تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردین 1402 - 9:28
کد خبر : 96828

تاریخ بیت‌المقدس «از فلیستا تا فلسطین» در رادیو/ قصه ما راست بود

تاریخ بیت‌المقدس «از فلیستا تا فلسطین» در رادیو/ قصه ما راست بود

رادیو جوان در روز قدس با محوریت وحدت کشورهای اسلامی «قصه ما راست بود» را روی آنتن خواهد برد.

به گزارش تیتر داغ؛ عباس رجب سلمانی مدیرگروه فرهنگ، جامعه و سلامت رادیو جوان در مورد برنامه «قصه ما راست بود» که در روز قدس روی آنتن می‌رود به خبرنگار مهر بیان کرد: «قصه ما راست بود» روایتی است صحیح از مساله فلسطین که با حضور نماینده جنبش جهاد فلسطین ناصر ابوشریف و نماینده جنبش حماس روی آنتن زنده رادیو جوان خواهد رفت.

وی اضافه کرد: در این برنامه با نگاهی مستند به چگونگی اشغال سرزمین فلسطین و تاریخ بیش از هفت دهه ظلمی که به مردمان این سرزمین شده است پرداخته خواهد شد.

رجب سلمانی درباره بخش‌های مختلف برنامه یادآور شد: در «قصه ما راست بود» تحلیلی از وضعیت گفتمان رسانه‌ای غالب در جهان در خصوص کوچک سازی مساله فلسطین ارائه و در ادامه درباره این موضوع که چگونه فلسطین با ابزارهای نوین ارتباطی در نسل جوان رژیم غاصب اسرائیل در شبکه‌های رسانه‌ای جهان محو شده است بحث و گفتگو خواهد شد. در این برنامه سعی می‌شود صدای جوانان ایران و جهان با زبان‌های مختلف در خصوص مسئله فلسطین به گوش مخاطبان برسد.

مدیرگروه فرهنگ، جامعه و سلامت رادیو جوان با بیان اینکه در ۱۰ بخش مسئله فلسطین را روایت خواهند کرد بیان کرد: یکی از روایت‌های این برنامه بازگشت به گذشته و با عنوان «از فلیستا تا فلسطین» در مورد تاریخ سرزمین بیت‌المقدس صحبت خواهیم کرد. در بخش دیگر به نقش انگلیس به ماجرای اسرائیل، بیانیه بالفور و داستان فلسطین تحت قیمومیت انگلیس می‌پردازیم.

وی ادامه داد: در یک روایت دیگر داستان طرح سازمان ملل برای رژیم غاصب صهیونیستی را بیان می‌کنیم، و درباره اینکه چگونه تصرف و اشغال می‌توانند در روان و تفکر جامعه تاثیرگذار باشد و مانع پشرفت آن شود صحبت خواهیم کرد.

رجب سلمانی ادامه داد: در دیگر روایت‌هایی که در «قصه ما راست بود» داریم احزاب آزادی بخش فلسطین مانند اخوان المسلمین، حماس، جنبش جهاد اسلامی و جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین (فتح) و همچنین جنبش‌های مردمی در جهان و صدای مردم جهان در خصوص فلسطین را معرفی می‌کنیم.

این مدیرگروه رادیو جوان در پایان با بیان اینکه ما فلسطین را محل وحدت کشورهای اسلامی می‌دانیم افزود: محوریت این برنامه براساس بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) اتخاذ خواهد شد و در خلال برنامه به گزیده‌ای از سخنان ایشان نیز خواهیم پرداخت.

«قصه ما راست بود» به تهیه کنندگی مجتبی حسنی، با اجرای ابوالفضل اینانلو و فاطمه امجدیان و گزارش مریم هادیان و مهدیه پهلوانی در روز قدس روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز به صورت زنده از رادیو جوان پخش خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.