تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 5:56
کد خبر : 91981

ترامپ: کمیته «ششم ژانویه» می‌خواهد برایم پاپوش درست کند

ترامپ: کمیته «ششم ژانویه» می‌خواهد برایم پاپوش درست کند

رئیس جمهور سابق آمریکا که ماه گذشته رسما برای انتخابات ۲۰۲۴ کاخ سفید اعلام نامزدی کرد، توصیه کمیته تحقیقات «ششم ژانویه» را پاپوش و تلاشی برای سنگ‌اندازی در کارزار انتخاباتی خود خواند.

به گزارش تیتر داغ؛ کمیته تحقیقات درباره حادثه ششم ژانویه ۲۰۲۱، دیشب (دوشنبه) به طور متفق‌القول در گزارشی به وزارت دادگستری آمریکا توصیه کرد که «دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را تحت پیگرد کیفری قرار دهد»؛ ترامپ در واکنش، با انتقاد شدید از این اقدام، آن را تلاشی برای پاپوش ساختن برای وی و سنگ‌اندازی در مسیر کارزار انتخاباتی خود توصیف کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود موسوم به «Truth Social» نوشت: مردم می‌فهمند که اداره تحقیقات دموکراتیک (DBI)، تصمیم دارد تا مانع نامزدی من برای ریاست جمهوری شود زیرا آنها می‌دانند که برنده خواهم شد و تمام این داستان تحت پیگرد قرار دادن من درست مثل داستان استیضاحم، تلاشی حزبی برای به حاشیه بردن من و حزب جهوری‌خواه است.

کمیته ششم ژانویه متشکل از هفت عضو دموکرات کنگره و دو عضو جمهوری‌خواه مخالف ترامپ، دیروز به اجماع رسید و در گزارشی از وزارت دادگستری آمریکا خواست تا ترامپ را به اتهام فریب دادن آمریکا، اظهارات کذب، کارشکنی و تحریک «شورش» در ساختمان کنگره، تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

ترامپ در ادامه واکنش خود نوشت: اتهامات جعلی و کذب که «کمیته به شدت تک‌حزبی و غیرمنتخب ششم ژانویه» مطرح کرده، پیش از این هم در قالب حقه استیضاح، طرح، پیگیری و امتحان شده بود و من بی‌چون و چرا برنده شدم. این افراد متوجه نمی‌شوند که وقتی من را تعقیب می‌کنند، مردمی که عاشق آزادی هستند، دور من حلقه می‌زنند.

حامیان ترامپ ششم ژانویه ۲۰۲۱ و پس از پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، با هدف ایجاد هرج و مرج، به ساختمان کنگره هجوم برده و خواستار عدم تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شدند.

در حال حاضر، تصمیم‌گیری برعهده وزارت دادگستری آمریکا است زیرا ارجاع گزارش به این نهاد از سوی کنگره صرفاً توصیه است. با این حال، این کمیته تاکید دارد که بازجویی‌ها و دادرسی‌های تلویزیونی آنها طی ۱۸ ماه گذشته، مدارک و شواهد کافی و حتی بیشتر از حد کفایت را فراهم کرده تا به استناد آن، ترامپ بابت نقش‌آفرینی در تحریک حامیانش به شورش، تحت پیگرد کیفری قرار گیرد.

در صورتی که ترامپ به طور رسمی به شورش متهم شود، ممنوعیت حضور وی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ امری محتمل بوده و به گفته آدام کینزیگر، نماینده جمهوری‌خواه کنگره و یکی از مخالفان ترامپ در کمیته ششم ژانویه، این موضوع آینده سیاسی ترامپ را مشخص خواهد کرد.

منبع: راشاتودی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.