تاریخ انتشار : دوشنبه 12 خرداد 1399 - 4:58
کد خبر : 9537

برایان هوک؛ مامور گسترش پروپاگاندای ضد ایرانی با استفاده از دروغ‌های بزرگ

برایان هوک؛ مامور گسترش پروپاگاندای ضد ایرانی با استفاده از دروغ‌های بزرگ

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: برایان هوک می‌خواهد در گسترش پروپاگاندای ضد ایرانی با استفاده از دروغ‌های بزرگ، آمریکا را به ورطه سقوط و جنگ تمام عیار نزدیک نماید

به گزارش تیتر داغ ؛سعید محمدی، کارشناس روابط بین الملل در یادداشتی با عنوان ” گسترش ایده‌های مخرب نژادپرستانه در دولت ترامپ” نوشت: برایان هوک، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران در روزنامه «نیویورک پست» با انتقاد از عملکرد جاری فعالیت بخش فارسی صدای آمریکا گفت : “درباره عملکرد صدای آمریکا به او دائما شکایت می‌شود “. در این زمینه ” از سنا خواسته مدیریت آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده را تعیین کند و در  صورتی که شرایط تغییر نکند، کنگره باید قطع بودجه بخش فارسی صدای آمریکا را در نظر بگیرد.»
دو سئوال مهم  در باره این اظهار نظر برایان هوک” راجع به آنچه او کم کاری بخش فارسی صدای آمریکا علیه ایران نامیده ” در ذهن متبادر می گردد؟
۱-  چه کسانی به برایان هوک دسترسی دارند و دائما از کم کاری این رسانه دولتی  نزد او شکایت می نمایند؟
۲-  چرا بریان هوک به این سطح از جنگ روانی و تبلیغات منفی این شبکه دولتی علیه ایران قانع نیست؟
پاسخ مشخص است؟
۱-  برایان هوک با مقامات ضد ایرانی و مسئولین سازمان های تروریستی ارتباط تنگاتنگ دارد . افرادی که دستشان به خون ملت ایران آغشته است و او مستقیما  از آنها برای تنظیم فعالیت های تبلیغی دولت ترامپ علیه ایران دستور العمل و مستشاری  دریافت می نماید.
۲-  برایان هوک به این سطح از عملیات روانی متکی نیست چرا که او در پی ایجاد سازوکار جنگ تمام عیار تبلیغاتی مشابه سیستم گوبلز در آلمان نازی علیه ایران است. برایان هوک در واقع  می خواهد در گسترش پروپاگاندای ضد ایرانی با استفاده از دروغ های بزرگ، آمریکا را به ورطه سقوط و جنگ تمام عیار نزدیک نماید.
گفتار برایان هوک پژواک همان اظهار نظر گوبلز وزیر تبلیغات و روشنگری ملی حکومت آدولف هیتلر است که می گفت: «باید وارد یک جنگ شد. حکومت باید برای ملت دشمن بتراشد. دشمنان خارجی، دشمنان داخلی. اگر دشمن واقعی پیدا نشد، حتی دشمن خیالی .. باید دائما از توطئه ها گفت، از نقشه هایی که دشمنان برای ما می کشند .. باید از هر فرصتی و هر حادثه ای برای راه انداختن یک جنگ تبلیغاتی استفاده کرد. باید دائما درگیر بود. درگیر جنگ، درگیر تبلیغات علیه همسایگان، علیه کشورهای قدرتمند، علیه سازمان های جهانی …. باید بحران ساخت.»
برایان هوک با تزویر ، فریبکاری و به قصد گمراه نمودن افکار عمومی می خواهد با یک تیر چند نشان بزند ؛
-اذهان عمومی مردم آمریکا را از واقعیت‌های حاکم در دولت این کشور دور کند، شاید بار دیگر از ترامپ یک قهرمان پوشالی بسازد.
-منویات جنگ سالارانه مبتنی بر بهره گیری از همه ابزارهای غیر قانونی به ویژه بهره برداری از سازمان های تروریستی را در چارچوب تبلیغاتی توجیه نماید.
