تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 7:55
کد خبر : 33566

توقیف یک میلیون دستگاه خودروی دودزا/۸۶۹۶ گواهینامه در شرف توقیف

توقیف یک میلیون دستگاه خودروی دودزا/۸۶۹۶ گواهینامه در شرف توقیف

رئیس پلیس پایتخت از توقیف ۱۳۸۳ خودرو به دلیل تخلفات مربوط به پلاک خبر داد و گفت: در سه ماهه امسال یک میلیون خودروی دودزا اعمال قانون شدند.

به گزارش تیتر داغ؛ سردار حسین رحیمی، در حاشیه طرح انضباط و ایمنی ترافیک پلیس راهور فاتب در جمع خبرنگاران افزود: در کنار طرح‌های عملیاتی و امنیتی که در تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشتیم، امروز شاهد اجرا شدن طرح‌های انضباط اجتماعی از سوی پلیس راهور هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز اولین مرحله طرح انضباط و ایمنی ترافیک در تهران بزرگ ایجاد شده، گفت: هدف این طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، برخورد با تخلفات مربوط به پلاک، برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین، برخورد با خودروهای آلاینده و خودروهایی که بالای سه میلیون تومان خلافی دارند و سایر تخلفات مربوط به وسایل نقلیه است.

رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ هزار خودرو به دلیل داشتن پلاک مخدوش و یا حتی نداشتن پلاک اعمال قانون شدند و ۱۳۸۳ دستگاه خودرو به دلیل تخلفات مربوط به پلاک، توقیف شدند.

رحیمی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدایی سال یک میلیون خودروی دودزا اعمال قانون شدند، تصریح کرد: ۱۳۲۳ دستگاه موتورسیکلت به دلیل اینکه بار نامتعارف داشته‌اند، توقیف و به ۳۸۱ هزار مورد هم تذکر داده شده است.

وی افزود: ۸ هزار و ۶۹۶ گواهینامه در شرف توقیف هستند چرا که اینها دارای ۳۰ نمره منفی هستند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ۷ هزار و ۳۲۰ خودرو به دلیل دا شتن خلافی بالای سه میلیون تومان توقیف شده‌اند، تأکید کرد: ۸۰ دستگاه خودروی شوتی و ۱۱۶ دستگاه اتوبوس مسافربری که مملو از بار قاچاق بوده، توقیف شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه ۱۱۲ خودروی حادثه خیز در محورهای مواصلاتی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعمال قانون شده است، بیان کرد: با آغاز تابستان نظارت پلیس بر رانندگان بیشتر است و مدارک رانندگی چه افرادی که با خودرو در شهر تردد می‌کنند و چه افرادی که با موتورسیکلت هستند را چک می‌کنیم تا مبادا افراد بدون داشتن گواهینامه بخواهند در شهر تردد کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه خودرو و موتورسیکلتی که پلاک ندارد اجازه رانندگی در شهر را ندارد، اظهار داشت: بالغ بر ۴۵ درصد تصادفات متعلق به موتورسیکلت سواران است و البته باید این را بگویم که در چهار سال گذشته در تهران بزرگ شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت بوده‌ایم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.