوه و هم نسکافه هر دو قهوه هستند. خود قهوه گونه ای از دانه های قهوه می باشد که به صورت آسیاب شده است و در اختیار مشتریان قرار می گیرد اما نسکافه به این شکل نیست و ابتدا آن را در یک برج بزرگ قهوه دم می کنند و سپس آن را خشک می کنند.

به دلیل اینکه نسکافه قهوه ایست که قبلا دم کشیده است، قهوه آسیاب شده نسبت به آن دارای عطر و طعمی بیشتر است و کسانی که می خواهند نوشیدنی ای که میل می کنند دارای عمقی بیشتر و عطر و طعم بیشتری باشد باید به جای نسکافه به سراغ قهوه بروند.

 

  • تفاوت در ترکیبات

ترکیبات قهوه با ترکیبات نسکافه با هم متفاوت می باشد به این شکل که قهوه معمولا همان پودر آسیاب شده ایست که از دانه قهوه به وجود می آید اما نسکافه دارای ترکیبات مختلفی به جز قهوه هم می باشد که از جمله آنها می توان به پودر شیر خشک، شکر، طعم دهنده ها، چربی و مواد نگهدارنده اشاره کرد.

نسکافه های بسته بندی معمولا با عنوان کافه میکس در بازار شناخته می شوند و در این بین کافه میکس های کلاسیک و بدون شکر که طعمی تلخ تر دارند به قهوه نزدیک تر هستند و طعمی مشابه تر به قهوه دارند.

قهوه فوری2

  • عطر و طعم

همانطور که گفتیم قهوه و نسکافه در عطر و طعم نیز با هم تفاوت هایی دارند. وقتی که قهوه را دم می کنید معمولا عطر و بوی آن تمام فضای خانه شما را در بر می گیرد اما نسکافه نسبت به قهوه دارای عطر کمتری است.

همچنین در طعم نیز نسکافه قدرت کمتری نسبت به قهوه دارد چرا که قهوه دارای طعم و مزه ای تندتر و تلخ تر نسبت به نسکافه است.

  • طبع نسکافه و طبع قهوه 

طبع نسکافه گرم است و این در حالی است که طبع قهوه سرد و خشک است.

اگر جزو افرادی هستید که در مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های خود خیلی به طبع دقت می کنید پس این موضوع را هم به یاد داشته باشید و به آن توجه کنید.
(برای برطرف کردن سردی قهوه می توانید آن را با زعفران دم کرده، زنجبیل و یا هل وو سایر مواد دارای طبع گرم استفاده نمود تا طبع قهوه را متعادل کند.)

  • حل شدن در مایعات

اگر قهوه را در یک لیوان آب بریزید معمولا آنقدر حل نمی شود اما این در مورد نسکافه فرق می کند.
در قبل اشاراتی به این موضوع داشتیم که نسکافه دم شده و خشک شده است و همین را می توان دلیلی برای حل شدن بهترش در آب به شمار آورد.

اگر شما نسکافه را در آب بریزید متوجه خواهید شد که خیلی راحت حل می شود اما این موضوع در مورد قهوه صدق نمی کند و شما آن را با هر نوع مایعاتی امتحان کنید و حل کنید باز هم به صورت جامد در آب باقی خواهد ماند.
جامد ماندن قهوه به این صورت است که در ته لیوان شما ته نشین خواهد شد. دلیل ته نشین شدن و جامد ماندن قهوه را می توان فیبر بالای آن دانست.

  • میزان کافئین در قهوه و نسکافه

میزان کافئینی که در قهوه وجود دارد نسبت به کافئینی که در قهوه فوری یا همان نسکافه وجود دارد بسیار بیشتر است.

کافئین برای بیرون کشیده شدن از قهوه نیاز به گرما دارد و هر چقدر شما گرمای بیشتری به قهوه بدهید میزان کافئین بیشتری نیز از آن دریافت خواهید کرد. البته این را هم می توان گفت که شما خودتان می توانید میزان کافئینی که قرار است قهوه تان داشته باشد را کم یا زیاد کنید و به معنای کامل تر آن را کنترل نمایید.

کافئین نسکافه را به هیچ عنوان نمی توان تغییر داد چرا که میزان کافئینی که در نسکافه وجود دارد فقط بر مبنای تصمیم شرکت سازنده آن است و نمی توان آن را کم یا زیاد کرد.
غلظت قهوه را می توان با میزان پودری که در فنجان می ریزید تنظیم کنید.