– نهایتا موضوع جنایت سازماندهی شده در مورد بزرگترین تروریسم دولتی (اقتصادی) تاریخ آمریکا علیه ملت ایران و بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل متحد را لاپوشانی و توجیه نماید. جنایاتی که در مورد ایرانیان با اعمال تروریسم اقتصادی و فشارهای حداکثری بی دلیل و غیر منطقی با خروج از برجام در دوران پاندمی کرونا به اوج خود رسیده است و جان و رفاه ملت ایران را با مخاطره جدی مواجه نموده است. تروریسمی که در همکاری و همدستی استراتژیک با ویروس مرگبار کرونا علیه کشورهای مستقل عضو سازمان ملل متحد و نیز اعمال فشار بر سازمان بهداشت جهانی؛ ماندگاری و مخاطرات ناشی از شیوع و گسترش این ویروس را در جهان برای کشتار ملتها از جمله ملت آمریکا تضمین و پایدار  نمود.
برایان هوک که از مدیریت تبلیغات بنگاه خبر پراکنی دولتی آمریکا راضی نیست و خواستار تغییرات بنیادی در نهاد رسانه ای این کشور است؛ سیاست های فاشیستی را در ذهن دارد که برای ثبات و امنیت جهان بسیار مخاطره آمیز و بشدت خطرناک است. سیستم نژادپرستانه ای که یکی از مدیران آن برایان هوک می باشد؛ در درون آمریکا نیز با تکثیر همین تفکرات خبیثانه مسیر بروز بحران های نژادی را هموار نموده و این کشور را به دره سقوط و فروپاشی نزدیک کرده است.
نمونه ساده این تراژدی قتل نژاد پرستانه ای است که یک پلیس دولت ایالات متحده آمریکا خونسردانه در مقابل دوربین ها انجام داد. چه کسی جز یک نژاد پرست کور دل حاکم بر قدرت به خود جرأت می دهد که یک انسان دیگر را  آن گونه که همه جهانیان مشاهده نمودند زیر زانوی خود خفه نماید.
دقیقا این رفتار همانند اقداماتی است که دولت فاشیست ترامپ علیه ملت های مختلف اعم از آمریکای لاتین، آسیا و خاورمیانه انجام می دهد. این نوع نژاد پرستی همان اقدامی است که علیه سازمان بهداشت جهانی در سخت ترین شرایط پاندمی کووید۱۹ از طریق تهدید و قطع حمایت های مالی انجام داده و علیه رسانه های مستقل آمریکایی هم در اشکال مختلف، در حال شکل گیری است.
در سایه تفکرات و گسترش ایده های مخرب نژاد پرستانه ترامپ و دولتمرادن او همکاری این کشور به ویژه در دوران اخیر و خصوصا پاندمی کرونا؛ با سازمان های تروریستی افزایش یافته، مخالفت با آزادی و دموکراسی شدت یافته، انزوا گرایی آمریکا و خروج این توافقات و معاهدات بین المللی در اشکال مختلف توسعه یافته و تضاد های ناشی از نژادپرستی، فرقه گرایی و پوپولیسم در داخل آمریکا در حال تعمیق است. رویه ای که بردباری و آزادی های فردی را در این کشور به چالش کشانده و به شکلی مخاطره آمیز مردمان و گروه های مختلف نژادی در این کشور را در مقابل یکدیگر قرار داده است.
از این رو ایده های فاشیستی امثال برایان هوک در دولت ترامپ نسبت به تشدید رفتار های خصمانه از طریق تبلیغات دولتی علیه کشور های عضو سازمان ملل متحد و از جمله ایران مشابه با آن چه در سیستم نازیسم به شکل سازمان یافته توسط گوبلز در دولت هیتلر انجام می شد؛ نه تنها برای ملت آمریکا بلکه برای ملت ها  و مردمان جهان بسیار خطر ناک و بحران آفرین خواهد بود.

منبع ,ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.