تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 5:59
کد خبر : 24345

اگر باز هم لبنان کمک و سوختی بخواهد ما انجام مى دهیم/ اینکه افغانستان عارى از تروریست باشد خواست همه است

اگر باز هم لبنان کمک و سوختی بخواهد ما انجام مى دهیم/ اینکه افغانستان عارى از تروریست باشد خواست همه است

نشست مطبوعاتی هفتگى سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد.

به گزارش تیتر داغ:  نشست مطبوعاتی هفتگى سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز یکشنبه ٢٨ شهریور با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعى، در ساختمان شماره ٨ شرقی وزارت امور خارجه برگزار شد.

وى با بیان اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم، گفت: خاطره شهداى دفاع مقدس را گرامى مى دارم، هموطنانى که اجازه ندادند که متجاوزان و دشمنان به اهداف شوم خود در این کشور دست یابند، همچنین روز شعر و ادب فارسى را با یاد شهریار گرامى مى دارم؛ زبان فارسى پیوند دهنده تاریخ ما با کسانى است که با این زبان صحبت مى کنند.

خطیب زاده درباره اظهارات اخیر نخست وزیر لبنان درباره نفتکش هاى ایرانى، اظهار کرد: ایران متعهد به همکارى و کمک به دوستان و دولت هاى کشورهاى دوست خود بوده و هست و این درخواستی از سوى تجار لبنانى بوده است، فروشى صورت گرفته و این عمل انجام شده است، صحبتى در خصوص مسائل داخلى لبنان ندارم، اما اگر باز هم لبنان کمک و سوختی بخواهد ما انجام مى دهیم. صلح و ثبات و استقرار در لبنان براى ما از هرچیزى مهم تر است و کمک مى کنیم تا اوضاع بهتر شود.

وى درباره رایزنى در خصوص آخرین وضعیت افغانستان در اجلاس شانگهاى گفت: در تمام ملاقات‌های دوجانبه، موضوع افغانستان یک موضوع جدى بود و بر تشکیل و شکل‌گیرى یک دولت فراگیر تاکید شد، اینکه افغانستان عارى از تروریست باشد و اینکه خواست و اراده مردم این کشور محقق شود خواست همه است و همه باید کمک کنند؛ در روزهاى آتی هم نتیجه گفت‌وگوها بیشتر روشن خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.