  • کیفیت قهوه و نسکافه

نسکافه نسبت به قهوه دارای کیفیت پایین تری است چرا که در تهیه نسکافه معمولا از قهوه های با کیفیت پایین و ارزان استفاده می شود.

اکثر سازنده ها در تهیه نسکافه ها از قهوه روبوستا استفاده می کنند که قیمت کمتری نسبت به عربیکا دارد. همین مسائل نشان می دهد که اگر شما می خواهید نوشیدنی ای با کیفیت بالا و طعمی بهتر استفاده کنید باید به سراغ قهوه آسیاب شده بروید.

 

  • گونه های قهوه در نسکافه و قهوه آسیاب شده

همانطور که در قبل گفتیم در ساخت نسکافه معمولا از قهوه روبوستا استفاده می شود و این به خاطر آن است که در نسکافه میزان کافئین کمی وجود دارد و همین مسئله موجب می شود که تولیدکنندگان نسکافه از قهوه روبوستا که دارای کافئین زیاد است استفاده کنند که این شاید در ظاهر خوب باشد اما اصلا مناسب نیست.

همچنین چون قهوه روبوستا از عطر و طعمی سنگین تر بهره مند است و قیمت پایین تری هم دارد شرکت های سازنده بیشتر آن را به جای عربیکا ترجیح می دهند که همین هم می تواند دلیل دیگری برای پایین بودن کیفیت نسکافه نسبت به قهوه آسیاب شده باشد. البته شاید برخی افراد عطر و بوی سنگین روبوستا را دوست داشته باشند و این کاملا بستگی به ذائقه افراد دارد.

  • عدم نیاز به قهوه جوش و دستگاه قهوه ساز در نسکافه

نسکافه نیازی به قهوه جوش ندارد و شما برای اینکه آن را آماده خوردن کنید نیازی ندارید که از قهوه جوش استفاده نمایید. این در صورتی است که برای تهیه قهوه نیاز به قهوه جوش است. شما برای اینکه یک فنجان نسکافه برای خود آماده کنید فقط کافیست که میزانی آب گرم در آن فنجان بریزید و سپس نسکافه خود را با آن حل نمایید. بعد از انجام این کار نسکافه شما آماده مصرف می باشد.

  • زمان دم کردن قهوه و نسکافه

قهوه های آسیاب شده نسبت به قهوه های فوری نیاز به زمان بیشتری برای دم کردن دارند. به طور کل می توان گفت اگر نیاز فوری به یک نوشیدنی دارید می توانید به سراغ نسکافه بروید اما اگر زمان کافی دارید می توانید به واسطه ابزار مورد نیاز نسبت به تهیه یک قهوه خوشمزه برای خود اقدام کنید.

قهوه فوری3

قهوه فوری را در ایران با اسم دیگری به نام نسکافه که نشانی تجاری برای انواع قهوه فوری متعلق به شرکت نستله است می شناسند.

 

خرید قهوه با کیفیت

درست است که ما مصرف قهوه را نسبت به نسکافه به شما پیشنهاد دادیم اما به هر حال این به ذائقه شما باز می گردد که کدام یک را ترجیح می دهید. اگر ترجیح تان قهوه بود، باید بدانید که در میان قهوه ها هم انواع مختلفی قهوه وجود دارد که برخی با کیفیت و برخی دیگر بی کیفیت هستند و شما باید در خرید به این موضوع دقت داشته باشید تا علاوه برا خرید قهوه ی با کیفیت، طعم مناسب با ذائقه ی خود را نیز داشته باشید.
دو مقاله ی

راهنمای خرید قهوه و تشخیص بهترین نوع قهوه
با طعم های جدید قهوه آشنا شویم | انواع طعم قهوه

با مراجعه به سایت قهوه پیک قسمت مقالات قهوه پیک بخوبی شما را در خرید بهترین نوع قهوه راهنمایی خواهیم کرد.

همچنین با مراجعه به فروشگاه آنلاین خرید قهوه، قهوه پیک در لینک زیر می توانید با خیالی راحت، مرغوب ترین و خوش طعم ترین قهوه عمر خود را سفارش دهید.

خرید قهوه از فروشگاه آنلاین قهوه پیک

قهوه فوری4

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.